مطالعات تحقیقاتی به ما نشون دادن که فرم بدن خانم‌ها به طور کلی به پنج دسته تقسیم می‌شه. استخوان‌بندی، الگوی توزیع چربی، سن، بارداری، ژنتیک و ترکیبات هورمونی همه از مواردی هستن که می‌تونن شکل و فرم اندام شمارو تعیین کنن. به نظر ما همه فرم‌های بدن زیبا هستن و ما توی این مطلب قصد داریم به شما کمک کنیم تا بهترین و متناسب‌ترین لباس‌ها با فرم بدن خودتون رو بشناسین و بی‌نقص‌تر از همیشه به نظر برسین. اگر دوست دارین با فرم اندام خودتون بیشتر آشنا بشین و به استایل خودتون یه تکون اساسی بدین این مطلب برای شما نوشته شده پس از دستش ندین.

 

چرا باید فرم بدن خودمون رو بشناسیم؟

ترند‌ها به سرعت تغییر می‌کنن و فهمیدن این که کدوم از اون‌ها با فرم بدن شما سازگارن و چطوری باید ازشون استفاده کنین اصلا کار آسونی نیست. ما معتقدیم که مد به معنای داشتن حس خوب به همون چیزیه که هستین و شما با شناختن فرم بدنتون می‌تونین بهترینِ خودتون رو توی آینه ببینین. فقط کافیه از چند دستورالعمل ساده پیروی کنین تا از زیبایی هر چی بیشتر اندامتون لذت ببرین.

 

چند فرم مختلف برای بدن داریم؟

درسته که هر بدنی ویژگی‌های منحصر به فرد و خاص خودش رو داره اما در نهایت همه ما انسان هستیم و از الگوهای اصلی بدن انسانی پیروی می‌کنیم. به طور کلی بدن زنان از لحاظ فرم به پنج دسته تقسیم می‌شه: سیب، گلابی، ساعت شنی، مستطیل و مثلث معکوس. البته دسته‌بندی‌های دیگه‌ای هم وجود داره که ممکنه با توجه بیشتر یا کمتر به جزئیات فرم‌های جدیدتری به وجود آورده باشه. به هرحال هیچ خدایی توی صنعت مد وجود نداره و نمی‌شه گفت کدوم دسته بندی درست‌تره ولی ما اینجا براساس معروف‌ترین و رایج‌ترین دسته بندی با شما صحبت می‌کنیم:

 

فرم بدن مستطیل

فرم بدن مستطیل

فرم بدن مستطیل سال‌های زیادی با اسم اندام پسرونه یا ورزشکاری شناخته می‌شد. البته که این‌ها تعبیر درستی از فرم اندام مستطیل نبودن و به همین دلیل کم کم کارایی خودشون رو از دست دادن و امروز فقط این مدل اندام رو مستطیلی اسم می‌بریم.

حالا وقت این رسیده که به شما بگیم فرم اندام مستطیل چقدر می‌تونه خوب باشه. اگر شما این فرم بدن رو دارین ولی با این قضیه راحت نیستین وقتش رسیده که خودتون رو جمع و جور کنین چون شما واقعا خوش شانسین و تنها فرم اندام رو دارین که تقریبا هرلباسی رو می‌شه باهاش پوشید و زیبا بود.

تا حالا به این فکر کردین که چرا ۹۹% مدل‌هایی که روی ران‌وی فشن شوها قدم می‌زنن فرم بدن مستطیل دارن؟ مدل‌هایی با فرم اندام مستطیل به راحتی می‌تونن همه طراحی‌ها رو تن بزنن و صاحب برند از قرار گرفتن لباس روی تن اون‌ها راضی باشه. اگر دوستی دارین که به نظر شما اگه گونی هم بپوشه عالی به نظر می‌رسه احتمالا اون هم فرم بدن مستطیل داره. مستطیل‌ها معمولا فرم اندام کشیده و باریک دارن و یا به عبارتی برجستگی‌های کمتری در فرم اندام اون‌ها دیده می‌شه.

شما مستطیل هستین اگر…

  1. پهنای سینه و باسن شما تقریباً برابره
  2. پهنای کمر شما تقریباً با پهنای سینه و باسن شما برابره یا فقط چند سانتی‌متر اختلاف داره

سلبریتی‌ های مستطیل

سلبریتی‌هایی که فرم بدن مستطیل دارن رو همه جا می‌‍شه دید چون اون‌ها خیلی راحت برای مراسم‌ها لباس مناسب پیدا می‌کنن.

اندام مستطیل ناتالی پورتمن

ناتالی پورتمن یکی از سلبریتی‌ها با اندام مستطیل شکله که شما به عنوان یک فرد با فرم اندام مستطیل می‌تونین به خوبی از نوع لباس پوشیدنش و مدل‌هایی که انتخاب می‌کنه الگو بگیرین.

اندام مستطیل کیت میدلتون

اگه فکر می‌کنین فرم بدن کیت میدلتون ساعت شنیه وقتشه که به عکس بالا نگاهی بندازین تا بفهمین کیت یک مستطیل حرفه‌ایه که یاد گرفته چطور با فرم لباسش از اندام مستطیل خودش یک ساعت شنی خوش ترکیب بسازه.

چطور یک مستطیل جذاب باشیم؟

اگه یادتون باشه وقتی این مطلب رو شروع کردیم بهتون گفتیم که شناختن فرم بدنتون مستقیما به بهتر شدن استایل شما کمک می‌کنه. پیش اومدن این اتفاق یه راز بزرگ داره که ما قصد داریم اون رو با شما به اشتراک بذاریم:

اگر دنبال این هستین که خوش استایل به نظر برسین فقط کافیه لباس هایی بپوشین که شما رو شبیه ساعت شنی نشون بده!

در واقع نوع استایل ما از انتخاب جواهرات و اکسسوری تا لباس‌های مختلف می‌تونه ظاهر مارو متفاوت‌تر از اون چیزی که واقعا هست نشون بده و به نوعی خطای دید ایجاد کنه. این خطای دید زمانی اتفاق میوفته که ما با استفاده از مدل‌ها  و رنگ‌های متنوع لباس نگاه بیننده رو به نقطه‌ای که می‌خوایم معطوف می‌کنیم و حواسش رو از نواقص پرت می‌کنیم.

توی عکس زیر می‌بینین که باسن و قفسه سینه این فرد، فرم ساعت شنی رو پر می‌کنه اما کمر باریکی نداره. اینجا باید از روش خطای دید استفاده کنیم تا ناحیه کمر، باریک تر از چیزی که هست به نظر برسه.

بدن های مستطیل چطوری لباس بپوشن

 

به عنوان فردی با فرم اندام مستطیل، بهترین و جذاب‌ترین لباس برای شما پیراهن‌هاییه که کمر شما رو با استفاده از خطای دید باریک‌تر از اون چیزی که هست نشون بده.

 

مستطیل ها چی بپوشن؟

بر اساس ایده اصلی باید لباس‌هایی انتخاب کنین که به حجم بالاتنه و پایین تنه اضافه کنن تا کمر شما باریک‌تر به نظر برسه. اما چند راه دزدکی دیگه هم برای خوش استایل بودن اندام‌های مستطیلی وجود داره که ما اینجا به شما یاد می‌دیم:

۱. از بازی کردن با رنگ‌ها استفاده کنین. مثلا لباس‌هایی بپوشین که رنگ قسمت کمر لباس با بالاتنه و پایین‌تنه متفاوته.

۲. از لباس‌های چین‌دار استفاده کنین این می‌تونه کمک کنه تا کمرتون باریک به نظر برسه

۳. لباس‌هایی که قسمت کمرشون برش و درز داره هم باعث می‌شه به فرم ساعت شنی نزدیک‌تر بشین.

۴. گاهی با استفاده از کمربند روی لباس می‌تونین برای خودتون یک کمر تقلبی درست کنین که در حقیقت از ناحیه واقعی کمرتون باریک‌تره.

استایل مناسب فرم بدن مستطیل

حالا توی مرحله بعد قراره بهتون کمک کنیم تا تصمیم بگیرین با توجه به فرم بدنتون چه نوع لباس‌هایی رو انتخاب کنین.

 

تاپ / بلوز:

بلوز هایی رو انتخاب کنین که با پوشیدن اون‌ها بالاتنه شما بزرگتر به نظر برسه.(در نتیجه کمر شما کوچکتر دیده بشه). برای انجام این کار شما لزوماً نیازی به لباس حجیم ندارین. به سادگی می‌تونین با انتخاب یقه قایقی، مربعی و یا یقه هفت بالاتنه خودتون رو حجیم‌تر نشون بدین.

کت / کاپشن:

شما می‌تونین هر نوع کت و کاپشن مورد نظر خودتون رو بپوشین تا زمانی که

  • کمر شما به نوعی واضح و مشخص باشه
  • اگر آستین‌ها پف دار هستن پایین تنه لباس هم همین حالت رو داشته باشه

 

دامن:

دامن های کلوش و فاق بلند از بهترین انتخاب‌ها برای شما هستن.

پیراهن:

وقتی از انتخاب پیراهن حرف می‌زنیم، همه چیز در مورد ایجاد خطای دید با رنگ ، لباس‌های کمر کشی و لباس‌های دامن کلوشه. قبول کنید یا نه پیراهن‌ها قراره بزرگترین لطف رو در حق شما انجام بدن.

اکسسوری :

اینجا کمربندها نزدیک‌ترین دوست شما هستن. یک قانون خوب برای انتخاب کمربندهایی است که با اندازه شما سازگاره وجود داره. اگر استخوان بندی درشتی دارین، کمربندهای پهن‌تری رو انتخاب کنید و اگر استخوان‌های ظریفی دارین‌، کمربندهای باریک رو انتخاب کنین.

 

مستطیل ها چی نپوشن؟

 

تاپ / بلوز:

هر چیزی که کمر گشادی داشته باشه و توی ناحیه کمر جذب نباشه.

کت / کاپشن:

از کت‌های بدون درز و راسته تا می‌تونین دوری کنین چون اون‌ها شما رو به جعبه تبدیل می‌کنن. البته اگر روی اون‌ها کمربند ببندین حالت بهتری به خودشون می‌گیرن.

دامن:

از دامن‌هایی که حجیم‌تر از لباس بالاتنه شما هستن فاصله بگیرین.

 

حرف حساب با مستطیل ها!

حالا انتخاب با شماست که مثل اکثر سلبریتی‌ها روی ایجاد خطای دید برای باریک دیده شدن کمرتون تمرکز کنین یا این که مثل ناتالی پورتمن هر زمانی که خواستین تمام این توصیه‌ها رو نادیده بگیرین و ترندهای روز رو دنبال کنین. حتی اگر با فرم بدن شما مناسب نباشن در هر صورت شما زیبا هستین و این رو هرگز نباید فراموش کنین.

دسته بندی شده در:

برچسب ها:

,