کارل اتو لاگرفلد که در ۱۰ سپتامبر سال ۱۹۳۳ در یک خانواده ی ثروتمند در هامبورگ آلمان پیش از جنگ متولد شد. البته خیلی ها اعتقاد دارن که زمان دقیق تولد او مشخص نیست . لاگرفلد یکی از تاثیرگذارترین افراد این عصر در صنعت مد و فشن است. اگر می‌خواهید کارل لاگرفلد را بهتر بشناسید این مطلب تگ‌موند را از دست ندهید.

مختصری از اوایل زندگی کارل

پدر و مادر او درا سال ۱۹۳۰ با هم آشنا شدن، پدر او تاجر و ثروتمند آلمانی و مادرش اهل سوئد و نوازنده ویلون بود.کارل یک خواهر بزرگتر با نام مارتا و یک خواهر کوچکتر به نام تیا داشت.

لقب قیصر از کجا نشات گرفته

او از طرف مجله ووگ “توصیف کننده‌ی بی‌نظیر لحظه‌ها” لقب گرفت. به او لقب “قیصر” نیز داده‌اند چرا که زمانی که مدیریت  فندی و شنل را بر عهده گرفت، می‌توان گفت بر جهان مد سیطره دارد.

شروع حرفه ای کارل

لاگرفلد در سن ۱۴ سالگی به پاریس مهاجرت کرد و به تحصیل در رشتهٔ طراحی و تاریخ پرداخت. و تا جایی در این ضمینه با استعداد بود که در سال ۱۹۵۵ پس از برنده شدن در مسابقه طراحی کت به‌عنوان دستیار طراح پیر بالمین مشغول به کار شد. او با طراحانی مانند ژان پاتو، چارلز جوردن و ولنتینو کار کرده است.

افتخارات لاگرفلد در توی این سال ها

کارل لاگرفلد پیش از این او برای کلوئه هم طراحی کرده و دسته‌ای در برند اچ اند ام ایجاد کرده است.

کارل یک طراح مد، هنرمند و عکاس آلمانی مستقر در پاریس بود و در همان جا هم در گذشت . او طراح ارشد، مدیر خلاقیت خانه مد شانل  و خانه ایتالیایی فندی  به شمار می­‌رود.

و همچنین۱۰ سال بعد از مرگ کوکو شنل در سال ۱۹۸۴ کارل لاگرفلد از برندی با نام خودش رونمایی کرد که به گفته خودش می‌خواسته راهی باشد برای جذابیت‌های روشنفکرانه.

در سال ۲۰۰۵، لاگرفلد برندی که به نام خودش بود (Lagerfeld Gallery and Lagerfeld) را به تامی هیلفیگر فروخت ولی این حق را برای خودش نگه داشت که در تمامی طراحی‌ها دخیل باشد.

لاگرفلد دو خط تولید کفش برای برند ایتالیایی هوگان در سال ۲۰۱۰ طراحی کرد.

او در طول دهه­‌های مختلف، بر روی انواع پروژه‌­های مربوط به هنر و مد  مثل برند الم فورد فعالیت نموده است.

او از همان ابتدا از طرفداران خز طبیعی بود و در طراحی هایش از پوست طبیعی به وفور استفاده میکرد  و همیشه مورد انتقاد قرار میگرفت.

کارل لاگرفلد پیش از این او برای کلوئه هم طراحی کرده و دسته‌ای در برند H&M ایجاد کرده است.

کارل به زبان‌های متعددی صحبت می‌کند و کتاب‌فروشی‌ای با نام L7 در پاریس دارد. او همچنین چند کتاب از عکس‌های هنری خود منتشر کرده است.

کمپانی سوئدی اورفورس در ژوئن ۲۰۱۱ از کالکشن ظروف شیشه‌ای ظریفی که لاگرفلد برایشان طراحی کرده بود رونمایی کرد.

او در ۳ ژوئن ۲۰۱۱ جایزه بنیان گوردون پارکس را برای به رسمیت شناخته شدن شغلش به‌عنوان طراح، عکاس و فیلم‌ساز دریافت کرد.

رژیم جنجالی کارل

یکی از کارهای عجیب این مرد، تصمیم به کاهش وزن ۴۰ کیلویی اش بود.  او طی ۱۳ ماه توانست ۴۰ کیلو از وزنش را کاهش دهد. علت این تصمیم او این بود که دوست داشته طراحی های هدی اسلیمن ( طراح لباس ) را بپوشد. پس نیاز به لاغر شدن داشته است.

لاگرفلد پس از اینکه لاغر شد، یک کتاب رژیم لاغری با عنوان رژیم لاگرفلد منتشر کرد. وی با رژیم غذایی که شامل خوردن تن ماهی و موس توت سیاه می‌شد ۹۰ پوند از دست داد.

لاگرفلد در این زمینه میگوید که مد سالم‌ترین انگیزه برای کم کردن وزن است. او همچنین بیان کرد که رژیم گرفتن اصلاً چیز ساده و مفرحی نیست. شما واقعاً باید مثلاً من پشتکار داشته باشید که این کار را انجام دهید.

وداع و مرگ اسطوره

قطعا “کارل لاگرفلد” یکی از مطرح‌ترین و معروف‌ترین چهره‌های مد جهان محسوب می‌شود.و تاثیراتی که او در صنعت مد به یادگار گذاشته قطعا از ذهن هیچ کس پاک نخواهد شد.

قیصر دنیای مد در روز ۱۹ فوریه سال ۲۰۱۹ در سن ۸۵ سالگی درگذشت و قطعا یکی از ناراحت کننده ترین خبرها برای دوست داران دنیای مد بود.

 

دسته بندی شده در:

برچسب ها: