برای داشتن چشمانی شگفت‌انگیز نیاز نیست یک آرایشگر حرفه‌ای باشید. شما می‌توانید تنها با استفاده درست از ریمل چشم خود، به آن دست پیدا کنید. ریمل این توانایی را دارد که مژه‌های شما را تیره‌تر کند. همچنین طول و ضخامت را اضافه می‌کند. اگر آرایش چشم زیبایی هم داشته باشید، بدون مژه‌های عالی آرایش چشم شما به‌خوبی نشان داده نمی‌شود. برای استفاده از ریمل نکات فراوانی وجود دارد که ممکن است شما از آن‌ها بی‌اطلاع باشید. برای مثال آیا تابه‌حال به این فکر کرده‌اید که مژه‌های خود را قبل از ریمل زدن تمیز کنید، تا مطمئن شوید فرچه شما بهداشتی‌تر می‌ماند؟ چیزهای زیادی برای یادگیری درمورد نحوه استفاده از ریمل، برای مبتدیان وجود دارد که به شما کمک می‌کند نه‌تنها از لکه‌های جوهر روی پوست، بلکه از تحریک چشم نیز جلوگیری کنید. در ادامه این مقاله نکاتی مهم برای استفاده از ریمل و محافظت از چشم‌ها معرفی می‌کنیم.

چه نوع ریملی بخریم؟

اولین قدم برای آرایش چشم انتخاب ریمل، مناسب مژه‌های خودمان است. اگر مژه‌های بلندی دارید، بهتر است از ریمل حجم دهنده استفاده کنید. اگر مژه‌های کوتاهی دارید، ریمل بلند کننده انتخاب مناسبی است. اگر مژه‌های شما بلند اما صاف و بدون حالت است، ریمل‌های فر کننده می‌تواند مژه‌ها را زیباتر کند. همچنین زمانی که در تمام طول روز نیاز به آرایش دارید، ریمل ضدآب بهترین انتخاب است. اگر قرار است مدت طولانی زیر نور خورشید باشید یا عرق کنید، ریمل ضدآب باعث تثبیت آرایش چشم انتخاب مناسبی است.

بیشتر بخوانید: چه نوع رژ لبی برای پوست مناسب است؟

راهنمای گام‌به‌گام استفاده از ریمل چشم

ریمل را به‌عنوان آخرین مرحله آرایش خود در نظر بگیرید. بعد از سایه و خط چشم و هر لوازم آرایشی که برای چشمان خود استفاده می‌کنید، ریمل چشم را برای آخر میکاپ به کار ببرید. ازآنجایی‌که هر ریملی نمی‌تواند چند کار را با هم انجام دهد، توصیه می‌شود دو مدل ریمل بخرید که نیاز شما را برآورده کند. به‌عنوان‌مثال، می‌توانید یک‌لایه ریمل حجم دهنده را به هر دو چشم بزنید، بگذارید خشک شود، سپس یک ریمل چشم بلند کننده یا ضد آب روی آن قرار دهید.

مرحله اول: مژه‌های خود را فر کنید

قبل از ریمل زدن، از فر مژه برای حالت دادن و بلندکردن مژه‌ها استفاده کنید. این کار باعث می‌شود ریمل بهتر به مژه‌های شما بچسبد. فر مژه‌ای را انتخاب کنید که پد بالایی و پایینی آن نرم باشد تا به مژ‌های شما آسیبی وارد نشود. اگر بعد از ریمل زدن از فر مژه استفاده کنید، باعث شکستن مژه می‌شود و در مدت طولانی خطر ریزش مژه را خواهید داشت.

بیشتر بخوانید: معرفی معروف ترین برندهای آرایشی

مژه‌های خود را تمیز کنید تا از تحریک چشم جلوگیری کنید

تمیز کردن چشم

متخصصان توصیه می‌کنند چه در ابتدا از فر مژه استفاده کنید یا نه (که باید به طور مرتب آن را هم ضدعفونی کنید)، بهترین راه‌حل شما این است که مژه‌های خود را قبل از ریمل زدن با پاک‌کننده‌های صورت یا پاک‌کننده آرایش، تمیز کنید. هدف این است که از عفونت چشم یا هر نوع سوزش چشم ناشی از باکتری‌هایی که به طور طبیعی روی پوست و مژه‌های شما وجود دارد جلوگیری کنید.

 میکروها در شرایط تاریک و مرطوب مانند داخل لوله ریمل رشد می‌کنند. زمانی که ریمل می‌زنید و فرچه را در لوله قرار می‌دهید، میکروب‌های مژه‌ها و پوست شما برس را آلوده کرده و به نوبه خود ریمل شما را آلوده می‌کند. این باکتری‌ها می‌توانند در ایجاد بسیاری از عفونت‌ها، نقش داشته باشند. بعضی افراد نیز پیشنهاد می‌کنند تا برای ریمل زدن از فرچه‌های یکبار مصرف استفاده شود؛ اما اگر هر روز و به شکل دائم از ریمل چشم استفاده می‌کنید، این برای محیط‌ زیست مناسب نیست.

پرایمر مژه استفاده کنید

درست همان‌طور که قبل از کرم‌پودر روی پوست خود از پرایمر استفاده می‌کنید، پرایمر مژه مانند پرایمر صورت قدرت ماندگاری بهتری به ریمل شما می‌دهد. همچنین به حجیم‌شدن و جداسازی مژه‌ها کمک می‌کند و آنها را کاملاً برای ریمل آماده می‌کند. یک یا دو لایه پرایمر را روی مژه‌های بالا و پایین بکشید و حداقل ۳۰ ثانیه صبر کنید بعد از ریمل چشم استفاده کنید. اگر مژه کوتاه یا نازکی دارید، استفاده از پرایمر قبل ریمل باعث پر ترشدن و بلندتر شدن آن‌ها می‌شود.

نحوه استفاده از ریمل

استفاده از ریمل

فرچه ریمل را از لوله خارج کرده و محصول اضافی را روی لبه تیوپ پاک کنید. این به شما کمک می‌کند تا از مژه‌های کلفت و خیلی سنگین جلوگیری کنید. همچنین، فرچه آن  را به داخل و خارج از لوله پمپ نکنید؛ زیرا این کار هوای اضافی وارد بطری می‌کند و باعث خشک‌شدن ریمل می‌شود. برای ریمل زدن، به بالا نگاه کنید، فرچه را در قسمت ریشه مژه‌های بالایی خود قرار دهید و آن را به جلو و عقب تکان دهید و ریشه‌ مژه‌های خود را بپوشانید. سپس فرچه را به سمت بالا به سمت نوک مژه‌های خود بکشید، مطمئن شوید که در حین کشیدن مژه‌ها، تمام قسمت‌های مژه‌هایتان را می‌پوشانید و به‌آرامی حرکت می‌کنید تا از جمع‌شدن مژه‌ها جلوگیری کنید.

ریمل چشم برای مژه‌های پایین

ریمل زدن به مژه‌های پایین کار راحتی نیست. وقتی نوبت به مژه‌های پایینی می‌رسد، باید بیشتر مراقب باشید که از محصول زیاد استفاده نکنید و آن را برجسته و ضخیم نکنید. برای جلوگیری از این امر، از نوک فرچه استفاده کنید و ریمل خود را دقیقاً به ریشه مژه‌ها بزنید و آهسته حرکت دهید تا مژه‌ها یکدست شوند. استفاده از دستمال بین زیر چشم و خط مژه‌های پایین به تمیز ماندن پوست کمک می‌کند.

پاک‌کردن لکه‌ها

احتمالاً آزاردهنده‌ترین چیز در مورد ریمل لکه‌شدن اطراف چشم و پلک است. خوشبختانه، رفع آن بسیار ساده است. قبل از خشک‌شدن، هر لکه باقیمانده از ریمل را با یک پاک‌کننده آرایش چشم ملایم پاک کنید. همچنین می‌توانید با تکه‌ای پنبه و یک کرم مرطوب‌کننده صورت به‌آرامی آن را روی لکه فشار دهید تا پاک شود.

انتخاب رنگ ریمل

ریمل رنگی

ریمل مشکی چشم‌ها را درشت‌تر نشان می‌دهد و مژه‌ها را پرتر می‌کند. اگرچه می‌توانید از بین رنگ‌های مختلف انتخاب کنید، اما مشکی بهترین انتخاب است. بااین‌حال، اگر مو و پوست بسیار روشنی دارید، ممکن است متوجه شوید که ریمل مشکلی با رنگ چهره شما هم‌خوانی ندارد. سعی کنید از ریمل قهوه‌ای/مشکی استفاده کنید تا مکمل پوست و موی شما باشد.

در چند سال اخیر با ترند شدن آرایش‌های فانتزی، ریمل‌های رنگی نیز طرف‌داران زیادی دارند. ریمل رنگی شامل رنگ‌های متنوعی مانند آبی، صورتی، قرمز، سبز، سورمه‌ای  و… می‌شود. رنگ‌های آبی و سورمه‌ای از پرکاربردترین نوع ریمل هستند و با اکثر لباس‌ها ست می‎شوند. برای انتخاب رنگ ریمل می‌توانید بر اساس مدل آرایش و رنگ‌هایی که می‌پوشید، رنگ آن را انتخاب کنید.

بعد از سه ماه ریمل خود را دور بی اندازید

خرید ریمل

به‌محض اینکه ریمل شما شروع به جمع‌شدن یا خشک‌شدن کرد، باید آن را با یک ریمل جدید تعویض کنید. تحقیقات نشان می‌دهد اکثر افراد به تاریخ انقضای ریمل چشم خود توجهی نمی‌کنند و حتی پس از پایان تاریخ انقضا از آن استفاده می‌کنند. آزمایش‌ها نشان می‌دهد درصد بالایی از ریمل‌های منقضی شده حاوی باکتری‌های عفونت‌زا بودند که می‌تواند باعث عفونت‌های چشمی و بیماری‌های چشم شود. مهم است که در ابتدا ریمل خود را از فروشگاه و برند معتبری تهیه کنید و سپس برای استفاده به زمان انقضای آن توجه داشته باشید.

سخن آخر

در مقاله بالا راجع به ریمل و چگونگی نگهداری و استفاده از آن صحبت کردیم. ریمل مانند رژگونه یا رژ لب نیست که به‌راحتی بتوان آنها را در طول روز دوباره استفاده کرد. انباشتن ریمل بیشتر روی ریملی که از قبل خشک شده است، به‌ظاهر میکاپ شما آسیب می‌رساند. اگر به ماندگاری بالای ریمل چشم خود نیاز دارید، ریمل ضد آب انتخاب مناسبی است. ریمل‌ها مستقیماً با چشم شما سروکار دارند؛ پس در انتخاب آن باید دقت ویژه‌ای به خرج دهید. شما عزیزان می‌توانید انواع ریمل چشم اورجینال از بهترین برندهای خارجی را در فروشگاه اینترنتی تگموند مشاهده کنید.