مطالعات تحقیقاتی به ما نشون دادن که فرم بدن خانم‌ها به طور کلی به پنج دسته تقسیم می‌شه. استخوان‌بندی، الگوی توزیع چربی، سن، بارداری، ژنتیک و ترکیبات هورمونی همه از مواردی هستن که می‌تونن شکل و فرم اندام شمارو تعیین کنن. به نظر ما همه فرم‌های بدن زیبا هستن و ما توی این مطلب قصد داریم به شما کمک کنیم تا بهترین و متناسب‌ترین لباس‌ها با فرم بدن خودتون رو بشناسین و بی‌نقص‌تر از همیشه به نظر برسین. اگر دوست دارین با فرم اندام خودتون بیشتر آشنا بشین و به استایل خودتون یه تکون اساسی بدین این مطلب برای شما نوشته شده پس از دستش ندین.

 

چقدر می‌تونین گول زننده باشین؟

همه ما می‌دونیم که قسمت سوم این سری از مطالب در مورد فرم بدن ساعت شنیه؛ ولی قبلش می‌خوایم چند تکنیک رو یادآوری کنیم که برای فرم‌های مختلف بدن کاربردی و جالبه. توی قسمت اول و قسمت دوم این سری مطالب ما راجب استفاده از خطای دید و بازی با رنگ‌ها صحبت کردیم و گفتیم به وسیله این دو روش می‌تونین فرم بدنتون رو به شکلی که می‌خواین به نمایش بذارین و این در حالیه که قرار نیست واقعا تغییری توی فرم بدنتون پیدا شه. حالا قراره کمی راجب این روش‌ها صحبت کنیم و بعد به سراغ ساعت شنی ها بریم.

 

 به مغزها دستور بدین!

 

مغز همه ما می‌تونه توی شرایط خاص دچار خطا بشه. مثلا:

  • شما می‌تونین با پوشیدن لباس‌های راه راه عمودی خودتون رو باریک تر نشون بدین. همینطور خط‌های افقی شما رو پهن‌تر نشون می‌ده.
  • اگر از گردنبند یا گوشواره درشت استفاده کنین ناخودآگاه فردی که شما رو می‌بینه به بالاتنه شما توجه می‌کنه و اگه پایین تنه درشتی داشته باشین زیاد متوجه این قضیه نمی‌شه.
  • اگر برای قسمتی از بدنتون که می‌خواین بقیه بهش توجه کنن یک لباس با رنگ روشن و جیغ استفاده کنین و بقیه استایلتون رو با رنگ خنثی و تیره بچینین به هدفتون می‌رسین

 

 

فرم بدن گلابی

اندام گلابی شکل

شکل بدن گلابی که گاهی اوقات به اون اندام قاشقی هم گفته می‌شه به همراه شکل سیب از رایج‌ترین فرم‌های بدن بین خانم‌هاست. اگر فکر می‌کنین شما تنها کسی هستین که همیشه دنبال لباس‌های مناسب باسن و ران خودتون می‌گردین امروز بهتون می‌گیم که همه‌ی افراد روی کره زمین با شکل بدن گلابی شما حس مشترکی رو با شما تجربه می‌کنن.

 

اگر یک گلابی هستین …

  1. نیم تنه شما از باسن شما کوچکتره
  2. کمر شما باریکه (به عبارت دیگه، ناحیه کمر در اندام شما مشخصه)
  3. دور باسن شما با اختلاف مشخصی بزرگتر از دور شکم شماست

اگر فکر می‌کنین هنوز هم فرم درست بدن خودتون رو پیدا نکردین و احتمالا شکل بدن گلابی ندارین پیشنهاد می‌کنیم پست بلاگ ما راجب اندام مستطیل شکل رو هم بخونین شاید فرم واقعی بدنتون رو پیدا کردین!

