هفته ی مد (فشن ویک) از رویدادهای بسیار مهم در حوزه ی مد و فشن به حساب می آید که سالانه دوبار با تغییر محسوس آب و هوا و فصول اتفاق میوفتد. و هماهنطور که از اسمش پیداست در حدود یک هفته به طول می انجامد.در این رویداد طراحان، خانه های مد و برندهای مطرح در دنیای مد و فشن جدیدترین کلکسیون های خود را ارائه میکنند، هفته های مد اصلی ترین مرجع ترندها برای فصل های پیش رو هستند. اگر میخواهید اطلاعات بیشتری از هفته مد داشته باشید این مطلب را که ما در تگ‌موند برایتان آماده کردده‌ایم از دست ندهید.

هفته های مد مختلفی در جهان وجود دارد که در تاریخ های متفاوت برگزار میشوند مانند: هفته ی مد لباس های زنانه، هفته ی مد لباس های مردانه، هفته ی مد لباس های سفارشی، هفته ی مد لباس های بچگانه و…

پیدایش هفته ی مد

ایده ی ابتدایی هفته ی مد در پاریس با پوشیده شدن لباس ها توسط مدل های واقعی برای تبلیغات کلید خورد، که به زبان فرانسوی به آن دفیله گفته میشد، رفته رفته حوزه ی این فعالیت بزرگ و بزرگ تر شد تا اینکه هفته های مد به شکل مجلل و خاص امروزی رسیدند.

اما اولین هفته ی مد در سال ۱۹۴۳ متعلق به نیویورک میباشد چرا که در آن زمان با شروع جنگ جهانی، پاریس که پایتخت مد جهان شناخته شده بود درگیری جنگ بود و طراحان و بازدیدکنندگان به راحتی برای ارائه و بازدید کلکسیون های جدید قادر به رفت و آمد در این منطقه نبودند.

هر سال مجلل تر از سال قبل

این رویداد مهم هر ساله شکلی مجلل تر و کامل تر به خود میگیرد و سرشار از ایده های ناب و خاص است، در این رویداد برندهای مختلف رقابت تنگاتنگی در انتخاب مدل های مطرح برای کت واک باهم دارند.

هفته های مد در شهر های زیادی برگزار میشود اما پر مخاطب ترین آنها به چهار پایتخت مد دنیا اطلاق میشود که شامل: نیویورک، پاریس، لندن، میلان هستند.

زمان برگزاری هفته های مد

به طور کلی هفته مد دو بار در سال در چهار پایتخت مد دنیا یعنی به ترتیب نیویورک، لندن، میلان و پاریس برگزار می‌شود، و همیشه چند ماه قبل از شروع فصل برگزار می‌شوند تا به خریداران و رسانه‌ها امکان پیش نمایش طراحی‌های صورت گرفته برای فصل بعد داده شود.

در هفته ی مد هر شهر به بررسی برند های مطرح و صاحب سبک همان شهر میپردازند.

در ماه فوریه و مارس، طراحان کلکسیون‌های پائیز و زمستان خود را به نمایش می‌گذارند و همچنین هفته مد بهار و تابستان در ماه سپتامبر و اکتبر برگزار می‌شود. آخرین ابتکارها و خلاقیت‌های طراحی لباس توسط طراحان مشهور در هفته مد به نمایش گذاشته می‌شوند و آخرین کلکسیون‌های آنان توسط مجلاتی مانند مجله ووگ پوشش داده می‌شوند.

مهمانان ویژه و خاص

این رویداد مهم به غیر از فعالان در حوزه ی مد و فشن، مهمانان ویژه و خاص زیادی دارد از جمله بازیگران مطرح، فوتبالیست مشهور، بلاگر های متعدد، خبرنگاران و سردبیران مجله های بزرگ، منتقدارن حوزه ی فشن و بسیاری سلبریتی های دیگر.

لباسی که مهمانان در روزهای متعدد هفته ی مد به تن میکنند بسیار مهم و حائز اهمیت است که اصطلاحا به آن استایل خیابانی (استریت استایل) میگویند.

 

دسته بندی شده در:

برچسب ها:

,