از دیرباز دانشمندان بر این عقیده بودند که گیاهان می توانند آلودگی های محیط را جذب کرده و در عوض اکسیژن بسازند. اما چندی است که آنها به نتایجی جالب توجهی رسیده اند، مبنی بر اینکه برخی گیاهان می توانند استرس و انرژی منفی و حتی امواج مضر محیط را نیز جذب خود نمایند. ما در تگ‌موند قصد داریم ۱۰ گیاه مؤثر برای تصفیه هوای منزل را به شما معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید.

آگلونما

این گیاه به نام همیشه سبز چینی نیز شهرت دارد. از ویژگی منحصر به فرد آن از بین بردن انرژی های منفی و سموم در کمترین زمان ممکن است. ویژگی دیگر آن این است که نیاز به نور زیاد ندارد و به راحتی می توانید از آن در محیط های تاریک تر مثل اتاق خواب استفاده نمایید.

گیاه عنکبوتی

این گیاه فرمالید موجود در هوا را بسیار خوب از بین می برد. فرمالید ماده ای است که در تمامی منازل یافت می شود و در دستمال کاغذی، سفره، پارچه های مصنوعی حوله و … یافت می شود. این گیاه نیازمند نور کم و رطوبت بالا می باشد. این گیاه به سرعت رشد می کند و تکثیر می شود. به دلیل اینکه نیاز به نور کم دارد می توانید از آن داخل سرویس های بهداشتی استفاده کنید.

فیکوس بنجامین

این گیاه آلودگی هایی نظیر فرمالید، بنزن و تری کلرواتیلن را حذف می کند. نگهداری این گیاه اندکی مشکل است. به نور زیاد و آب کم نیاز دارد. بهتر از که پشت پنجره های جنوبی منزل گذاشته شود و تا خاک آن خشک نشده آبیاری نشود. درضمن از جابه جایی این گیاه پرهیز کنید زیرا بسیار حساس بوده و با کوچکترین شوک محیطی دچار برگ ریزان می شود.

نخل راپیس

این گیاه فرمالید، آمونیاک، زایلین و تولوئن را از محیط اطراف شما پاکسازی می کند. نیاز به نور کم و رطوبت متوسط دارد و بسیار مناسب نگهداری در آپارتمان می باشد.

گل چمچمه ای

این گیاه با نام گل قاشقی نیز معروف است. به تنهایی قادر است ۶۰ درصد هوای محیط را پاکسازی نماید. این گیاه گرده ها و هاگ های ریز را از طریق برگ جذب می کند. این گیاه نیازمند نور متوسط و گرما و رطوبت بسیار زیاد می باشد. چون گیاهی گلدار است علاوه بر پاکسازی محیط به زیبایی منزل نیز کمک می کند.

سرخس برگ شمشیری

این گیاه تصفیه کننده قوی محیط بوده و فرمالید محیط را به خوبی جذب می کند. گیاهی بسیار مقاوم بوده و برای تازه کاران مناسب است. این گیاه نیز به رطوبت بالا نیازمند است. به نور متوسط نیاز دارد و در دمای اتاق به خوبی رشد می کند.

نخل تزئینی

این گیاه نخل کوتوله نیز نامیده می شود. بسیار سرسخت و مقاوم نسبت به خشکسالی دارد. زایلین محیط را به خوبی پاکسازی می کند. به نور زیاد نیازمند است. در آب و هوای گرم و مرطوب به خوبی رشد می کند. پس اگر آشپزخانه شما پنچره دارد، این گیاه را در آنجا قرار دهید.

پاپیتال

این همان گیاه عشقه معمولی یا پیچک است. این گیاه در منزل به خوبی رشد می کند و مناسب محیط اتاق خواب می باشد. در عرض ۱۲ ساعت می تواند تمامی آلودگی های محیطی را جذب خود نماید. نیازمند نور کم و رطوبت متوسط می باشد.

آلوئه ورا

این گیاه جادویی در طول شب تماما اکسیژن از خود آزاد می کند. گازهای بنزن و فرمالید را از هوا پاکسازی می کند. از خانواده کاکتوس به شمار می رود و بسیار زیبا می باشد. این گیاه نیازمند آب و هوای گرم و نورانی است ولی با رطوبت کم به خوبی سازگاری دارد.

 

دسته بندی شده در:

برچسب ها:

,