رژیم های غذایی کوتاه مدت معمولا آسیب زننده هستند و بعد از مدتی کوتاه امکان بازگشت وزن وجود دارد. اما این رژیم کمی متفاوت است و علاوه بر کاهش وزن به پاکسازی دستگاه گوارش نیز کمک میکند و عملکرد دستگاه گوارش را نظم میبخشد. این رژیم ۷ روزه از همه گروه های غذایی استفاده کرده و فشار زیادی به بدن نمی آورد از آن گذشته در طول این رژیم احساس گرسنگی زیادی نمیکنید . اگر شما هم به این رژیم علاقه‌مند شده اید ادامه این مطلب را در تگ‌موند از دست ندهید.

نکاتی که باید قبل از شروع رژیم بدانید

در برخی مقاله ها گفته شده این رژیم میتواند تا ۸ کیلو از وزنتان را کم کند اما تقریبا این ادعا بی اساس است و در نمونه اصلی این رژیم گفته شده ۳ کیلو کاهش وزن به همراه دارد که در افراد مختلف این عدد متفاوت است . تضمینی برای مقدار کاهش وزن وجود ندارد ولی بی شک بعد از اتمام دوره به دلیل استفاده از مقدار زیادی میوه و سبزیجات پوست شما شفاف تر شده و دستگاه گوارشتان بهتر کار میکند!

بهتر است رژیم را از اول هفته شروع کنید !

روز اول

میوه های تازه

امروز روز میوه های تازه ست کل امروز فرصت دارید میوه های مختلف تابستانی بخورید هندوانه و طالبی انتخاب های خیلی خوبی هستند. هر میوه ای میتونید بخورید به جز موز، انبه و زردآلو این میوه ها قند زیادی دارند و بهتره در این روز  این میوه ها را نخورید.

نکته مهم این رژیم نوشیدن ۸ تا ۱۲ لیوان آب در طول روز است

به هیچ عنوان این را فراموش نکنید! آب کافی پوستتان را شاداب میکند و برای بدن بسیار مفید است.

روز دوم

سبزیجات

امروز مجاز هستید هر سبزیجاتی که میخواهید چه خام و یا پخته بخورید به هر میزان که میخواهید اگر سالاد مصرف میکنید با لیمو سالادتان را طعم بدین و ترجیحا از روغن و یا سس استفاده نکنید.

امروز میتوانید سیب زمینی هم بخورید ولی ترجیحا سیب زمینی را صبح بخورید تا کربوهیدرات موجود را بسوزانید.

سوپ سبزیجات نیز انتخاب خوبی برای میان روز است.

روز سوم

میوه و سبزیجات

انواع سبزیجات خام و پخته به جز سیب زمینی میتوانید مصرف کنید. انواع میوه به جز انبه، موز و انگور نیز مجاز است

به هیچ وجه از میوه های شیرین شده و یا کمپوت استفاده نکنید و آبمیوه های مصنوعی را نیز کنار بگذارید.

۸ تا ۱۲ لیوان آب رو فراموش نکنید.

روز چهارم

شیر و موز

در طول روز می توانید ۸ تا ۱۲ عدد موز و  ۳ لیوان شیر بخورید . اصلا نگران گرسنگی نباشید امروز به هیچ عنوان گرسنه نمیشوید ترجیحا شیر کم چرب بخورید.

۸ تا ۱۲ لیوان آب را فراموش نکنید.

روز پنجم

گوجه فرنگی

امروز روزی است که بالاخره میتوانید به غیر از میوه و سبزیجات، یک فنجان برنج دم کشیده بخورید. در روز پنجم رژیم دتاکس علاوه بر برنج بین شش تا هفت عدد گوجه فرنگی ، ترجیحا خام میل کنید. به یاد داشته باشید به علت وجود اسید اوریک در گوجه فرنگی باید نسبت به روز های دیگر بیشتر آب بنوشید.

همچنین بیماران مبتلا به نقرس به یاد داشته باشند ، ممکن است گوجه فرنگی باعث تشدید این بیماری بشود.

روز ششم

یک فنجان برنج

در این روز میتوانید مانند روز پنجم یک فنجان برنج میل کنید و باقی روز را مانند روز سبزیجات سپری کنید. حتما دقت داشته باشید در این روز هم باید بین ۸ تا ۱۲ لیوان آب را حتما بنوشید.

مطمئنا در این روز احساس سبکی بیشتری خواهید کرد و دستگاه گوارش شما پاکسازی شده است.

روز هفتم

آبمیوه و سبزیجات

و بالاخره به آخرین روز رژیم پاکسازی هفت روزه می رسیم. شاید بتوان گفت روز آخر بهترین روز کل هفته تان خواهد بود! زیرا میتوانید علاوه بر یک فنجان برنج و سبزیجات تازه، تا هر چقدر که میخواهید آبمیوه مورد علاقه تان را بنوشید.

در این رژیم شما به جز دنبال کردن یک برنامه غذایی سالم که از میوه و سبزیجات تشکیل شده کار مضری انجام نداده اید و باعث شدید علاوه بر پاکسازی دستگاه گوارش تا اندکی وزنتان را کاهش دهید و حتی پوستتان نیز شفاف تر شود.

این رژیم سالم ترین و سریع ترین رژیمی است که میتوانید برای پاکسازی بدن و کاهش وزن استفاده کنید.

با این حال یادتان باشد قبل از گرفتن هر گونه رژیم غذایی حتما با پزشک خود مشورت کنید.

 

دسته بندی شده در: