و یداشتن یک استایل رسمی زنانه شیک و آراسته، می‌تواند در موقعیت‌های مختلفی مانند محل کار، مصاحبه‌های شغلی، رویدادهای خاص و یا حتی مهمانی‌های شام رسمی، بسیار مفید باشد. در این راهنما، اصول کلی استایل رسمی زنانه را به شما معرفی می‌کنیم و نکاتی را برای انتخاب لباس و اکسسوری‌های مناسب ارائه می‌دهیم تا بتوانید خیلی راحت برای خودتان یک استایل خاص و در عین حال رسمی داشته باشید و بدرخشید.

ویژگی‌های استایل رسمی زنانه

لباس‌های رسمی زنانه باید ساده، شیک و ظریف باشند. از طرح‌ها و رنگ‌های جیغ خودداری کنید و به جای کمیت، روی کیفیت لباس‌هایتان تمرکز کنید. پیشنهاد می‌کنیم لباس‌هایی را انتخاب کنید که از پارچه‌های مرغوب و باکیفیت ساخته شده باشند و به خوبی تن‌تان بنشینند. یکی از مهمترین نکات برای خرید لباس رسمی زنانه این است که به انتخاب سایز لباس دقت زیادی داشته باشید، لباس‌هایتان باید به درستی تن‌تان باشند و ایرادات اندامتان را بپوشانند. از پوشیدن لباس‌های خیلی تنگ و چسبان خودداری کنید. لباس‌های تنگ نه تنها ظاهر نامناسبی دارند، بلکه ممکن است حرکت و فعالیت شما را نیز محدود کنند و لباس‌های گشاد می‌توانند شما را نامرتب و شلخته نشان دهند.

موها، آرایش و ناخن‌هایتان باید مرتب و آراسته باشند و از اکسسوری‌های متناسب استفاده کنید که استایل شما را تحت تاثیر قرار ندهند.

لباس مناسب برای استایل رسمی زنانه

برای بالاتنه، می‌توانید از کت زنانه، بلوزهای ساده، پیراهن‌های دکمه‌دار، تاپ‌های یقه هفت یا گرد و استفاده کنید. اگر دوست دارید کمی استایلتان خاص‌تر باشد، کت چرم زنانه و بلوز استفاده کنید. لایه بندی بالاتنه در استایل تاثیر بسیار زیادی دارد و خیلی راحت می‌تواند توجه همه را جلب کند. استفاده از رنگ‌های خنثی مانند مشکی، سفید، طوسی و سرمه‌ای برای بالاتنه انتخاب‌های مناسبی هستند.

برای پایین تنه، می‌توانید از شلوارهای پارچه‌ای، دامن‌های مدادی و یا کت و شلوار استفاده کنید. شلوارها و دامن‌ها باید بلندتر از زانو باشند.

کفش برای استایل رسمی زنانه

کفش بخش مهمی از هر مدل استایلی است و باید در انتخاب آن دقت زیادی به خرج دهید، چرا که پس از چهره و آرایش مو دومین نکته‌ای که به آن توجه می‌شود کفش است و انتخاب یک کفش مناسب برای استایل‌های رسمی معمولا از بین کفش کالج زنانه انتخاب می‌شود، اما اگر استایل شما رسمی و مجلسی است بهتر است از کفش پاشنه بلند پهن جدید استفاده کنید و استایلتان را خاص و خانومانه کنید.

اکسسوری

برای تکمیل استایل رسمی زنانه، انتخاب اکسسوری مناسب اهمیت زیادی دارد. به جای استفاده از جواهرات درشت و فانتزی، سراغ اکسسوری‌های ظریف و ساده مانند گوشواره‌های میخی، ساعت مچی و یا دستبندهای ظریف بروید. زیاده‌روی در استفاده از اکسسوری‌ها از زیبایی استایل رسمی می‌کاهد. هنگام انتخاب اکسسوری به کیفیت، تناسب با استایل و ظرافت آن توجه کنید.

همانطور که همیشه گفتیم، اکسسوری‌ها امضا و شخصیت شما را متجلی می‌کنند و تکمیل کننده استایل هستند. برای جلوگیری از خالی بودن استایل، اکسسوری‌ها بهترین کمک کننده هستند و کمربند زنانه یکی از بهترین اکسسوری‌ها برای تکمیل استایل رسمی زنانه به شمار می‌آید. زیرا کمربند یک اکسسوری خاص است که در هر استایلی از آن استفاده نمی‌شود.

ساعت هم یکی دیگر از مهمترین اکسسوری‌ها برای استایل، به ویژه استایل رسمی زنانه است. ساعت مچی زنانه به استایل یک شخصیت خاص می‌بخشد که از شخصیت شما نشات می‌گیرد. چرا که هرکسی در انتخاب ساعت سلیقه ای خاص دارد و این سلیقه در انتخاب ساعت کاملا قابل مشاهده خواهد بود، بنابراین فرقی نمی‌کند که چه استایلی دارید، بهتر است که حتما متناسب با آن استایل یک ساعت آنالوگ شیک خریداری کنید.

به اندام خود توجه کنید

انتخاب لباس متناسب با فرم بدن، نقش کلیدی در داشتن ظاهری زیبا و آراسته ایفا می‌کند. با پوشیدن لباس‌هایی که نقاط قوت اندام شما را برجسته و نواقص آن را پنهان می‌کنند، می‌توانید تناسب اندام خود را به نمایش بگذارید و از اعتماد به نفس بیشتری برخوردار شوید.

به یاد داشته باشید که فرم بدن هر فردی منحصر به فرد است و لباس مناسب هر کس با دیگری متفاوت خواهد بود. با شناخت فرم بدنتان، امتحان کردن لباس‌های مختلف و توجه به جنس آنها، می‌توانید لباس‌هایی را انتخاب کنید که به بهترین نحو زیبایی اندام شما را به نمایش بگذارند.

برند بپوشید

ممکن است از دسته افرادی باشید که معتقد هستند نیازی به لباس‌های برند ندارند، اما واقعیت این است که برش لباس‌ها و جنس آن‌ها در محصولات برند اصولی‎تر و موقرتر است که در استایل نهایی شما موثر خواهد بود.

آرایش غلیظ ممنوع!

در استایل رسمی و استایل مونوکروم همه چیز درباره نشان دادن وقار و شخصیت است، بنابراین باید به نوع آرایشتان توجه داشته باشید و از استفاده فرم‌های ناموزون و غیر معمولی و رنگ‌های عجیب بپرهیزید. بهتر است که تم آرایشی شما با تم رنگ لباس‌هایتان یکی باشد.

سخن پایانی

انتخاب لباس و اکسسوری برای استایل‌های مختلف نیازمند شناخت درست اصول آن استایل و اشراف به حیطه مد است و باید برای برای داشتن یک استایل اصولی دقت زیادی به خرج دهید. در این مقاله درباره اصول استایل رسمی زنانه صحبت کردیم تا بیشتر با این استایل و نکات آن آشنا شوید. اگر برای خرید و تکمیل استایلتان به دنبال یک سایت لباس معتبر هستید، می‌توانید خیلی راحت از تگموند خرید خود را انجام دهید.

دسته بندی شده در: