“لویی ویتون” نام آشنایی است که همواره با به زبان آوردنش کالاهای لوکس و پرطرفدارش در سراسر جهان در ذهن تداعی میشود. این شرکت جزء موفق ترین شرکت ها در زمینه مد و تولید محصولات لوکس در جهان است. نخستین بار شرکت “لویی ویتون” توسط فردی به همین نام پایه گذاری شد.

در ابتدای دوره های کاری , این شرکت تنها به تولید چمدان, ساک های مسافرتی و دیگر ملزومات مورد نیاز جهت مسافرت پرداخت. پس از مرگ موسس اولیه, پسرش جورج ویتون مدیرت آن را به عهده گرفت.وی سعی بر آن داشت تمهیداتی جهت جهانی کردن شرکت به کار برد. در همین سالها بود که طرح منحصر به فرد “لویی ویتون” بر روی محصولات این شرکت روانه بازار شد.

در سال ۱۹۹۰ ایو کارسل به عنوان مدیر عامل “لویی ویتون” منصوب گشت. روی کار آمدن او با توسعه چشمگیر فعالیت های شرکت همراه بود. در این زمان فروشگاه هایی در چین و آفریقا جهت فروش محصولات “لویی ویتون” افتتاح گشت. همچنین شرکت به تولید کلکسیون نوشت افزاری خود پرداخت. در کنار تمامی این موفقیت ها حضور در فستیوال بین المللی فیلم ایتالیا نیز نقطه عطفی جهت مستحکم تر کردن جایگاه این برند معروف در جهان گشت.

گسترش فعالیت های “لویی ویتون” در تولیدات خود بر خلاف آنچه تصور میشد ممکن است باعث پایین آمدن کیفیت تولیدات وکمرنگ شدن این نام تجاری شود, توانست جایگاه آ ن را مستحکم تر کرده و باعث رشد آن شود. سیاست شرکت جهت استفاده از چهره های شناخته شده برای حضور در کمپین تبلیغاتی در دوره های مختف نیز در جهانی شدن آن کمک شایانی کرد. از جمله افراد عضو در کمپین تبلیغاتی میتوان به میخاییل گورباچف در کنار دیگر ستاره های سینمایی نظیر اسکارلت جوهانسون, آنجلینا جولی اشاره کرد.

از سال ۱۹۸۹ تا کنون فردی به نام برما آرنو که ثروتمندترین فرد اروپایی است مالکیت شرکت ” لویی ویتون” را به عهده گرفته. از جمله موفقیت های شرکت در دوره او میتوان به کسب جایگاه با ارزش ترین نام تجاری در خصوص کالاهای لوکس طی سالهای (۲۰۰۶-۲۰۱۲) اشاره کرد. همچنین در سال ۲۰۱۳ ارزش این شرکت به مبلغی بالغ بر ۲۸.۴ بیلیون دلار آمریکا رسید.