شلوار مردانه از مهم ترین قسمت های ساختن یک استایل جذاب برای آقایان است. در پوشش لباس معمولا برای مردها نسبت خانم ها گزینه های کمتری وجود دارد و این شلوار است که میتواند نشان دهنده سبک پوشش شما باشد. مهم است بدانید در موقعیت های مختلف مثل محل کار، هنگام سفر، در منزل، هنگام پیاده روی و ورزش و یا استایل خیابانی چه شلواری بپوشید تا احساس راحتی داشته باشید و همچنین استایل خود را مطابق شخصیت تان بسازید. در مورد شلوارهای مردانه، مدل ها و گزینه های فراوانی وجود دارد در ادامه قصد داریم تا فهرستی از انواع شلوار مد روز برای اقایان را در این مقاله معرفی کنیم.

شلوار پارچه ای مردانه

 شلوار پارچه‌ای رسمی

شلوار پارچه‌ای از مدل هایی است که میتوان گفت تقریبا در کمد هر مردی باید وجود داشته باشد. این مدل شلوار برای پوشش محل کار و همچنین استایل روزمره مناسب است. شلوار پارچه ای را میتوان با یک کت یا اورکت به استایل رسمی تبدیل کرد و همینطور میتوان آن را با پیراهن مردانه برای استایل کژوال پوشید. امروزه به دلیل تنوع فراوان سلیقه در حوزه مد و فشن مانعی برای استفاده از کفش و اکسسوری در استایل وجود ندارد پس به راحتی میتوانید شلوار پارچه‌ای بلند را با کتونی های اسپورت ست کنید.

شلوار جین مردانه

 شلوار جین مردانه

شلوار جین احتمالاً یکی از شناخته شده ترین شلوارهای مردانه در جهان است. این مدل شلوار در طول دهه های اخیر جزء اصلی مد وفشن هرسال بوده است. شلوار جین از جمله پوشاکی هست که تقریبا در کمد همه‌‌ی آقایان دیده میشود. اگر علاقمند به استایل اسپورت هستید میتوانید طبق سلیقه و اندازه اندام خود شلوار جین مناسب خودتان را تهیه کرده و آن را به همراه یک تیشرت، پیراهن و یا کت تک اسپورت ست کنید.

شلوار چرم مردانه

شلوار چرم

پوشیدن لباس چرم معمولاً با چالش همراه است و ریسک‌پذیری بالایی دارد. استایل چرم بر خلاف باور اکثریت فقط برای فصل سرد و زمستان نیست بلکه در هر فصلی از سال می‌توانید از لباس‌های چرم مثل شلوار استفاده کنید. اما بهتر است تا از شلوار چرم در استایل‌های رسمی و موقعیت‌های خاص استفاده شود چراکه اگر با لباس‌های دیگر مانند کفش چرم و پیراهن و یا پولیور مناسب است شود می‌تواند استایل شما را منحصربه‌فرد کند. همچنین معمولاً توصیه می‌شود تا افراد با اندام متناسب از شلوار چرم در استایل خود استفاده کنند.

شلوار ورزشی مردانه

 شلوار ورزشی مردانه

شلوار ورزشی و شلوارگرم کن علاوه بر اینکه در حین ورزش و پیاده روی از آن استفاده میشود امروزه جزوی از استایل خیابانی برای اقایان هم محسوب میشود. برای مثال شما در تابستان میتوانید شلوار ورشی را با یک تیشرت و کتانی ست کنید یا در پاییز و زمستان با سیوشرت و ژاکت و استایلی کژوال بسازید. همچنین از شلوار گرم کن و شلوار ورزشی در هنگام سفر، در منزل بعنوان شلوار راحتی نیز میتوان استفاده کرد.

شلوار-مخمل-کبریتی مردانه

شلوار مخمل کبریتی

شلوار مخمل کبریتی ازآنجایی‌که پارچه‌ای به نسبت گرم دارد مناسب برای فصل‌های خنک سال است. این مدل شلوار برای استایل روزمره و محل کار بسیار مناسب است. می‌توانید با ترکیب شلوار مخمل کبریتی به همراه پیراهن چهارخانه و یا بافت و پولیور تیره ست‌های زیبایی بسازید.

شلوار پشمی مردانه

 شلوار پشمی مردانه

شلوارهای پشمی به دلیل ضخیم بودن پارچه مناسب برای فصل‌های سرد هستند. این مدل شلوارها را می‌توانید با یک کفش اسپورت و پولیور ست کنید و استایلی کژوال بسازید و یا با ترکیب شلوار پشمی و کفش رسمی به همراه کت یا پالتو ظاهری خاص مناسب موقعیت‌های رسمی بسازید.

شلوار اسلیم فیت مردانه

شلوار اسلیم فیت

اسلیم فیت شلواری است که باید کاملاً متناسب و اندازه اندام شما باشد به شکلی که در آن احساس راحتی داشته باشید. این مدل شلوار با انواع پارچه‌ها مثل کتان و یا جین دوخته می‌شود. شلوار اسلیم فیت مناسب برای استایل روزمره است و چندان مناسب برای موقعیت‌های رسمی نیست. اگر می‌خواهید لباس‌های مد روز بپوشید شلوار اسلیم فیت را با تیشرت و یا پیراهن اسپرت ست کنید.