 

سلبریتی های گلابی

با تشکر از خانواده کارداشیان، زمان داشتن ران و باسن بزرگ رسیده. اینجا چند سلبریتی با فرم اندام گلابی بهتون نشون می‌دیم که به خوبی تونستن از این موضوع به نفع خودشون استفاده کنن. (البته داشتن استایلیست شخصی هم در داشتن این استایل‌های فوق‌العادشون بی‌تاثیر نبوده)

سلبریتی با فرم بدن گلابی

همونطور که می‌بینین ریحانا با استفاده از شلوار های بوت ‌کات و واید اندام خودش رو کشیده نشون می‌ده. اگر شما هم دوست دارین با استفاده از شلوار‌های بوت کات و واید فرم بدن خودتون رو اصلاح کنین ما توی مطلب ۵ مدل شلوار جین که باید بشناسید در مورد این دو مدل شلوار و نحوه درست پوشیدن اون ها براتون توضیحات جالبی آماده کردیم.

فرم بدن بیانسه چیه

فقط با کمی دقت راحت متوجه می‌شین لباس‌هایی که بیانسه تن می‌زنه بالاتنه اون رو پهن‌تر و درشت‌تر نشون می‌ده. این یکی از بهترین تکنیک‌هاییه که می‌تونین باهاش اندام گلابی شکل خودتون رو به فرم بدن ساعت شنی تبدیل کنین.

 

چطور یک گلابی جذاب باشیم؟

اگه یادتون باشه توی قسمت اول این سری مطالب بهتون گفتیم که شناختن فرم بدنتون مستقیما به بهتر شدن استایل شما کمک می‌کنه. پیش اومدن این اتفاق یه راز بزرگ داره که ما قصد داریم اون رو دوباره با شما به اشتراک بذاریم:

 

اگر دنبال این هستین که خوش استایل به نظر برسین فقط کافیه لباس هایی بپوشین که شما رو شبیه ساعت شنی نشون بده!

 

چطور ساعت شنی به نظر برسیم

در واقع نوع استایل ما از انتخاب جواهرات و اکسسوری تا لباس‌های مختلف می‌تونه ظاهر ما رو متفاوت‌تر از اون چیزی که واقعا هست نشون بده و به نوعی خطای دید ایجاد کنه. این خطای دید زمانی اتفاق میوفته که ما با استفاده از مدل‌ها  و رنگ‌های متنوع لباس نگاه بیننده رو به نقطه‌ای که می‌خوایم معطوف می‌کنیم و حواسش رو از نواقص پرت می‌کنیم.

همونطور که توی عکس زیر می‌بینین دامن با رنگ خنثی و تیره خسته کنندس، برای همین توجه زیادی جلب نمی‌کنه. از طرف دیگه بلوز راه راه، چشم رو به سمت بالا و از یک طرف به طرف دیگه حرکت می‌ده. با توجه به همه این‌ها، بالاتنه فرد بزرگتر از چیزی که هست به نظر می‌رسه و فرم بدن بدون اینکه واقعا تغییری در اون ایجاد بشه به فرم اندام ساعت شنی شباهت پیدا می‌کنه.

گلابی ها چطوری لباس بپوشن

گلابی ها چی بپوشن؟

بر اساس ایده اصلی باید لباس‌هایی انتخاب کنین که توجه بیننده رو از قسمت پایین‌تنه شما به قسمت بالاتنه جلب کنه. ما در ادامه این مطلب سعی می‌کنیم روش‌های مختلفی رو برای این کار بهتون آموزش بدیم.

 

تاپ / بلوز :

شما باید تاپ‌ها و بلوز‌ هایی رو انتخاب کنین که کمر شما رو به خوبی مشخص کنن. بخش مهمی از به دست آوردن شکل بدن ساعت شنی اینه که مطمئن بشین کمر شما به خوبی مشخصه و دیده می‌شه.

می‌تونین بلوزهایی رو بخرین که یکی از معیار‌های زیر رو داشته باشن:

۱.کشی بودن قسمت کمر

  1. کمربند
  2. یقه‌های هفت
  3. یقه‌های قایقی
کت / کاپشن:

در خرید کت و کاپشن همچنان یادتون باشه قراره توجه‌ها رو از پایین‌تنه اتون به بالاتنه برسونین. یقه های بزرگ و خزدار و یا اختلاف رنگ توی قسمت بالایی و پایینی لباس می‌تونه به شما کمک زیادی بکنه. راستی حتما کت یا کاپشنی رو انتخاب کنین که کمر گشادی نداشته باشه و اگر یادتون رفت موقع خرید به این نکته دقت کنین با بستن کمربند روی کت این مشکل رو حل کنین.

