فیلم‌ها و سریال‌ها با خلق ستار‌ه‌ها تاثیر زیادی در فرهنگ و پوشش مردم می‌گذارند و می‌توانند مردم را پیرو سبک خود کنند. دایان کیتون هم یکی از این ستاره‌هاست که با پوشش خود در بعضی از فیلم‌هایش سبک جدیدی در دنیای مد ایجاد کرده است. در این مقاله تگ‌موند با دایان کیتون و تاثیری که بر روند مد و استایل گذاشت بیشتر آشنا شوید.

میتوان گفت فیلم آنی هال محبوب‌ترین و مشهورترین ساخته‌ی وودی آلن است. این فیلم با بازی دایان کیتون در سال ۱۹۷۷ پخش شد. لباس‌های شخصیت دایان کیتون در این فیلم توسط طراح مشهور، رالف لارن طراحی شد. شلوار گشاد٬ جلیقه و کلاه دایان در نقش آنی هال باعث ایجاد یک ترند مد عظیم شد. وقتی او اولین بار با این تیپ وارد صحنه شد٬ طراح لباس روث مورلی به او اعتراض کرد، اما در نهایت او برای این فیلم جایزه‌ی بهترین بازیگر نقش اول زن را دریافت کرد.

اکنون دایان بعد از سالها و در ۷۳ سالگی از استایل شخصیت آنی استفاده میکند و رالف لارن طراح مورد علاقه‌ی اوست. استایل دایان مخلوطی از لباس‌های مردانه و زنانه و یادآور استایل وینتیج است. او اکثر اوقات از کلاه‌های لبه‌دار جذابی استفاده می‌کند که امضای سبک او نیز محسوب میشود. این کلاه‌ها اغلب از برند محبوب او یعنی بارون‌هت است. دایان در کت‌وشلوار بیشتر از دامن احساس راحتی می‌کند. شومیزهای با یقه‌ی سفت ایستاده با طرح‌های راه‌راه یا ساده هم یکی از آیتم‌های اساسی استایل اوست که همراه با چند زنجیر استفاده می‌کند. در اکثر استایل‌های او از جیب‌های بزرگ استفاده شده، چون از نظر دایان این کار آزادی حرکت بیشتری به او میدهد و دیگر احتیاجی به حمل کیف‌های بزرگ ندارد. زیورآلات او که مخصوص به خود اوست، شامل چند دستبند٬ انگشترهای بزرگ و البته بسیار متفاوت با هم و یک مچ‌بند است.

HOLLYWOOD, CA – JUNE 08: Honoree Diane Keaton accepts the AFI Life Achievement Award onstage during American Film Institute’s 45th Life Achievement Award Gala Tribute to Diane Keaton at Dolby Theatre on June 8, 2017 in Hollywood, California. 26658_007 (Photo by Kevin Winter/Getty Images)

به احتمال زیاد در چند عکسی که از دایان می‌بینید در همه‌ی آنها حالت چهره‌ی یکسانی ندارد. گاهی حالت سرگرم و هیجان زده دارد و گاهی کاملا بی‌تفاوت است. گفته میشود این بخشی از شخصیت اوست که خود را معلق بین رهایی و تردید نشان دهد. او که در دنیای مد و استایل یک کاراکتر شناخته شده و قدیمی است، در پوشش بسیاری از طرفداران این سبک یک منبع الهام  است. 

دسته بندی شده در:

برچسب ها: