اگر قد شما کوتاه است، طبیعی است که در مورد قد خود کمی احساس ناامنی داشته باشید و گاهی آرزو کنید که قدتان بلندتر باشد. خوشبختانه، چند تغییر کوچک در کمد لباستان می‌تواند به شما کمک تا قد بلند به نظر برسیم کند. شلوارها و دامن‌های کمر بلند، همراه با تاپ‌های فرم دار، می‌توانند به بلندتر نشان‌دادن اندام شما کمک کنند. همچنین می‌توانید اکسسوری مانند کلاه‌ها و روسری‌های بزرگ‌تر را به استایل خود اضافه کنید که توجه را به نیمه بالایی شما جلب می‌کند. با کمی تغییر می‌توانید خود را قد بلند کنید. صاف و بلند بنشینید تا نسبت به بدن خود اطمینان داشته باشید. هر چه نسبت به خود احساس بهتری داشته باشید، اعتمادبه‌نفس و بلندقدتر به نظر خواهید رسید.

چگونه قد بلند به نظر برسیم: انتخاب شلوار یا دامن

شلوار جین تمام قد و گشاد را انتخاب کنید

شلوار جین تمام قد و گشاد را انتخاب کنید. اگر به سبک فلر علاقه ندارید، به‌جای شلوارهای راسته به دنبال شلوار با دور ساق گشاد باشید. این کار توجه را به نیمه پایینی شما جلب می‌کند و باعث می‌شود پاهای شما بلندتر به نظر برسند. اطمینان حاصل کنید که شلوار جین بر روی زمین کشیده نمی‌شود؛ زیرا این کار برعکس باعث کوتاه نشان‌دادن قد شما می‌شود.

بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب بهترین رنگ لباس براساس پوست شما

خرید لباس مردانه

به سراغ لباس‌های ضخیم و خوش‌فرم بروید

برای اینکه قد بلند به نظر برسید، لباس‌هایی را در نظر بگیرید که در قسمت کمر، درست بالای باسن قرار می‌گیرند. این باعث می‌شود بدن شما متناسب به نظر برسد و به‌طورکلی اندام شما بلندتر شود. از لباس‌های بلند و گشاد خودداری کنید، زیرا این امر باعث می‌شود که طوری به نظر برسید که در آنها غرق شده‌اید و توجه را به قد شما جلب کند. به‌عنوان‌مثال، به سراغ لباسی بروید که دامن مدادی دارد که در قسمت کمر تنگ می‌شود. از پوشیدن لباس ماکسی گشاد خودداری کنید.

شلوار یا دامن‌های فاق بلند را انتخاب کنید

فاق  بلندتر کمک می‌کند تا پاهای شما بلندتر به نظر برسند و اندام شما را به‌طورکلی کشیده شود. هنگام انتخاب شلوار یا دامن، به دنبال آنهایی باشید که کمر آن با دکمه یا زیپ بسته شده باشد. لباس‌هایی که قسمت فاق آن کوتاه است، کمتر احتمال دارد که قد شما را بلندتر کنند. اگر در پیداکردن لباس‌های فاق  بلند مشکل دارید، به دنبال استایل‌های وینتیج باشید. بسیاری از آنها معمولاً کمر بلندتری دارند.

قد شلوار را روی مچ پا نگه دارید

اگر می‌خواهید قد بلند به نظر برسیم، این امر ضروری است؛ زیرا شلوارهای آویزان، قد را کوتاه‌تر نشان می‌دهد. به‌طورکلی اگر قد کوتاهی دارید، شلوارهای آویزان جذابیت شما را کم می‌کند. شما می‌توانید دمپا شلوارتان را تا بزنید و یا به اندازه متناسب با کمک خیاط کوتاه کنید.

انتخاب تاپ‌هایی که بدن شما را بلندتر می‌کند

برای اینکه بلندتر به نظر برسیم، تاپ و تیشرت‌هایی را انتخاب کنید که یقه هفت داشته باشند. برای هر تاپی که می‌پوشید، تاحدامکان به سراغ یقه هفت بروید. یقه‌های V برای افزایش قد و زیبایی اندام شما عالی عمل می‌کنند؛ بنابراین همیشه هنگام خرید لباس‌های یقه هفت یا V را در اولویت قرار دهید. برای مثال، به سراغ یک تیشرت یقه هفت با شلوار جین گشاد و کمر بلند بروید. هنگام پوشیدن دکمه، چند دکمه را باز نگذارید و گوشه‌های پیراهن را تا کنید تا یقه V ایجاد شود.

تاپ‌های خود را جمع کنید

اگر نیم تنه شما کوتاه‌تر باشد و شلوار بلد بپوشید، قد بلندتر به نظر می‌رسید. برای بلندتر کردن ظاهر خود، عادت کنید هر زمانی که می‌توانید پیراهن خود را داخل شلوار قرار دهید تا کوتاه شود. این استایل به‌ویژه با شلوارهایی که فاق بلندی دارند به خوبی هماهنگ می‌شود. به‌عنوان‌مثال، اگر برای سر کار یک پیراهن و شلوار مجلسی می‌پوشید، پیراهن را داخل لباس قرار دهید تا ظاهری حرفه‌ای داشته باشید که فریم شما را بلندتر می‌کند.

تاپ‌های متناسب با فرم بدنتان را انتخاب کنید

هرچه تاپ شما حجیم‌تر به نظر برسد، اندام شما بیشتر در لباس غرق می‌شود. این باعث می‌شود اندام شما در کل کوچک‌تر و کوتاه‌تر به نظر برسد. به سراغ تاپ‌هایی بروید که دقیقاً مناسب سایز بدن شما هستند تا ظاهر شما کشیده شود. به‌عنوان‌مثال، در زمستان از ژاکت‌های بزرگ و حجیم دوری کنید. در عوض، به سراغ پلیورهایی بروید که اندام شما را به خوبی نمایش می‌دهند.

خرید شلوار زنانه

چگونه قد بلند به نظر برسیم: افزودن اکسسوری

برای اینکه  قد بلندتر به نظر برسیم، کفش‌های پاشنه‌بلند یا کفش‌هایی که کمی پاشنه دارند، انتخاب درستی هستند. اگر در کفش‌های پاشنه‌دار احساس ناراحتی می‌کنید، به سراغ صندل یا کفش‌های برهنه‌ای بروید که پاها و ساق‌هایتان را. چکمه‌های تا زانو نیز می‌توانند چارچوب شما را دراز کنند. هنگام انتخاب کفش‌های پاشنه‌بلند، آن‌ها را با جوراب‌شلواری خود هماهنگ کنید. این به کشیده‌تر شدن بیشتر پاهای شما کمک می‌کند.

 ژاکت‌های کوتاه یا ژاکت‌های پشمی انتخاب کنید

اگر کت، ژاکت کش‌باف پشمی یا چیزی شبیه به آن را با لباس پوشیده‌اید، آن را کوتاه‌تر انتخاب کنید. بالاتنه‌های کوتاه‌تر کمک می‌کنند بالاتنه شما کوتاه‌تر به نظر برسد و پاهای شما بلندتر به نظر برسد و توهم قد را ایجاد می‌کند. به سراغ ژاکت‌ها و ژاکت‌های کش‌باف پشمی بروید که بالاتر از پایین بدن شما قرار دارند. به‌عنوان‌مثال، اگر در دفتر کت‌وشلوار می‌پوشید، به دنبال کت‌وشلواری باشید که کت کوتاه‌تری دارد و قد آن تا قسمت باسن را می‌پوشاند.

جوراب و شلوار خود را ست کنید

اگر جوراب‌هایی می‌پوشید که به‌وضوح قابل‌مشاهده هستند، مطمئن شوید که جوراب‌ها تضاد زیادی با رنگ شلوار شما ندارند. ظاهر تک‌رنگ‌تر بدن شما را کشیده و در مجموع شما را بلندتر نشان می‌دهد. مثلاً شلوار مشکی را می‌توان با جوراب مشکی ست کرد.

از کلاه یا روسری استفاده کنید

جلب توجه به سمت صورت، می‌تواند با متعادل کردن نیمه بالا و پایین، شما را بلندتر نشان دهد. سعی کنید کلاه بپوشید یا روسری را دور گردن خود بپیچید. همچنین، لباس‌هایی را انتخاب کنید ویژگی‌های صورت شما مانند رنگ چشم را نمایان کند. این توجه را به سمت بالا هدایت می‌کند. به‌عنوان‌مثال، اگر چشمان درشت و قهوه‌ای دارید، شال یا کلاه قهوه‌ای را انتخاب کنید.

 یک کمربند باریک را امتحان کنید

کمربندها می‌توانند برای چسباندن شلوار، دامن یا لباس در قسمت کمر عالی باشند و پاهای شما را بلندتر و مشخص‌تر نشان دهند. برای بهترین نتیجه، از کمربند باریک‌تر استفاده کنید. هر چیزی بزرگ یا حجیم باعث می‌شود اندام شما در مقایسه با آن کوچک‌تر و کوتاه‌تر به نظر برسد. به‌عنوان‌مثال، اگر لباسی دارید که وسط آن کمی گشادتر است، آن را با یک کمربند باریک در قسمت کمر ببندید.

به دنبال استایلی تک‌رنگ باشید

صرف‌نظر از اکسسوری‌هایی که انتخاب می‌کنید، آن‌ها را در همان خانواده هم‌رنگ لباس خود نگه دارید. پوشیدن رنگ‌های مختلف، بدن فرد را به بخش‌های جداگانه تقسیم می‌کند. پوشیدن یک‌رنگ یا تناژ‌هایی که در یک محدوده قرار دارند، یک خط ثابت برای چشم ناظر ایجاد می‌کند. به‌عنوان‌مثال، اگر یک ژاکت مشکی با شلوار مشکی پوشیده‌اید، آن را با یک کمربند و روسری با تناژ مشکی ست کنید.

از اکسسوری برای قسمت بالاتنه استفاده کنید

برای افزودن جزئیات به کت‌وشلوار، یک کراوات مربعی جیبی با رنگ روشن بپوشید، یا به پیراهن‌های غیررسمی با سرشونه و جیب‌های بالایی نگاه کنید. هنگامی که جزئیات را بالاتر می‌پوشید، چشم ناظر را تشویق می‌کند که از پاهای شما به سمت سر شما حرکت کند و باعث می‌شود که چشم ارتفاع بیشتری بگیرد.

خرید لباس زنانه

چگونه قد بلند به نظر برسیم: بهبود وضعیت بدن

صاف بایستید

صاف ایستادن می‌تواند شما را بلندتر نشان دهد. برای صاف ایستادن، سرخود را کمی به سمت جلو بلند کنید. بالاتنه و ستون فقرات خود را بلندتر کنید. شانه‌های خود را سپر کنید و پاهایتان را محکم روی زمین بگذارید و بدنتان را نگه دارید و آن را به سمت بالا بکشید. مراقب وضعیت بدن خود در طول روز باشید تا در حالت خمیده قرار نگیرید.

درست بنشین

با حفظ وضعیت مناسب می‌توانید هنگام نشستن قدبلند به نظر برسید. وقتی روی میز محصور هستید، ستون فقرات خود را صاف نگه دارید و شانه‌های خود را پایین بیاورید. هر بار که نشسته‌اید از وضعیت بدن خود، آگاه باشید تا مطمئن شوید که وضعیت بدنی خوبی دارید.

کشش بدن را به طور منظم انجام دهید

انجام تمرین کشش می‌تواند به شما کمک کند تا وضعیت بهتری داشته باشید. به‌سادگی روی زمین دراز بکشید و بدن خود را تا جایی که ممکن است بکشید. حرکات کششی را تا زمانی که می‌توانید ادامه دهید. سپس استراحت کنید و ۱۰ نفس عمیق بکشید. این روند را برای پنج تا ده دقیقه تکرار کنید.

سخن آخر

در نوشتار بالا چند نکته مهم برای اینکه چگونه لباس بپوشیم تا قد بلندتر به نظر برسیم را مطرح کردیم. شما می‌توانید با رعایت نکات کوچ هنگام خرید لباس می‌توانید استایل زیباتری بسازید و اندام کشیده‌تری داشته باشید.

منبع: wikihow

برچسب ها: