برند پوما(PUMA) مجموعه ای از کفش ها و لباس ها و تجهیزات برای رشته های مختلف ورزشی را تولید می کند که مطابق با مد روز پیشرفت کرده است. این شرکت در عین حال کفش های کلاسیک خود را در طرح ها و رنگ ها و جنس های متنوع تولید می کند. این شرکت اکنون بالغ بر ۱۰ هزار کارمند در سرتاسر جهان دارد و محصولاتش را در ۱۲۰ کشور دنیا به فروش می رساند.

شرکت پوما بعد از ریباک، آدیداس و نایک رتبه نخست را در تولید محصولات ورزشی دارد. در سال ۲۰۰۶ حق حمایت مالی قهرمانان جام جهانی، یعنی تیم ملی ایتالیا را برعهده داشت و لباس های این تیم را تولید کرد.

برادران داسلر در سال ۱۹۲۴ شروع به تولید کفش کردند. البته قبل ازآن نیز تنها دمپایی تولید می کردند اما به زودی نیاز بازار را درک کردند و رسته کاری خود را تغییر دادند. در سال ۱۹۲۸ نهمین دوره بازی های المپیک در شهر آمستردام هلند برگزار شد. در این المپیک بیشتر ورزشکاران آلمانی از کفش های کمپانی داسلر استفاده می کردند و همین امر موجب شد که کمپانی آن ها بسیار زود مشهور شود.

چهار سال بعد که المپیک در برلین آلمان برگزار شد، آن ها به موفقیت های بیشتری دست یافتند. یک دونده که در المپیک چهار مدال طلا بدست آورده بود، در طول مسابقات کفش های کمپانی داسلر را به پا کرده بود.

شراکت برادران داسلر به خوبی و با موفقیت در حال سپری شدن بود که در پی یک نزاع خانوادگی آن ها شراکت خود را برهم زدند. رودولف شرکت جدیدی با نام «رودا» راه اندازی کرد و آدولف نیز «آدیداس» را تاسیس کرد. اما رودا در تلفظ آلمانی کمی سنگین بود، بنابر این تصمیم گرفت نام شرکت را به «پوما» تغییر دهد. «پوما» نام یک نژاد از یوزپلنگ هاست که سرعت بسیار بالایی دارند.

در سال ۱۹۵۷ پوما اقدام به طراحی لوگوی خود نمود و تا به امروز با توجه به تغییراتی که داشته، اما همواره اصالت خود را حفظ کرده است.

رودولف در سال ۱۹۷۴ درگذشت و پسرش «آرمین» در مقام مدیرعامل پوما زمام امور این شرکت را در دست گرفت. در سال ۱۹۸۶ پوما وارد بازار سهام شد و سهام آن در فهرست سهام های عرضه شده در بازارهای بوس مونیخ و فرانکفورت قرار گرفت.

«دیه گو مارادونا» در سال ۱۹۸۲ که برای اولین بار در جام جهانی حضور پیدا کرد، کفش پوما را به پا داشت. بعدها باتوجه به موفقیت های پی در پی که در ورزش به دست آورد توانست یکی از چهره های محبوب برند پوما باشد.

امروزه پوما یک برند معروف و پیشرو می باشد که بسیاری از طراحان لباس مشهور و موفق دنیا با آن همکاری می کنند، نظیر «حسین چالایان» و «الکساندر مک کوئین». پوما با مشارکت شرکت هایی همچون «فراری» و «بوکاتی» کفش هایی را نیز مخصوص اتومبیل رانی و موتورسیکلت سواری تولید نمود. در آن سال ها برند پوما حامی رسمی تیم «اسکودریا» شد. پوما علاوه بر اینکه بسیار به روز عمل می کند و مطابق سلیقه مشتریانش تولید می کند اما هیچ گاه مدل های سنتی و کلاسیک خود را از رده خارج نکرد و همواره به سلیقه مشتریان قدیم خود نیز احترام گذاشته است.

در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۰ که در آفریقای جنوبی برگزار شد، برند پوما با حمایت از ۷ فدراسیون فوتبال نام خود را بار دیگر بر سر زبان ها آورد و وارد عرصه تولید لوازم گلف شد. اکنون یکی از برترین شرکت های تولید لوازم گلف می باشد.