 

دامن:

دامن A line ، مدادی و کلوش می‌تونه از بهترین انتخاب‌ها برای شکل بدن گلابی باشه. خیلی از افرادی که فرم اندام گلابی دارن فکر می‌کنن نباید دامن های کلوش بپوشن ولی در واقع برعکس این قضیه درسته! دامن‌های کلوش می‌تونن یک کار شگفت انگیز انجام بدن و اون اینه که ران و باسن شما رو پنهان می‌کنن تا کوچکتر از چیزی که هست به نظر برسه. نکته مهم اینه که برای این دامن‌ها رنگ تیره و خنثی انتخاب کنین و جزئیات کمی داشته باشن تا توجه بیننده رو به خودشون جلب نکنن.

 

شلوار:

شلوار‌ های واید و بوت کات رو انتخاب کنین. وقتی که بخش پایینی پاتون حجم بیشتری داشته باشه بزرگ بودن باسن و ران شما یکدست می‌شه. البته سعی کنین قسمت بالای شلواری که انتخاب می‌کنین تا حد امکان صاف باشه و چسبندگی نداشته باشه.

 

پیراهن:

انتخاب پیراهن برای افرادی که فرم اندام گلابی دارن زیاد هم راحت نیس مخصوصا اگر پایین‌تنه شما خیلی از بالا‌تنه اتون بزرگتر باشه. پیراهن‌هایی که کمی بالای زانو باشن و یقه‌های قایقی و هفتی داشته باشن برای فرم بدن گلابی مناسب هستن. با این حال اگر لباسی رو دوست داشتین ولی پایین‌تنه شما رو بیش از حد چاق نشون می‌داد با استفاده از گردنبند یا گوشواره چشمگیر می‌تونین حواس بقیه رو به بالاتنه‌ خودتون پرت کنین.

 

گلابی ها چی نپوشن:

تاپ / بلوز:

 هر تاپ یا بلوزی که کمر شما رو مشخصا نشون نده. همینطور از پوشیدن بلوز‌هایی که قد اون‌ها تا روی باسن می‌رسه هم دوری کنین. این بلوزها باعث می‌شن کوتاه و چاق به نظر برسین.

 

کت / کاپشن :

از کت و کاپشن‌ های گشاد و بدون شکل دوری کنین. این نوع لباس‌ها همه اندام های شما رو بزرگتر از اون چیزی که هست نشون می‌دن. همچنین سعی کنین از کت‌های کوتاه بیشتر استفاده کنین.

 

دامن:

 از رنگ‌ها و طرح‌های روشن برای دامن دوری کنین. نوار‌ها و خط‌های افقی همیشه ایده بدی هستن ولی خطوط افقی گاهی می‌تونن به خوش اندام به نظر رسیدن شما کمک کنن مخصوصا زمانی که شما ریزنقش باشین.

 

شلوار:

ما می‌دونیم که شما شلوار‌های تنگ و لگینگ ها رو دوست دارین ولی اون‌ها دوست شما نیستن. این شلوارهاتون رو توی خونه بپوشین و ازشون لذت ببرین. راستی به شلوار‌های فاق کوتاه هم مطمئن بگین « نه ». هر چقدر شلوارتون فاق بلندتری داشته باشه شما بهتر به نظر می‌رسین.

 

پیراهن:

بهتره با پیراهن‌های بدون شکل و شل خداحافظی کنین چون اون‌ها شمارو شبیه یک مثلث بزرگ نشون می‌دن.

 

حرف حساب با گلابی ها!

شما فرم بدن زیبایی دارین پس خودتون رو به هیچ وجه دست کم نگیرین. حواستون باشه همیشه برای پایین‌تنه رنگ تیره و برای بالاتنه رنگ روشن انتخاب کنین. یادتون نره هرچیزی که حواس مردم رو از پایین‌تنه شما به بالاتنه پرت کنه چیز خوبیه! و هروقت خواستین خلاف این قوانین رفتار کنین یادتون باشه یه گردنبند بزرگ و چشمگیر می‌تونه نتیجه بازی رو به نفع شما تغییر بده!

دسته بندی شده در:

برچسب ها:

,