شلوار چینو مردانه

 شلوار چینو

حتماً اسم شلوارچینو را زیاده شنیده‌اید، این مدل شلوار نوعی از کتان است اما جنس شلوار چینو نسبت به شلوارکتان زخیم تر است و دوخت ظریف تر و تمیز تری دارد. خوب است که در کمد خود حتما یک شلوار چینو داشته باشید چرا که این مدل شلوار مردانه برای همه‌ی فصل های سال مناسب است و برای استفاده روزمره، در محل کار و به همرا یک کت برای موقعیت های رسمی تر نیز قابل استفاده است.

شلوار پلیسه مردانه

شلوار پلیسه مردانه

در شلوارهای پلیسه یک چین‌خوردگی بین جیب و زیپ شلوار قرارمی گیرد و این باعث راحتی بیشتر می‌شود. باید توجه داشته باشیم که کلاسیک بودن همیشه به معنی رسمی بودن نیست در نتیجه شلوار پلیسه گزینه‌ای بسیار مناسب برای ساخت یک استایل کژوال است. برای ساختن یک ست جذاب با شلوار پلیسه مردانه پیشنهاد می‌شود شلوار را به همراه یک تیشرت و یا پیراهن ساده‌تر و مدرن بپوشید و آن را در داخل شلوار قرار دهید تا پلیسه مخفی نشود در انتها ست خود را با یک کفش کلاسیک همرنگ شلوار تکمیل کنید.

شلوار جاگر

 شلوار جاگر مردانه

شلوار جاگر به مدلی گفته می‌شود که در قسمت کمر و مچ شلوار کِش بکار رفته است. شلوار جاگر امروزه فقط مختص به استایل ورزشکاران نیست بلکه باگذشت زمان و علاقه بیشتر جوانان به استایل اسپورت این شلوار تکمیل‌کننده استایل اسپورت آقایان شده است. شلوار اسلش هم از نظر ظاهری شبیه به جاگر هست و تنها تفاوت آنها جنس پارچه‌ای است که در آن بکار رفته، در شلوار جاگر جنس پارچه نازک‌تر است و در دوخت شلوار اسلش از پارچه ضخیم‌تری استفاده می‌کنند. از شلوار جاگر می‌توان برای استریت استایل، در هنگام پیاده‌روی یا حتی در خانه هم استفاده کرد.

شلوار مردانه کتان خاکی

شلوار کتان خاکی

شلوار کتان خاکی از جمله لباس هایی است که در چند سال گذشته به طور متوالی ترند بوده و از مد نیوفتاده است. از ویژگی های مثبت کتان خاکی این است که به دو شکل رسمی و کژوال در استایل اقایان به کار برده میشود. شلوار خاکی مردانه را میتوان با کت اسپورت، پیراهن ویا بافت ست کرد و با یک کفش رسمی استایلی مناسب محل کار ساخت.

تفاوت شلوار چینو با کتان خاکی این است که در شلوار چینو پارچه سبک‌تری استفاده می‌شود و شلوار خاکی پارچه سنگین‌تری دارد همچنین تنوع رنگی در شلوار چینو بیشتر است.

شلوار کوتاه مردانه

 شلوار مردانه کوتاه

شلوار کوتاه مردانه از جمله مدل‌هایی است که در چند سال اخیر بین جوانان بسیار محبوبیت پیدا کرده است. اینکه بتوان با شلوار کوتاه استایل رسمی یا کژوال ساخت موضوعی است که در حوزه مدو فشن توافقی در آن وجود ندارد.

شلوار کوتاه مردانه را می‌توان با یک تیشرت ساده و کتانی ست کرد و استایل اسپورت ساخت همچنین با ترکیب شلوار کوتاه و کت تک به همراه کالج استایل رسمی تر می‌سازد.

شلوار راحتی

 شلوار پیژامه

پیژامه‌ها باتوجه‌به جنس پارچهٔ بکار برده شده انواع مختلفی دارند و به دلیل احساس راحتی که ایجاد می‌کند مناسب برای استفاده در منزل هستند. بعضی از شلوارهای راحتی به دلیل پارچه‌های مناسب برای بیرون از خانه و پیاده‌روی حتی مورداستفاده قرار می‌گیرند.

شلوار مردانه

سخن پایانی

حالا باتوجه‌به اینکه با انواع شلوار مردانه آشنا شدید می‌توانید باتوجه‌به سلیقه شخصی، فرم اندام و موقعیت‌هایی که در آن قرار دارید مثل محل کار، مهمانی و یا استفاده روزمره می‌توانید به‌راحتی دست به انتخاب بزنید. شما کدام مدل شلوار مردانه را می‌پسندید؟ هر مدلی را که دوست داشته باشید می‌توانید از فروشگاه اینترنتی تگ موند تهیه کنید.