حتما شما نیز از آن دسته افرادی هستید که علاقه مند به سفر و گردش هستید. یکی از بهترین گزینه ها برای استفاده لذت بخش از اوقات فراغت، مسافرت کردن است. اما اغلب افراد با شنیدن نام سفر به یاد هزینه های سرسام آور و بودجه اندک خودشان می افتند و در اکثر موارد از تصمیم خود منصرف می شوند. ما در تگ‌موند به شما چند توصیه ارزشمند می کنیم تا علاوه بر لذت بخش کردن سفر، از هزینه های شما نیز بکاهد.۱) در فواصل زمانی سفر کنید که معمولا افراد به سفر نمی روند. منظور ما این است که زمان مسافرت خود را در زمان های تعطیلات و روزهای خاص و اوج سفر مثل تابستان قرار ندهید. اکثر افرادی که قصد سفر به مناطق سردسیرتر رادارند، برنامه سفر خود را در تابستان قرار می دهند. اما اگر شما هم قصد مسافرت به این مناطق را دارید، بهترین زمان آن فصل پاییز می باشد.

اما برای سفر به مناطق گرمسیر بهتر است که زمستان به آن نواحی سفر کنید. مسافرت در زمان غیرپیک، دو منفعت برای شما دارد: اول اینکه این مناطق خلوت تر هستند و دوم اینکه به دلیل کم شدن مسافران قیمت ها پایین تر هستند و نیز هتل ها و مراکز خرید اغلب تخفیف های اغوا کننده ای را برای مسافران در نظر می گیرند.

۲) در انتخاب غذا و محل خرید غذا بسیار دقت کنید. شاید از نظر شما هزینه غذا جزو هزینه های جزیی سفر به حساب بیاید اما با کمی دقت متوجه می شوید که در یک سفر ۳ روزه شما ۹ وعده غذای اصلی میل می کنید. و با صرفه جویی جزیی در هزینه آن، مبلغ زیادی را پس انداز خواهید کرد. علاوه بر اینکه اگر غذایی مناسب و سالم مصرف نکنید ممکن است که دچار بیماری شده و آسیب های جدی به شما وارد شود.

یک قانون به نام « شش بلوک» وجود دارد. یعنی برای خرید غذا، حداقل ۶ بلوک از محل هتل و یا منطقه گردشگری دورتر شوید. مراکز فروش در این مناطق اغلب غذای خود را گران تر می فروشند. برای تهیه غذا از بومی های منطقه پرس و جو کنید تا رستوران های خوب و قیمت مناسب را به شما پیشنهاد کنند. حتی می توانید از منزل برای خود غذا ببرید یا غذاهای ساده برای خود بپزید.

۳) اگر آب و هوای منطقه مورد نظر مناسب است، به جای هتل، شب را در چادر و کمپ های مسافری بگذرانید. با این کار حدود ۴۰ درصد در هزینه های خود صرفه جویی خواهید کرد.

۴) به جای استفاده از آژانس و تاکسی، از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید. البته بد نیست که مسیرهای کوتاه تر را پیاده طی کنید. با این کار علاوه بر صرفه جویی، می توانید پیاده روی کرده و از مناظر و مناطق لذت ببرید.

۵) برای برقراری ارتباط با اقوام و دوستان از شبکه های اجتماعی استفاده کنید. اپراتور های تلفن همراه، هزینه های هنگفتی را بابت مسافت و جابه جایی از شما دریافت خواهند کرد. اگر می توانید سعی کنید که از سیمکارت های کشور مقصد استفاده کنید. ولی اگر می خواهید از سیمکارت خودتان استفاده کنید، حتما قبل از سفر از تعرفه های آن آگاهی پیدا کرده و نیز رومینگ خود را فعال کنید.

امیدواریم با بهره گیری از این نکات سفر لذت بخشی را تجربه کنید.

دسته بندی شده در:

برچسب ها: