جی اوکس یک برند ایتالیایی تولید کننده کفش و لباس با کارایی ضد آب و دارای منافذ هوایی جهت جریان هوا است.

این کمپانی در سال ۱۹۹۵ توسط ماریو پلگاتو Mario Polegato تاسیس شد. اسم این برند، جی‌اوکس، از ترکیب کلمه یونانی “geo“(زمین) و حرف “x”  یکی‌ از حروف که سمبل تکنولوژی است ساخته شده است.

پلگاتو در سال ۱۹۵۲ در نزدیکی‌ ترویسو به دنیا آمد. پلگاتو می‌گوید ایده ساخت این کفش‌ها وقتی‌ به ذهنش رسید که در بیابان‌های داغ رنو در حال دویدن  و پاهایش داغ شده بود، او با یک چاقوی سوئیسی ارتشی، کف کفشش سوراخ هایی ایجاد کرد.

او به کمک تجارت کوچک چرم خانوادگیشان ایده ‌اش را به یک محصول با دوام تبدیل کرد.

بعد از آن چند اقدام نا موفق در ارائه‌ی اختراعش به چند کارخانه به ثبت رسیده تولید کفش داشت، اما بعد از رد شدن از تست بازار با یک خط تولید کفش‌های بچه گانه، پلگاتو شروع به تولید کفش در سطح گسترده با اسم جی‌اوکس کرد. همان سال او دایره ی محصولاتش را به طراحی برای خانم‌ها و آقایان گسترش داد.

گروه جی‌اوکس به صورت مداوم از زمان تاسیس در حال سرمایه گذاری روی نوآوری و اختراعات جدید است. ۱۵ مهندس، شیمی دان و فیزیک دان در این شرکت در حال تحقیقات بر روی سیستم بدنی انسان، گرمای ایجاد شده به واسطه تحرک بدن، تعریق و و همچنین تست تمام الیافی که در کفش‌ها و لباسهای جی‌اوکس مصرف شده هستند. جی‌اوکس همچنین با آزمایشگاه‌ها و دانشگاه‌های مطرحی جهت امتحان و اصلاح تکنولوژی‌های جدید کار می‌کند

 

برچسب ها: