روش های بسیاری برای بهبود سلامتی مینای دندان و سفید کردن دندان ها وجود دارد. در طول سال ها و با استفاده از قهوه، سیگار وتنباکو سفیدی دندان ها کدر شده و رنگ زیبای زیبای خود را از دست می دهند. از میان روش های مختلفی که برای سفید کردن دندان وجود دارد. در این مقاله از تگ‌مگ مزایا و معایب استفاده از سرکه سیب برای سفید کردن دندان و روش آن را توضیح می‌دهیم. پس با ما همراه باشید.

فواید سرکه سیب

به عنوان یک تمیز کننده: سرکه ای که از سیب سرخ تهیه می شود یک تمیز کننده قوی است که می تواند به عمق هر لکه ای نفوذ کند و آن را از بین ببرد. همچنین باکتری هایی را که روی مینای دندان وجود دارند را نیز از بین می برد.

به عنوان یک سفید کننده طبیعی: سرکه سیب به خوبی می تواند جایگزین هر سفید کننده ای باشد. از فواید آن این است که طبیعی است و مضرات بسیار کمی نسبت به دیگر مواد دارد. پس دندان ها را به خوبی سفید می کند.

غنی از پکتین: سرکه سیب از تخمیر سیب به دست می آید پس غنی از پکتین بوده است. پکتین یک ضد باکتری قوی و طبیعی برای محافظت از دندان و تمیز کردن فضای دهان است. با استفاده از آن شما می توانید کدورت های روی دندان را از بین برده و خنده ای زیبا تر داشته باشید.

مضرات سرکه سیب برای دندان

از مهم‌ترین آسیب‌های سرکه سیب به دندان می‌توان ازبین بردن مینای دندان و زخم شدن لثه اشاره کرد.

فواید سرکه سیب برای دهان و دندان

نحوه سفید کردن دندان با سرکه سیب

سفید کردن دندان با سرکه از سریع ترین روش سفید شدن دندان در خانه است که افراد زیادی از آن استفاده می‌کنند. اگر شما هم در اثر استفاده از چای، قهوه یا سیگار زیبایی دندان‌های خود را از دست داده‌اید و به فکر بازگرداندن سفیدی دندان‌هایتان هستید، این یک روش خانگی برای سفیدکردن دندان است.

روش اول

نصف قاشق سرکه سیب را با یک قاشق آب رقیق کنید و مسواک خود را به این محلول آغشته کنید. سپس دندان‌های خود را بدون خمیر دندان و به صورت کامل مسواک کنید. شما می‌توانید این کار را قبل از خواب انجام دهید و حداقل ۱۲ ساعت به دندان‌ها استراحت دهید. بهتر است اگر دندان‌های زردی دارید این روش را حداکثر دوبار در هفته انجام دهید.

روش دوم

مقداری جوش شیرین را با نصف قاشق سرکه سیب مخلوط کنید تا خمیر شود سپس خمیر را مانند خمیردندان روی دندان‌ها زده و به صورت کامل مسواک کنید. توجه داشته باشید این خمیر سایندگی بالایی دارد و روش قوی سفید کردن دندان است. به همین خاطر استفاده مداوم از آن پیشنهاد نمی‌شود.

سفید کردن دندان با سرکه سیب

نکات سفید کردن دندان در خانه

همان طور که قبلا گفتیم، بیش از روزی یک بار استفاده نکنید. و طول درمان ۱۵ روزه داشته باشید. لطفا تناسب مواد را به دقت رعایت کنید. زیرا در صورتی که هر کدام از مواد بیشتر از مقدار تعیین شده استفاده شوند، می توانند اثرات مخرب جدی روی مینای دندان و لثه داشته باشند. این مواد دارای اثر سایندگی قوی هستند.

هشدار

تکرار روش‌های بالا برای بیش از ۱۵ روز به دلیل سایندگی بالای سرکه و آسیب به مینای دندان و لثه توصیه نمی‌شود.
سرکه سیب برای دندان

سخن پایانی

داشتن دندان‌های سفید و لبخند زیبا یکی از دغدغه‌های همه است و بسیاری از افراد از دندان پزشکی هراس دارند. به همین خاطر به سراغ روش‌های خانگی سفیدکردن دندان می‌روند. در این مطلب سفید کردن دندان در خانه با سرکه سیب را به شما یاد دادیم اما به دلیل احتمال بالای آسیب به دندان پیشنهاد می‌کنیم با رعایت مصرف غذاهای رنگی نظیر قهوه و چای پررنگ و عدم استعمال از دخانیات و استفاده خمیردندان سفید کننده مخصوص دندان‌های خود را سفید کنید.

دسته بندی شده در:

برچسب ها:

, ,