هر سال تقریبا از اوایل ماه اسفند همه به دنبال خرید لباس برای عید نوروز هستن. حتما شما هم این تجربه رو دارین که یک سال از خرید لباس عیدتون بی‌نهایت راضی بوده باشین ولی سال بعد خیلی زود از انتخاب‌هاتون پشیمون بشین. حالا ممکنه این سوال براتون پیش بیاد که چرا گاهی اوقات در مورد خریدامون اشتباه می‌کنیم؟ و چیکار کنیم که امسال خرید بهتر و کامل‌تری داشته باشیم؟ شاید باورش سخت باشه ولی با داشتن یه چک لیست کامل و کاربردی می‌تونین خرید خیلی بهتری رو تجربه کنین. برای مطالعه راهنمایی‌های بیشتر و مشاهده چک لیست ادامه مطلب رو بخونین. می‌خوایم درباره راهنمای خرید لباس عید برای خانم‌ها صحبت کنیم.

 

چطوری مطمئن بشیم لباس‌هایی که خریدیم به هم میاد؟

بیشتر کسایی که همیشه از ناهماهنگ بودن لباس‌هایی که خریدن می‌نالن فقط یک نکته کوچیک رو رعایت نمی‌کنن. اگر شما هم لباس‌های زیادی دارین ولی فکر می‌کنین هیچ کدومشون اونطوری که باید با هم هماهنگ نیستن ما فکر می‌کنیم مشکل شما رو بدونیم.

چطوری لباس ست کنیم

یک نکته طلایی در مورد خرید لباس وجود داره و اون اینه که شما اول باید بدونین که لباسی رو که انتخاب کردین قراره با چی بپوشین بعد اون رو بخرین. این که بدون فکر یک لباس رو انتخاب کنین و بخواین بعدا تصمیم بگیرین که چی باهاش بپوشین می‌تونه در دراز مدت شما رو صاحب یه کمد پر از لباس ولی ناکارآمد بکنه. اگر اطرافتون کسی رو دارین که همیشه لباس‌هاش به خوبی با هم هماهنگ هستن باید بدونین این یک اتفاق نیست. کسایی که لباس‌های هماهنگ می‌پوشن برای انتخاب هر کدوم از آیتم‌های استایلشون ساعت‌های زیادی فکر کردن. در واقع کل منظور ما از این پاراگراف اینه که خرید‌های هیجانی معمولا به نتایج خوبی ختم نمی‌شن. حتی بهتون پیشنهاد می‌کنیم قبل از اینکه به قصد خرید از خونه خارج بشین به آیتم‌های مورد نیازتون فکر کنین. این که خواسته‌های خودتون رو بدونین بهتون کمک می‌کنه بهترین راهنمایی رو از فروشنده‌ها بگیرین و سوال‌های عذاب آور و همیشگی فروشنده‌ها راجعب این که چه مدلی مد نظرتونه به فرشته نجاتتون تبدیل بشه.

بیشتر بخوانید: چطوری لباس عید بخریم که از همه جذاب‌تر باشیم؟ (مخصوص آقایون)

چک لیست خرید چطوری قراره به ما کمک کنه؟

خرید عید برای خانوما

به هر حال همه ما بخشی از درآمد خودمون رو صرف لباس می‌کنیم. اما اینکه بدونیم برای چه آیتمی باید صرفه جویی کرد و یا چه چیزی ارزش سرمایه‌گذاری رو داره به راحتی قابل تشخیص نیست. ممکنه به طور کلی اصل “روی چیزهای ضروری سرمایه گذاری کن، در مورد ترندها صرفه جویی کن” شما رو تا حدی راهنمایی کنه ولی همیشه هم تصمیم گیری به همین سادگی نیست. برای همین ما این چک لیست رو براتون آماده کردیم تا با داشتنش در قدم اول خرید هدفمندتری داشته باشین؛ هم با دونستن حدود قیمت هرکدوم از لباس‌های مورد نظرتون نیازتون بودجه‌ای که برای خرید لباس عید در نظر گرفتین رو بهتر مدیریت کنین.

چک لیست خرید لباس عید برای خانم ها :

  1. کفش رسمی

خرید کفش پاشنه دار برای عید

فکر می‌کنیم اولین چیزی که برای عید بهش احتیاج دارین یه کفش رسمی پاشنه‌دار یا تخت باشه. اگر دقت کرده باشین کفش‌های رسمی از برندهای مختلف ظاهر‌های خیلی مشابه ولی قیمت‌های کاملا متفاوتی دارن. این که سعی کنین با هزینه کمتری کفش عید رو تهیه کنین به نظر ایده خوبی میاد ولی با توجه به این که راحتی کفش برای سلامتی شما خیلی اهمیت داره، یادتون نره که نباید کیفیت رو فدای قیمت بکنین.

مشاهده انواع کفش زنانه

  1. مانتو

خرید مانتو عید

این که چه مدل مانتویی رو بخرین و چقدر براش هزینه کنین خیلی به سبک زندگی شما بستگی داره. طبیعتا اگر استفاده خیلی زیادی از مانتوهاتون داشته باشین باید به مدل‌های راحت‌تر و ماندگارتر علاقه نشون بدین ولی اگر استفاده خیلی کمی از مانتوهاتون دارین احتمالا مدل‌هایی که با هرجور استایلی هماهنگی دارن بیشتر به درد شما می‌خوره. ما بهتون پیشنهاد می‌کنیم اگر مانتوها براتون کاربرد خاصی ندارن هزینه زیادی رو به اونا اختصاص ندین ولی در نهایت انتخاب کاملا به عهده خودتونه!

مشاهده انواع مانتو زنانه

  1. شال و روسری

خرید شال برای عید

بعضی از خانوم‌ها عاشق داشتن شال و روسری‌های متنوع هستن. اگر شما هم از این دسته افراد هستین پیشنهاد می‌کنیم شال و روسری‌های خیلی گرون قیمت نخرین تا بتونین این بخش از هزینه رو صرف لباس‌های پرکاربرد‌تر و کلیدی‌تر بکنین. البته بعضی خانوم‌ها هستن که فقط یک یا دو تا شال با رنگ‌های خنثی دارن و شال و روسری براشون کاربرد کمی داره. اگر از دسته دوم هستین خرید یک شال ساده و باکیفیت حتی اگر قیمت زیادی داشته باشه می‌تونه برای شما در دراز مدت صرفه اقتصادی داشته باشه

مشاهده انواع شال و روسری زنانه

  1. شلوار رسمی

خرید شلوار زنانه برای عید

شلوارهای رسمی می‌تونن برای مهمونی‌هاتون خیلی پرکاربرد و مهم باشن. اگر فکر می‌کنین قراره در طول تعطیلات عید به مهمونی‌های زیادی دعوت بشین به هیچ عنوان خرید شلوار رسمی رو فراموش نکنین. اگر هم فکر می‌کنین زیاد به مهمونی نمی‌رین و قراره بیشتر وقتتون رو به مسافرت و تفریح اختصاص بدین می‌تونین این هزینه رو برای خرید شلوار جین یا کژوال نگه دارین. البته اگر برای عیدتون شلوار رسمی گرفتین می‌تونین امیدوار باشین که بعدا با استایل های غیررسمی هم بتونین ازش استفاده کنین چون خیلی وقته استفاده از شلوارهای رسمی در کنار کتونی و آیتم‌های غیررسمی دیگه ترند شده!

مشاهده همه شلوارهای زنانه

  1. شلوار جین

خرید شلوار جین برای عید

همه ما می‌دونیم که شلوارهای جین برای موقعیت‌ها و مهمونی‌های رسمی چندان مناسب نیستن. درسته که توی چندسال اخیر سلبریتی‌ها و بلاگرها همه قوانین مد رو شکستن ولی به هرحال این موضوع کاملا به شما بستگی داره. اگر از افرادی هستین که همیشه شلوار جین می‌پوشن باید هزینه و وقت زیادی رو برای پیدا کردن شلوار جین دلخواهتون بذارین. فقط یادتون نره که سایز و مدلی از شلوار جین رو انتخاب کنین که به فرم بدن و اندازه‌هاتون هماهنگ باشه. ما قبلا براتون یه مطلب در مورد انواع مدل‌های شلوار جین نوشتیم که خوندنش می‌تونه خیلی به انتخابتون کمک کنه.

  1. جوراب و جوراب شلواری

خرید جوراب برای عید

اگر اهل جوراب و جوراب شلواری نیستین این ممکنه براتون یه صرفه جویی کوچیک محسوب بشه! ما به طور کلی بهتون پیشنهاد می‌کنیم هزینه زیادی رو بابت جوراب و جوراب شلواری پرداخت نکنین مگر اینکه واقعا عاشق جوراب‌ها باشین.

