هنگامی که شما به راهنماهای مد و فشن نگاه می کنید، اغلب فکر می کنید برخی از آن ها مفید هستند و برخی دیگر بلااستفاده اند و اصلا خوب نیستند.ما در تگ‌موند ۹۱ نکته را به شما می آموزیم که برگرفته از بهترین نکات فشن هستند. این نکات از نظر طراحان و متخصصان صنعت مد بهترین و کاربردی ترین ها هستند و مانند سنگ هایی قیمتی زندگی شما را شیک تر خواهند کرد. در قسمت های گذشته به برخی از نکات کاربردی پرداختیم، هم اکنون چند مورد دیگر را به شما خواهیم آموخت.

۲۴) اگر موقع خرید بلوز دوست ندارید لباس را پرو کنید، می توانید سرشانه های لباس را با استخوان شانه خود اندازه بگیرید.

۲۵)  می توانید از ژاکت ها و پتوهای قدیمی بالش درست کنید و یا از آن به عنوان روکش صندلی یا چهارپایه استفاده کنید.

۲۶) برای پاک کردن لکه رژ لب، از اسپری مو استفاده کنید.

۲۷) برای شستشوی بهتر لباس های جین تیره رنگ، نصف فنجان سرکه سفید تقطیر شده را در مرحله آخر شستشو داخل ماشین لباسشویی بریزید.

۲۸) اگر کفش شما کمی کوچک است و پای شما را می زند، دو کیسه فریزر را با آب پر کنید و سر آن را گره بزنید و داخل کفش ها قرار دهید. سپس اجازه دهید کفش ها فریز شود تا آب داخل کیسه ها یخ بزند. خواهید دید که کفش شما کمی جا باز می کنید.

۲۹) برای از بین بردن لکه گریس و روغن از روی لباس، بهترین شوینده مایع ظرفشویی می باشد.

۳۰) می تواند از کت های قدیمی دوباره استفاده کنید. دکمه ها را با یک زیپ جایگزین کنید و با دوختن پارچه و چرم روی آن، آن را تغییر دهید و زیبا کنید.

۳۱) هنگامی که شلوار جین خود را کوتاه می کنید، از خیاط بخواهید که لبه اصلی شلوار را روی شلوار دوباره بدوزد. شاید هزینه اضافی داشته باشد اما قطعا ارزشش را خواهد داشت.

۳۲) اگر پودر یا رژ گونه شما را شکست و داخل کیفتان ریخت، از دستمال مرطوب پاک کننده آرایش برای تمیز کردن آن استفاده کنید.

۳۳) اگر کفش های محکم و شق شما ترک خورد و شکست، یک جوراب بپوشید و کفش را پا کنید، سپس سشوار گرم روی کفش بگیرید.

۳۴) یک کیسه کفش را پشت درب حمام آویزان کنید و از آن برای نگه داری لوازم آرایش، حوله، برس و … استفاده کنید.

۳۵) یک جعبه چوبی بزرگ نه تنها می تواند یک میز قهوه خوری جالب باشد، بلکه می تواند به عنوان جعبه نگهداری از کفش هایی که به ندرت استفاده می شوند نیز باشد.

۳۶) برای پاک کردن متون چاپ شده از روی بوت چرم، چند قطره سرکه را با آن مخلوط کنید و با یک برس نرم روی چاپ بکشید تا پاک شود. تمام طول شب را صبر کنید تا چرم به خوبی خشک شود.

۳۷) برای اینکه کفش شما هنگام راه رفتن جیر جیر نکند، کفی کفش را برداشته و کمی وازلین به کفش بمالید.

۳۸) برای تشخیص مروارید اصل از تقلبی، آن را روی دندان خود بکشید. اگر سطح روی آن صاف باقی ماند، مروارید جعلی است ولی اگر دارای بافت بود، اصلی است.

۳۹) هنگام خرید یک بلوز، ژاکت، کت و … توجه کنید که قسمت شانه ها حتما اندازه شما باشند. زیرا با مراجعه به خیاط می توان تمامی قسمت های یک لباس را اصلاح کرد بجز سرشانه ها.

۴۰) یک جلیقه اسپرت ورزشی را می توانید با پوشیدن یک کمربند باریک شیک تر کنید.

برچسب ها: