تام فورد طراح مشهور مد و فشن و کارگردان سینما در ۲۷ آگوست سال ۱۹۷۱ میلادی در شهر آستین از ایالت تگزاس آمریکا متولد شد.

فراز و نشیب های دوره ی تحصیل

وی ابتدا در رشتهٔ تاریخ هنر در دانشگاه نیویورک مشغول به تحصیل شد که البته در آن رشته چندان موفق نبود و به همین دلیل از دانشگاه نیویورک خارج شد و برای تحصیل در رشته ی معماری راهی مدرسه پارسون شده بود طی مدت کوتاهی متوجه علاقه ی شدیدش به طراحی مد و لباس شد در همین راستا وارد رشته ی طراحی لباس شد.

شروع حرفه ای طراحی

پیرو تحصیل در رشته ی مورد علاقه اش یعنی طراحی لباس در سال ۱۹۸۵ یعنی پس از فارغ التحصیلی از پارسون به عنوان دستیار طراح لباس های ورزشی، کتی هاردویک فعالیت خود را آغاز کرد چند سال بعد با کمپانی پری الیس برای طراحی شلوارهای جین همکاری کرد و بعد از آن در بازه ی زمانی ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۴ با برند گوچی همکاری می کرد حضور تام فورد در کنار گوچی در وضعیت نامساعد این برند انقلابی به پا کرد، در همین مدت ۱۴ ساله به میزان چشمگیری باعث رشد فروش و افزایش ارزش این برند شد. تا اینکه در سال ۲۰۰۴ برند خود یعنی تام فورد را تاسیس کرد.


تام فورد در جواب به این سوال که علاقه و استعداد وی به طراحی لباس از کجا سرچشمه میگیرید، میگوید که از کودکی علاقه ی شدیدی به نقاشی داشته و این مسئله در پیشرفتش بسیار حائز اهمیت بوده همچنین او همیشه از استایل شیک و کلاسیک مادرش و همچنین پر زرق و برق بودن لباس های مادربزرگش به عنوان منبع الهام طراحی های خود یاد میکند. او با تلفیق این دو سبک متفاوت طرح های چشم نواز و زیبای برند گوچی را متولد کرده است.

قدم به سینما در کنار مد و فشن

تام فورد در کنار موفقیت هایش در دنیای مد، قدمی بزرگتر به دنیای سینما گذاشت و با کارگردانی در اولین فیلم خود به نام مرد مجرد که بر اساس رمانی از کریستوفر آیشروود بود توجه منتقدان را به خود جلب کرد وکالین فرث بازیگر نقش اول مرد این فیلم توانست نامزد بهترین بازیگر مرد در اسکار شود همچنین نامزدی جایزه ی روح فیلم مستقل در بخش بهترین فیلمنامه اول را برای تام فورد به همراه داشت.


پس از آن در سال ۲۰۱۶ فیلمی باعنوان حیوانات شبانه که بر اساس رمانی از آستین رایت بود ساخت که نامزدی بهترین کارگردانی در جشنواره ی گلدن گلوب را در پی داشت.از تام فورد میتوان به عنوان یکی از تاثیرگذارترین چهره های دنیای مد و فشن یاد کرد نه تنها خود او یکی از خوش لباس ترین سلبریتی ها در مراسم فرش قرمز به حساب می آید بلکه برند تام فورد یکی از پرطرفدارترین برندها برای سلبریتی های محبوبی از جمله دیوید بکام است.

دسته بندی شده در:

برچسب ها:

,