  1. بلوز و شومیز

خرید شومیز برای عید

هیچکس نمی‌تونه مهم بودن بلوز و شومیز رو توی خرید عید نادیده بگیره. سعی کنین تمام تلاشتون رو برای خرید یه شومیز خوب به کار بگیرین چون هم برای مهمونی‌ هاتون کاربرد دارن و هم می‌تونین زیر مانتو و سارافون بپوشینشون و خیالتون از بابت شیک بودن راحت باشه

مشاهده همه بلوز و شومیز زنانه

  1. تاپ و تیشرت

خرید تاپ زنانه برای عید

تاپ و تیشرت‌ها انواع خیلی مختلفی دارن. اگر قصد دارین برای خرید لباس عید خودتون تاپ و تیشرت ساده و روزمره بگیرین پیشنهاد می‌کنیم هزینه زیادی براش صرف نکنین. اما اگر دنبال خرید تاپ و تیشرت‌های مجلسی هستین طبیعتا باید هزینه نسبتا زیادی رو براشون کنار بذارین.

  1. کیف دستی

خرید کیف زنانه برای عید

کیف دستی یکی از مهم‌ترین چیزهاییه که برای خرید عیدتون باید بخرین. اگر فکر کردین قراره خرید کیف به اندازه شال یا شومیز از شما زمان بگیره باید توی برنامه‌ریزی خودتون یه تغییر اساسی ایجاد کنین. کیف‌ها می‌تونن وقت زیادی رو از شما بگیرن ولی اگه نظر ما رو می‌خواین تا کیف مناسب و محبوب خودتون رو پیدا نکردین بیخیال ماجرا نشین.

مشاهده همه کیف‌های زنانه

  1. دامن

خرید دامن برای عید

این که توی لیست خرید عیدتون دامن جا داشته باشه یا نه خیلی به استایل شخصیتون بستگی داره. اگر با دامن‌ها به طور کلی رابطه خوبی ندارین یا فکر می‌کنین دامن‌ها مناسب فرم بدن شما نیستن می‌تونین هزینه خرید این لباس رو برای یه نوع لباس دیگه نگه دارین. راستی! ما قبلا توی سری مطالب راهنمای ساختن بهترین استایل برای انواع فرم بدن کلی راجع به اینکه چه فرم دامن‌هایی مناسب هر فرمی از بدنه توضیح دادیم. اگر فکر می‌کنین به قول معروف دامن بهتون نمیاد یه سری هم به اون مطالب بزنین.

خرید پیراهن زنانه برای عید

آخرین موردی که توی چک لیست خرید لباس عید وجود داره در واقع به نوعی جذاب‌ترین بخش اون هم محسوب می‌شه. همه خانوم‌ها به حداقل یه پیراهن برای روز سال نو احتیاج دارن. اگر می‌خواین پیراهنتون رو برای اولین روز سال و لحظه سال تحویل بپوشین باید تا جایی که می‌تونین برای اون وقت و هزینه بذارین تا بهترین ظاهر رو توی عکس‌های سال نو داشته باشی

چطوری چک لیست خرید لباس عید خودمون رو داشته باشیم؟

چک لیست خرید عید

توی این مطلب ما ۱۱ مورد برای خرید لباس عید برای خانم‌ها رو براتون لیست کردیم که با خریدشون دیگه هیچ لباسی برای دوران عید کم نمیارین. اما یادتون نره که چیزهایی مثل زیورآلات و اکسسوری‌های مو هم می‌تونن توی لیست خرید عید شما قرار بگیرن. انتخاب با شماست! می‌تونین همین الان چک لیست بالا رو که ما براتون آماده کردیم توی گوشیتون ذخیره کنین یا این که چک لیست اختصاصی خودتون رو برای خرید لباس عید با کمک این مطلب بنویسین. در هرصورت امیدواریم خرید خوبی داشته باشین. راستی! اگر دنبال جایی می‌گشتین که بتونین اونجا مدل‌های مختلف رو ببینین و قیمت‌ها رو بررسی کنین سر زدن به فروشگاه اینترنتی تگموند می‌تونه خیلی بهتون کمک کنه.

دسته بندی شده در: