چقدر در مورد فشنِ ماکسیمالیست شنیدین؟ در ماکسیمالیسم یا حداکثرگرایی، همه چیز در مورد ابراز خودتونه! برای شروع ساختن یک استایل جالب و ماکسیمال، قبل از هرچیزی، به الگوها و چاپ‌های جذاب روی لباس‌ها علاقه نشون بدین. همچنین یادتون باشه که از انتخاب جسورانه رنگ‌ها نترسین! اگر شما هم از استایل‌های شلوغ، رنگی‌رنگی و پر زرق و برق خوشتون میاد، حتما تا انتهای این مطلب با ما همراه باشین.

استایل ماکسیمال چیست؟

اگر قراره به استایل ماکسیمال توجه نشون بدین باید قبل از هرچیزی آرمان‌های کلاسیک خودتون رو در لباس پوشیدن کنار بذارین! در حداکثرگرایی یا ماکسیمالیسم، همه چیز در مورد ابراز خوده. کافیه محدودیت‌ها و قوانینی که دنیای فشن بهتون تحمیل کرده رو رها کنین؛ جسورانه انتخاب کنین و آزادانه بپوشین.

ماکسیمالیسم در فشن شوها

جالبه بدونین برندهای لوکسی مثل گوچی، پرادا و موسکینو از پیش‌گامان طراحی کالکشن‌های لباس و اکسسوری به سبک ماکسیمال هستن. لباس‌های رنگی و گاها اورسایز، طرح‌های شلوغ و عجیب، ترکیب رنگ‌های نامتعارف، زرق و برق، اکسسوری‌های بزرگ و لایه لایه لباس پوشیدن همه از عناصر استایل ماکسیمال محسوب می‌شن. در واقع در سبک ماکسیمالیسم، همونطور که از اسمش پیداست، همه چیز بیش از حد اغراق‌شده و عجیبه. این درحالیه که در استایل متضاد ماکسیمال، مینیمالیست‌ها سعی می‌کنن تا با ظاهری ساده و غیرپیچیده، حالات درونی خودشون رو در سبک لباس پوشیدن آشکار کنن.

 

استایل مینیمال با استایل ماکسیمال چه تفاوتی داره؟

در حالی که مینیمالیسم از جمله‌ی “کمتر، بیشتره.” پیروی می‌کنه، ماکسیمالیسم یا حداکثر گرایی، با قوانین خاص خودش در دنیای فشن بازی می‌کنه. بیشتر، در ماکسیمالیسم، بیشتره! در حالی که یک کمد مینیمالیستی ممکنه تنها از چند لباس بیسیک و ساده پر شده باشه؛ در یک کمد ماکسیمالیستی، لباس‌های زرق و برق‌دار، چاپی و طرحدار زیادی دیده می‌شه. مینیمالیست‌ها معمولا از پالت‌های رنگی خنثی و رنگ‌های نزدیک به هم استفاده می‌کنن. این درحالیه که کمد یک ماکسیمالیست پر از رنگ‌های جسورانه و مختلفه که قراره با هم ترکیب بشن.

اگر شما به سبک ماکسیمال لباس می‌پوشین، قطعا انتخاب‌های راحتی در خرید لباس و اکسسوری خواهید داشت. چرا که بیشتر، بیشتره و با نادیده گرفتن قوانین می‌تونین هرچیزی که دوست دارین و خریداری و استفاده کنین.

اگر دوست دارین با استایل مینیمال هم آشنا بشین، مطلب راهنمای ساختن استایل مینیمال + ۱۰ لباس ضروری برای مینیمالیست‌ها رو از دست ندین.

 

چطور استایل ماکسیمال بسازیم؟

حالا که تقریبا با سبک و استایل ماکسیمال آشنا شدین، وقتشه امتحانش کنین! بنابراین دفعه بعدی که توی مرکز خرید احساس جسور بودن داشتین، از منطقه امن خودتون خارج بشین و به سمت ساختن استایل ماکسیمال برین.

ما برای کمک به شما، تعدادی ایده برای ساختن استایل ماکسیمال رو در ادامه باهاتون به اشتراک می‌ذاریم. البته لازمه بدونین اجزای استایل ماکسیمال شما هرچیز دلخواهی می‌تونه باشه؛ بنابراین نیازی نیست برای داشتن سبک ماکسیمال دقیقا از ایده‌های زیر تقلید کنین.

 

ایده برای ساختن استایل‌ ماکسیمال

لباس‌های پف‌دار و اورسایز

استایل ماکسیمال

لباس‌هایی که اورسایز و پف‌دار هستن بیشتر از حد انتظار در استایل‌ ماکسیمال دیده می‌شن. همچنین لباس‌هایی که به طرز اغراق‌شده‌ای بافت درشت دارن، به خوبی با سبک ماکسیمال هماهنگ هستن.

 

اکسسوری‌ درشت و زرق و برق‌دار

اکسسوری عینک آفتابی و زیورآلات استایل ماکسیمال

اکسسوری‌ها بیشتر از چیزی که فکر می‌کنین مهم هستن. یک عینک آفتابی خاص، گوشواره‌های بزرگ و یا یک زنجیر‌ درشت می‌تونه روح تازه‌ای به استایل ماکسیمال شما ببخشه. اگر تا امروز از انگشترهای درشت و رنگی فرار می‌کردین یا همیشه به دنبال فریم عینک‌های ساده و مشکی بودین؛ وقتشه تمام اون عادت‌ها رو فراموش کنین.

 

استفاده از چند طرح و جنس مختلف پارچه کنار هم

سبک ماکسیمال

درسته که توی سبک‌هایی مثل مینیمال، استفاده از چند لباس‌ طرحدار کنار هم قابل قبول نیست؛ اما ماکسیمال به شما اجازه می‌ده یک بلوز راه‌راه رو در کنار یک پالتوی پلنگی بپوشین. همچنین شما می‌تونین در یک استایل از پارچه ابریشمی، پشمی و حتی خزدار استفاده کنین. شاید این نوع ترکیب‌ها برای شما قانون‌شکنی به نظر برسه؛ اما شما صرفا در حال ساختن قوانین مخصوص خودتون هستین!

 

کفش‌های عجیب و غریب

کفش ماکسیمال

کفش‌هایی با طرح و یا تزئینات عجیب و غیرمعمول هم می‌تونن از عناصر فشن ماکسیمال باشن. همچنین پوشیدن جوراب‌های ساده و طرحدار با صندل و کفش‌های باز، در این سبک دیده می‌شه. اگر دوست دارین یک ماکسیمالیست حرفه‌ای باشین، هیچوقت سراغ یک کفش و جوراب معمولی نرین.

 

استقبال جسورانه از رنگ‌ها

فشن ماکسیمالیسم

ما در این مطلب به شما گفتیم استایل‌ ماکسیمال شما رو به سمت انتخاب‌های جسورانه هدایت می‌کنه؛ قطعا یکی از این انتخاب‌ها مربوط به رنگ می‌شه. البته لازم نیست بیش از حد رنگی باشین و فقط از رنگ‌های شارپ یا به اصطلاح جیغ استفاده کنین. کافیه حداقل یک رنگ مثل نارنجی، بنفش، قرمز و یا زرد به استایل شما وارد بشه تا ماکسیمال بودن شما رو حفظ کنه. طبیعتا هرچقدر مهارت بیشتری در ترکیب رنگ‌ها بدست بیارین، از نتیجه نهایی رضایت بیشتری خواهید داشت.

 

حرف آخر

ما سعی کردیم تا در این مطلب شما رو به طور مختصر با سبک ماکسیمال در فشن آشنا کنیم. قطعا این اطلاعات برای شروع حرکت به سمت ماکسیمالیسم کافیه اما برای تبدیل شدن به یک ماکسیمالیست حرفه‌ای لازمه مدت زیادی در اینترنت جستجو و استایل‌های ماکسیمال رو مشاهده کنین. در نهایت اگر برای ساخت استایل خودتون به تعدادی لباس جدید احتیاج داشتین، فروشگاه اینترنتی تگموند با بیش از ۳۰۰ برند معتبر مثل آدیداس، زارا، برشکا و… می‌تونه در این مسیر به شما کمک کنه.

ورود به فروشگاه اینترنتی تگموند

راستی! باعث خوشحالی ماست که نظرتون راجع به این مطلب رو پایین همین صفحه برای ما بنویسین تا با دیدگاه شما بیشتر آشنا بشیم 🙂

دسته بندی شده در: