تنها چیزی که می تواند گرمای طاقت فرسای تابستان را برای ما شیرین و دلپذیر کند، شنا کردن می باشد. شنا از آن دست ورزش هایی است که برای کلیه سنین و افراد حتی آن هایی که بیمار هستند، مفید واقع شود. مسلما کودکان از شنا کردن بسیار لذت می برند و بسیاری از انرژی های نهفته آن ها را آزاد می سازد. ما در تگ‌موند سعی کرده‌ایم هرآنچه باید در مورد ورزش شنا برای کودکان بدانید را به شما اطلاع دهیم پس با ما همراه باشید.

شنا کردن می تواند برای بعضی از کودکان ترس آور باشد ولی برای بیشتر آن ها نشاط آور و جذاب است. به گفته اکثر پزشکان کودکان از بدو می توانند می توانند داخل وان و یا حوضحه های کوچک شنا کنند. این کار علاوه بر اینکه استقلال کودکان بالا می برد به افزایش اعتماد به نفس آن ها نیز کمک می کند.

تا قبل از سن ۴ سالگی توصیه می شود که کودکان در استخر های مخصوص کودکان و تحت نظر والدین شنا کنند. البته حتما نیازی نیست که کودکان شنا رابه طور کامل و حرفه ای بلد باشند. همین که آن ها داخل آب بتوانند آب بازی و جنب و جوش داشته باشند برای آن ها بسیار خواهد بود. شنا کردن به کودکان کمک می کند که عضلاتی قوی تر داشته باشند، همچنین به رشد استخوان ها نیز بسیار کمک خواهد کرد. زیرا رشد استخوان ها در نتیجه فعالیت و ورزش کردن بوجود می آید.

کلا آب بازی کردن و شنا موجب پرورش خلاقیت در کودکان نیز می شود. آن ها را با برخی مفاهیم فیزیکی به طور نا خودآگاه آشنا خواهد کرد، مثل: حجم، چگالی و…

البته باید توجه کرد:

استخری که برای کودک انتخاب می کنیم حتما موارد بهداشتی را رعایت نماید. آب باید به درستی و با مواد بدون ضرر، به خوبی تصفیه شود.

حتما برای کودک جلیقه نجات تهیه شود. باید دقت کرد که این جلیقه مناسب وزن و سن کودک باشد. سالم باشد و از جنس مرغوب تهیه شده باشد. برخی مواد اولیه ممکن است برای کودکان آسیب زننده و حساسیت زا باشند.

حتما برای کودکان از کلاه شنا استفاده کنید. این کار از سست شدن ریشه موها و همچنین تماس مو با آب استخر جلوگیری می کند.

به کودکان مایوی مناسب بپوشانید. مایوی کوچک تر یا بزرگتر از سایز آنها می تواند برای آنها اذیت کننده باشد. همچنین جنس مایو بسیار با اهمیت است. توصیه می شود که حتما از مارک های معروف و قابل اعتماد تهیه شوند. یکی از معتبر ترین فروشگاههای فروش لوازم شنا برای کودکان تگموند می باشد، که با ارائه اجناس با کیفیت همواره شما را یاری می کند.

زمان شنا نیز باید به گونه ای انتخاب شود که کودکان بیش از حد خسته نشوند. زیرا کودکان توانایی تشخیص خستگی و یا افت فشار را در خود ندارند، مخصوصا زمانی که مشغول بازی باشند. پس درصورتی که تایم شنا طولانی شوند آن ها دچار افت فشار و خستگی مفرط خواهند شد، که برای کودکان بسیار خطرناک است.

سعی کنید در فواصل تایمی معین به کودک خوراکی مناسب بدهید تا انرژی کافی برای فعالیت را دریافت کند.

استفاده از جک و زی و سونا می تواند برای کودکان بسیار خطرناک و حتی کشنده باشد.

با رعایت نکات ایمنی و بهداشتی می توانید سلامتی و شادی برای کودکان به ارمغان بیاورید.

 

دسته بندی شده در:

برچسب ها:

,