انتخاب کفش مناسب برای سلامتی، راحتی و استایل شما بسیار مهم است. کفش مناسب باید از پاهای شما در برابر آسیب محافظت کند، به شما احساس راحتی بدهد و به استایلتان شخصیت و راحتی اضافه کند. به همین خاطر مهم است که حین هنگام انتخاب کفش، نوع فعالیت، شکل پا و اندازه پا را در نظر بگیرید. قبل از خرید حتما کفش را امتحان کنید تا مطمئن شوید که به درستی جا می‌گیرد و راحت است. در اینجا چند نکته برای ترکیب کفش زنانه با استایل روزمره آورده شده است.

به رنگ توجه کنید

اگر یک دست بودن استایل برایتان مهم است، خرید لباس، به رنگ آن توجه زیادی داشته باشید و حواستان باشد که اگر قرار است این لباس را با کفش‌هایی که از قبل دارید ست کنید، رنگ آن چگونه با کفش شما ست می‌شود. شما همچنین می‌توانید در کنار لباس، رنگ کفش را با رنگ سایر اجزای استایل، مثل کیف یا اکسسوری‌ها هم ست کنید.

اما اگر هم می‌خواهید استایل شما ساده باشد، رنگ‌های خنثی مثل مشکی، سفید یا قهوه‌ای بهترین گزینه هستند. برای استایلی جسورانه‌تر، می‌تونید از رنگ‌های روشن و رنگ‌های خاص یا پارچه‌های طرح‌دار استفاده کنید.

اهمیت انتخاب رنگ کفش در استایل

طرح کفش را در نظر بگیرید

طرح کفش رو با طرح سایر اجزای استایل هماهنگ کنید. به عنوان مثال، اگر لباسی با طرح گلدار دارید، می‌توانید کفشی با طرح راه راه یا خال خالی بپوشید. کفش با طرح جسورانه یا چشمگیر می‌تواند به عنوان نقطه کانونی استایل شما عمل کند و توجه را به سمت پاهای شما جلب کند. این می‌تواند راهی عالی برای افزودن شخصیت و سبک به استایل ساده باشد.

می‌توانید از طرح کفش برای تکمیل یا متضاد کردن با سایر اجزای استایلتان استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر لباسی با طرح گلدار دارید، می‌توانید کفشی با طرح راه راه یا خال خالی بپوشید تا استایلی جسورانه داشته باشید. یا می‌توانید کفشی با طرح ساده بپوشید تا تعادل را در استایل ایجاد کنید. البته یادتان باشد که ترکیب کردن طرح‌های مختلف بایکدیگر نیازمند یک دانش پایه است و کار آسانی نخواهد بود!

استایل با انواع مدل کفش

به نوع استایل توجه کنید

تصور کنید یک کارمند رسمی با یک کفش پر زرق و برق پاشنه دار را در یک محیط رسمی و کاری ببینید! قطعا برایتان خوشایند نیست. چرا که هر کفشی باید برای استایل خاصی استفاده شود که آن را تکمیل کند. بهترین گزینه برای استایل‌های روزمره زنانه و محیط‌های رسمی یا نیمه رسمی، کالج زنانه ساده است که هم راحتی شما را تضمین می‌کند و هم شخصیتی آرام و لوکس به استایل شما خواهد بخشید.

اهمیت زیادی دارد که نوع کفشی که انتخاب می‌کنید با نوع استایل و محیطی که قرار است در آن قرار بگیرید مطابقت داشته باشد. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید به یک پیاده‌روی طولانی بروید، بهتر است که یه جفت کفش ورزشی راحت بپوشید، اما برای مهمانی‌ها بهتر است از کفش پاشنه بلند مجلسی زنانه در استایلتان کمک بگیرید که استایل شما را خاص و مجلسی کند.

اهمیت تطابق نوع کفش و استایل

با اکسسوری ست کنید

از اکسسوری‌هایی مثل کمربند، کلاه و جواهرات برای تکمیل استایلتون استفاده کنید. به عنوان مثال، می‌تونید رنگ کمربند را با رنگ کفش ست کنید یا یک کلاه لبه پهن به استایلتان اضافه کنید.

اهمیت راحتی کفش

درست است که ظاهر کفش اهمیت زیادی در استایل دارد، اما باید راحتی را هم در نظر بگیرید. کفش راحت به شما اعتماد به نفس می‌دهد و به کمک آن می‌توانید بدون هیچ مشکلی به فعالیت بپردازید چرا که کفش‌های نامناسب می‌توانند باعث درد پا و ناراحتی شوند و کل روز شما را درگیر کنند.

نقش راحتی کفش در استایل

اعتماد به نفس داشته باشید

در نهایت هم مهمترین نکته حین انتخاب و خرید کفش زنانه این است که آن را دوست داشته باشید و حس خوبی با پوشیدن آن پیدا کنید. وقتی نسبت به لباس‌ها و استایلتان حس خوبی دارید، اعتماد به نفس خواهید داشت و باقی افراد هم این حس را جذب خواهند کرد.

ایده ترکیب کفش زنانه با استایل روزمره

استایل کژوال زنانه تنوع بسیار بالایی دارد و هر کدام چالش‌های مخلتفی هم وجود دارد به همین خاطر در این بخش درباره ۴ استایل پرطرفدار کژوال زنانه بیشتر صحبت خواهیم کرد تا بتوانید یک تصویر ذهنی داشته باشید و براساس آن استایل خودتان را شکل بدهید. حتی از بین استایل‌های زیر با توجه به نوع و محیط محل کارتان هم می‌توانید ایده بگیرید.

استایل کفش با کت جین و شلوار

اگر برای یک قرار ساده با دوستانتان به دنبال یک استایل کژوال و شیک هستید، می‌توانید از ترکیب کت جین و شلوار یا دامن جین استفاده کنید که یک ترکیب فوق دخترانه و جذاب است. ترکیب این استایل با یک جفت کفش اسپرت ساده به شما یک استایل دخترانه جذاب می‌بخشد و می‌توانید در کنار دوست‌هایتان عکس‌هایی خاص و به یاد ماندنی بگیرید.

استایل کفش با دامن زنانه

دامن یه لباس تطبیق‌پذیر هست که می‌توانید با انواع مختلف کفش ست کنید. برای داشتن یک استایل کژوال، می‌توانید یک دامن راسته را با یک جفت صندل پاشنه بلند ترکیب کنید و روی آن یک کت یا مانتو کتی بپوشید. این استایل روزمره بیشتر برای محیط‌های نیمه رسمی و شیک مناسب است و برای محیط‌های خیلی رسمی یا خیلی اسپرت اصلا مناسب نیست.

استایل کفش با لگینگ زنانه

لگینگ یک لباس راحت و همه‌کاره هست که می‌توانید با انواع مختلف کفش به ویژه کفش‌های اسپرت آن را ست کنید. برای یک استایل کژوال اسپرت، می‌توانید یک جفت اسنیکرز را با یک کیف کراس بادی ست کنید.

اپ تگموند!

شاید عجیب باشد اما اپ تگموند هم یک روش عالی برای ایده پردازی استایل است! در این اپ شما می توانید با محصولات موجود در فروشگاه اینترنتی تگموند، استایل مورد نظرتان را بسازید و سپس در صورت تمایل اقدام به خرید محصولات مورد نظرتان کنید. این ویژگی اپ باعث می شود تا به راحتی بتوانید تشخیص دهید که بین تصویر ذهنی شما از محصولات و ترکیب واقعی آن‌ها با یکدیگر چقدر تفاوت وجود دارد.

سخن پایانی

به صورت کلی برای داشتن یک استایل خاص باید خلاق باشید و اصول داشتن استایل خاص را با خلاقیت و سلیقه شخصی ترکیب کنید و به اصطلاح امضای خودتان را داشته باشید. با کمی خلاقیت، می‌تونید کفش‌های متنوع زنانه را با هر نوع استایل روزمره‌ای ترکیب کنید. به یاد داشته باشید که مهم‌ترین نکته این است که کفش شما راحت باشد و آن را دوست داشته باشید.