هوگو باس(HUGO BOSS) را می توان اولین شرکت تولید کننده لباس در آلمان نامید. این شرکت هم اکنون در ۱۱۰ کشور جهان ۶۱۰۲ پایانه فروش دارد و ۱۱۰ پایانه فروش را در تملک خود دارد. محصولات این شرکت در کشور ما نیز به فروش می رسد و طرفداران بسیاری دارد.

هوگو فردیناند باس موسس شرکت هوگو باس در سال ۱۸۸۵ در آلمان متولد شد. وی کسب و کار خود را در سال ۱۹۲۴ در شهری کوچک در جنوب اشتوتکارت آغاز کرد. هم اکنون نیز شرکت در محل سابق خود مشغول فعالیت می باشد. هوگو باس در ابتدا یک خانه مد و فشن بود که به تولید پوشاک مردانه و زنانه مشغول بود. سپس به تدریج دامنه فعالیت خود را گسترش داد.

این شرکت در ابتدا بارانی و لباس کار و لباس فرم تولید می کرد اما در سال ۱۹۳۳ هوگو باس شروع به تولید یونیفرم هایی برای گروه ضربت آلمان، نیروی زمینی ورماخت و گروه جوانان هیتلر نمود. این شرکت یونیفرم های نازی را به رنگ مشکی تولید می کرد که حس احترام توأم با ترس را در میان مردم بر می انگیخت. این لباس ها در کارخانه ای تولید می شدند که کارگران آن عموما اسرای جنگی بودند. بعدها این شرکت لباس هایی برای کارکنان پست و اداره پلیس نیز تولید کرد.

این شرکت اولین کت و شلوار مردانه اش را در سال ۱۹۵۳ تولید و وارد بازار کرد. اما در آن زمان هوگو از دنیا رفته بود. در اوایل ۱۹۷۰ یک تغییر اساسی در مالکیت و مدیریت شرکت اتفاق افتاد که باعث شد شرکت در مسیر جدیدی گام بردارد. مالکان جدید کارخانه، آن را از تولید لباس کار به سمت تولید لباس های مردانه شیک و رسمی پیش بردند. در دهه ۱۹۸۰ شرکت به تولید عطر، محصولات چرمی و بافتنی نیز پرداخت و با شرکت های دیگر قرارداد همکاری امضا کرد. ازجمله این شرکت ها می توان به سامسونگ، پروکتل اند گمبل و موداوو اشاره کرد.

امروزه هوگو باس دارای خطوط تولید بسیار متنوعی می باشد که در میان تمامی آنها می توان نام «هوگو» و «باس» را مشاهده کرد.

باس بلک: در این بخش از شرکت لباس های مردانه و زنانه مدرن و کلاسیک تولید می شود که به نسبت بخش های دیگر از تنوع بالاتری برخوردار است. بخش مردانه در سال ۱۹۷۰ و زنانه در سال ۲۰۰۵ راه اندازی شد.

باس اورنج: این بخش لباس هایی با طرح خاص و عجیب تولید می کند. خط تولید مردانه آن در سال ۱۹۹۹ و خط تولید زنانه در سال ۲۰۰۵ راه اندازی شده اند.

باس سلکشن: این قسمت بیشتر طرح هایی متناسب با افراد مسن تولید می کند و سبک کارها به سبک های انگلیسی بسیار نزدیک است. تولیدات این بخش قیمت بالاتری دارند و بخش مردانه آن در سال ۲۰۰۳ آغاز به کار نموده است.

باس گرین: در این بخش لباس های اسپورت تولید می شود. بخش مردانه در سال ۲۰۰۳ و بخش زنانه در سال ۲۰۱۰ فعال شد.

هوگو: این بخش لباس های مدگرایانه و سبک اروپایی را تولید می کند.