نام برند بولگاری برای همه آشناست یک برند لوکس و خوشنام ایتالیایی که محصولات آن از جمله جواهرات، ساعت، زیورآلات و عطر از شهرت بالایی برخوردار است. این برند ایتالیایی اخیرا هتل هایی را با نام خود در شهرهای مختلف برپا کرده است. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری از این برند داشته باشید این مطلب تگ‌موند را دنبال کنید.

کمپانی بولگاری در سال ۱۸۸۴ با تولید جواهر آلات توسط Sotirio Bvlgari در شهر رم تاسیس و در سال ۱۹۰۵ به همراه دو پسرش Constantino و Giorgio آن را گسترش داد. BVLGARI در اولین فاز در سال ۱۹۷۰ شعبات دیگر را در نیویورک، جنوآ، مونت کارلو و پاریس افتتاح کرد و رفته رفته  تولید محصولاتی از قبیل ساعت، لوازم آرایشی بهداشتی، کیف و چرم و همچنین ساخت هتل را آغاز کرد. در  سال ۱۹۹۲ تنوع محصولات خود را اینبار با تولید عطر و ادکلن با طراحی عطر Eau Parfumee au The Vert بالا برد.

فلسفه ی نام بولگاری

شاید عجیب به نظر برسد برند بولگاری که نام بلغارستان را یدک میکشد ریشه در ایتالیا داشته باشد اما نام بولگاری یا همان چیزی که معنای مردم بلغار است از نان موسس این کمپانی که متولد بلغارستان بوده نشات میگیرد.

نسل در نسل با هدایت بولگاری

سوتیریوس بولگاریس فعالیت خود را به عنوان یک جواهرساز در یک روستای یونانی آغاز کرد امروز ه اولین فروشگاه اونیز در شهر اپیروس یونان دیده میشود. او در سال ۱۸۸۱ به رم نقل مکان کرد و در سال ۱۸۸۴ شرکت خود را تاسیس کرد

از سال ۱۹۰۵ بولگاری توسط دو پسر سوتیریوس، کنستانتین و جورجیو هدایت میشد. با اینکه در تمام این سال ها نام برند بولگاری در صنعت جواهر بسیار معتبر بود اما هنوز به اندازه ی امروز لوکس و اشرافی نشده بود. پس از مرگ جورجیو در سال ۱۹۶۶ پسرش جیانی و برادر زاده اش مارینا به عنوان رئیس و مدیر عامل انتخاب شدند.

جیانی کسی بود که در اوایل دهه ی ۱۹۷۰ نام این شرکت را بین المللی کرد و از همان زمان فروشگاهایی در نیویورک، ژنو، مونت کارلو و پاریس افتتاح کرد برای سالهای زیادی نمایش های این برند در هتل پیر برگزار میشد در اواخر سالهای ۱۹۷۰ جیوانی تصمیم گرفت شرکت را گسترده تر کند و بر طراحی محصولات جدید بخصوص ساعت ها تمرکز کرد و از همان زمان ساعتهای بولگاری با سبک جدیدی به بازار عرضه شدند.

از سال ۱۹۸۴ شرکت توسط پسران جیوانی، پائولو و نیکولا و خواهرزاده او فراسسکو تراپانی اداره شد هدف تراپانی گسترش شرکت بود به همین جهت از اوایل سالهای ۱۹۹۰ خط تولید عطر بولگاری را آغاز کرد با تلاش او نام این شرکت به مرور زمان به عنوان برند لوکس و مجلل بر سر زبانها افتاد. رشد این شرکت بین سالهای ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۳ بیش از ۱۵۰% بود و بیش از پیش نام خود را در دنیای مد  فشن مطرح کرد.

شروع جدید برای این برند لوکس

نام برند بولگاری در بین مردم بخصوص ثروتمندان ار اعتبار بالایی برخوردار شد، تا در سال ۲۰۱۱ این شرکت نیز مثل باقی برندهای مطرح دنیای مد توسط گروه لوکس و مطرح فرانسوی ال وی ام اچ خریداری شد. این کار موجب گردید  تعداد محصولات و جواهرات این شرکت از قبل بیشتر شده و جواهرات و ساعتهایی از جنس المالس تولید طراحی میشد که از شهرت و اعتبار بالایی برخوردار بود

در ژانویه ۲۰۱۷ بولگاری بزرگترین کارخانه  تولیدات جواهرات در اروپا واقع در والنزا را افتتاح کرد این کارخانه ۱۴۰۰۰مترمربع است و شامل دو ساختمان و یک حیاط مرکزی بزرگ است.

هتل بولگاری

در سال ۲۰۰۱ بولگاری اسپا با همکاری شرکت ها بین المللی ماریوت و هتل های زنجیره ای ریتز کارلوت شروع به همکاری کرد به صورتی که در ساخت هتل هایی با این نام از محصولات بولگاری استفاده میشد.

 

و در آخر در سال ۲۰۰۴ بولگاری اولین هتل خود را با نام هتل بوگاری و ریزوت تاسیس کرد و بعد از آن در سال ۲۰۰۶ در بالی، ۲۰۱۲ در لندن و ۲۰۱۵ در شانگهای هتل هایی با همین نام احداث کرد.

هتل بولگاری دوبی یکی از لوکس ترین و مجلل ترین هتل های جزیره و از از گرانترین هتل ها در خاورمیانه است

برند بولگاری امروزه بیش از ۳۰۰ فروشگاه در سراسر جهان دارد که مجلل ترین آن یک برج ۱۰ طبقه در به نام بولگاری گینزا در توکیو است که علاوه بر قروشگاه بولگاری دارای یک رستوران و یک کافه مجلل هم هست.

برچسب ها: