داشتن یک استایل مناسب برای مهمانی از اهمیت بالایی برخوردار است. انتخاب لباس مناسب برای مهمانی می‌تواند دغدغه ی بسیاری از افراد باشد، به خصوص اگر پیش آمده باشد که یک مهمانی دعوت شوید اما ندانید که چه چیزی بپوشید و به دنبال مدل لباس برای مهمانی های خاص هستید، این مقاله را برای شما حاضر کرده‌ایم تا بتوانید حین خرید لباس راحت‌تر برای تکمیل استایلتان تصمیم بگیرید.

نوع مهمانی را در نظر بگیرید

اولین قدم برای انتخاب لباس، توجه به نوع مهمانی است. مهمانی رسمی است یا غیررسمی؟ عروسی است یا تولد؟ دانستن نوع مهمانی به شما کمک می‌کند تا لباس مناسب برای مهمانی رسمی  یا غیر رسمی و محدوده ی انتخاب‌هایتان را مشخص کنید. اگر نمی‌دانید که جو مهمانی چگونه ممکن است باشد، حتما یک استایل معتدل و ساده را انتخاب کنید که تحت هر شرایطی شما را همرنگ جمع نشان خواهد داد. توجه داشته باشید که سادگی هیچگاه تکراری یا زننده نخواهد بود.

البته ساده بودن به هیچ عنوان به این معنی نیست که شما شخصیت همیشگی استایلتان را زیر پا بگذارید و استایلی تقلیدی که روح شما در آن حضور ندارد را انتخاب کنید، بلکه با توجه به شخصیت خودتان و استایلتان، بهتر است لباس‌های ساده‌ای را باهم ترکیب کنید و یک تیپ مهمانی شیک داشته باشید.

پیشنهاد مقاله: چک لیست استایل مجلسی مردانه

راهنمای خرید لباس مجلسی

مکان برگزاری مهم است

مکان برگزاری مهمانی هم در انتخاب لباس مهمانی تاثیرگذار است. اگر مهمانی در فضای باز برگزار می‌شود، باید لباسی انتخاب کنید که مناسب هوای آزاد باشد. اگر مهمانی در یک سالن مجلل برگزار می‌شود، می‌توانید از لباس‌های شیک تر و مجلسی تر استفاده کنید.

همچنین انتخاب کفش برای مهمانی‌هایی در فضای آزاد کمی متفاوت از محیط‌های بسته است، یک کفش پاشنه بلند مجلسی با پاشنه میخی نمی‌تواند انتخاب مناسبی برای مهمانی در باغ باشد، چرا که راه رفتن شما را مختل می‌کند و ممکن است باعث شود تا پای شما پیچ بخورد و دچار حادثه شوید.

همچنین باید توجه کنید که اگر کفش شما جلو باز است به هیچ عنوان از روی چمن یا خاک و گل عبور نکنید تا انگشت‌ها و پای شما خاکی و کثیف نشود.

نکته دیگر برای در نظر گرفتن مکان مهمانی، انتخاب نوع لباس مهمانی است، برخی مهمانی‌ها و مجالس ممکن است دارای دو فضای بیرونی و داخلی باشند که در این صورت باید لایه لایه لباس بپوشید که اگر هوای داخل و بیرون متفاوت یا بارانی بود، لباس اصلی مهمانی و مدل موی ما خراب نشود و بتوانید در هر دو قسمت مهمانی تردد کنید بدون این که اذیت شوید.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله انواع استایل رسمی و مجلسی با کت زنانه را به هیچ عنوان از دست ندهید.

لباس برای مهمانی های خاص

مهمانی در چه فصلی برگزار می‌شود؟

فصل برگزاری مهمانی را نیز در نظر بگیرید. در فصل‌های گرم سال می‌توانید از لباس‌های خنک و تابستانی استفاده کنید و در فصل‌های سرد سال باید لباس‌های گرم تر بپوشید. علاوه بر نوع لباس، فصل مهمانی در انتخاب رنگ استایل و آرایش هم تاثیر زیادی دارد، در فصل زمستان لباس‌ها معمولا تناژ رنگی نود و گاهی تیره دارند که متفاوت از رنگ‌های پاستلی فصل بهار و تند فصل تابستان است. رنگ‌های ترند هر فصل هم متفاوت هستند و در هر فصل باید از پالت رنگی متفاوتی برای آرایش و استایل خود استفاده کنید.

سلیقه ی شخصی شما چیست؟

انتخاب لباس مهمانی مناسب، فراتر از صرفاً پوشاندن بدن است. این فرصتی برای ابراز سلیقه شخصی، احساس اعتماد به نفس و برجسته کردن شخصیت شما است. در حالی که عوامل متعددی مانند رسمیت مهمانی، مکان برگزاری، آب و هوا و نوع بدن باید در نظر گرفته شوند، سلیقه شخصی شما باید در راس اولویت‌ها قرار گیرد. مهم ترین نکته در انتخاب لباس، سلیقه ی شخصی شما است. لباسی را انتخاب کنید که در آن احساس راحتی و اعتماد به نفس داشته باشید و بتوانید خودتان را در جمع مطرح کنید و لذت ببرید. این راحتی و اعتماد به نفس بیشتر برای انتخاب لباس مناسب برای مهمانی دوستانه وجود دارد که افراد همدیگر را می‌شناسند و نگران قضاوت شدن نیستند.

لباس شما ابزاری قدرتمند برای بیان شخصیت شماست. با انتخاب لباس‌هایی که سبک شما را منعکس می‌کنند، می‌توانید به مهمانان نشان دهید که چه کسی هستید و چه چیزی را دوست دارید.

اهمیت سلیقه در استایل

اکسسوری را دست کم نگیرید

اکسسوری‌ها در استایل نقش مهمی ایفا می‌کنند و به عنوان یک فرد شیک پوش بهتر است همیشه نقش آن‌ها را جدی بگیرید. این نقش در استایل‌های رسمی و مهمانی بسیار پررنگ‌تر از دیگر مواقع است و دست شما برای انتخاب اکسسوری باز است. یکی از مهمترین اکسسوری‌هایی که به استایل شما شخصیتی خاص می‌بخشد، ساعت مچی است.

اکسسوری در استایل

به فرم بدن توجه کنید

فرم بدن یکی از مهمترین نکات برای انتخاب لباس و داشتن استایل شیک است. به همین خاطر باید اول فرم بدن و نوع لباس مناسب برای فرم بدنتان را بشناسید و سپس اقدام به خرید کنید تا استایل شما در بهترین حالت ممکن خود باشد. در مجله تگموند ما تعدادی مقاله برای انواع فرم بدن و نکات انتخاب لباس برای هر فرم بدنی را بیان کرده‌ایم.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم سری هم به مقاله نکات خرید کت زنانه برای انواع فرم بدن را هم از دست ندهید تا بتوانید هر مدل لباسی که دوست دارید را به بهترین نحو با اندام خود هماهنگ کنید.

از شبیه سازها استفاده کنید

خیلی وقت‌ها پیش می‌آید که تصور ذهنی ما از ترکیب چند لباس با واقعیت متفاوت باشد، از این رو بهترین کار استفاده از شبیه سازهایی است که به شما کمک کند ببینید تصویر ذهنی شما از استایل نهایی چقدر دقیق است؟ یکی از شبیه سازهای خوبی که می‌توانید استفاده کنید، اپ فروشگاه اینترنتی پوشاک تگموند است که به شما این امکان را می‌دهد از بین محصولات موجود در فروشگاه یک استایل را بسازید و سپس خرید خودتان را نهایی کنید.

اپ تگموند

سخن پایانی

در هنگام خرید لباس مهمانی به فرم بدن خود هم باید توجه کنید و لباسی را انتخاب کنید که به اندام شما می‌آید و نقاط قوتتان را برجسته می‌کند. کیفیت لباس مهمانی را هم در نظر بگیرید. لباسی را انتخاب کنید که از جنس مرغوب باشد و به خوبی دوخته شده باشد.

در نهایت، فراموش نکنید که اکسسوری‌ها را نیز به استایل تان اضافه کنید. اکسسوری‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا شیک تر و زیباتر به نظر برسید.

دسته بندی شده در: