با آمدن فصل سرما یکی از مواردی که افراد به آن توجه نمیکنند ، اتوکشی لباس‌های زمستانی مانند پلیور و انواع لباس‌های پشمی است. شاید از دید عده‌ای اصلا نیازی به این کار نباشد۲؛ اما ما به شما می‌گوییم که نه تنها اتوکشی نیاز است بلکه برای لباس‌هایی مثل پلیور امری ضروری است .در ابتدا باید بدانید که اتوکشی صرفا بخاطر از بین بردن چین و چروک‌های لباس انجام نمی‌شود بلکه اگر با دمای مناسب صورت بگیرد موجب میکروب‌کشی و پاکیزگی لباس‌ها نیز خواهد شد.


چه نوع اتویی؟

در اتوهای معمولی برای ایجاد فشار روی پارچه وزنه ای به انتهای آنها اضافه می کنند که سنگینی آن روی پارچه موجب صاف شدن پارچه می شود اما این اتوها بیشتر برای لباس ها پنبه ای و کتان مناسب است . برای پارچه های پشمی که  به فشار بیشتری نیاز دارند بهتر است از اتوهای بخار استفاده شود . زیرا استفاده از بخار در این اتوها لزوم وجود وزنه در اتو را از بین می برد و ضمن سبک شدن اتو، لباس نیز بهتر اتو میشود. همچنین استفاده از اتوی بخار ریسک سوختن پارچه را برطرف می کند.


چگونه اتو بکشیم؟

نکته ای که باید به آن دقت کنید این است که نباید اتو را روی لباس بکشید بلکه باید آن را به صورت پرسی فشار دهید .
برای این کار ابتدا پارچه ای نخی را نم دارکنید و روی لباس پشمی خود قرار دهیم  سپس اتو را به صورت پرسی روی پارچه قرار دهید و این کار را برای تمامی قسمت های لباس تکرر کنید .

حالا لباس شما هم جلوه ی بهتری پیدا کرده و هم کاملا بهداشتی و بدون میکروب شده است .

برچسب ها: