مطالعات تحقیقاتی به ما نشون دادن که فرم بدن خانم‌ها به طور کلی به پنج دسته تقسیم می‌شه. استخوان‌بندی، الگوی توزیع چربی، سن، بارداری، ژنتیک و ترکیبات هورمونی همه از مواردی هستن که می‌تونن شکل و فرم اندام شمارو تعیین کنن. به نظر ما همه فرم‌های بدن زیبا هستن و ما توی این مطلب قصد داریم به شما کمک کنیم تا بهترین و متناسب‌ترین لباس‌ها با فرم بدن خودتون رو بشناسین و بی‌نقص‌تر از همیشه به نظر برسین. اگر دوست دارین با فرم اندام خودتون بیشتر آشنا بشین و به استایل خودتون یه تکون اساسی بدین این مطلب برای شما نوشته شده پس از دستش ندین.

 

ساعت شنی یا بهترین فرم اندام زنانه؟

اگر قسمت اول این مطلب درباره انواع فرم بدن در خانم‌ها رو خونده باشین باید به یاد بیارین که ما با شما راز مهمی رو درمیون گذاشتیم. ما در این راز به شما گفتیم اگه دنبال این هستین که بهترین جلوه از فرم اندام خودتون رو به نمایش بذارین باید فرم بدنتون رو به فرم اندام ساعت شنی نزدیک کنین. اما واقعا با خودتون فکر کردین چرا فرم بدن ساعت شنی به عنوان بهترین فرم مشخص شده؟

 

همه چیز از میلیون‌ها سال قبل شروع می‌شه!

در این پاراگراف همه چیز به اجداد نئاندرتال ما برمی‌گرده. میلیون‌ها سال پیش وقتی که زنان و مردان در غار زندگی می‌کردن همه انسان‌ها برای بقا دو گزینه جلوی روی خودشون داشتن: پیدا کردن غذا و تولید مثل. افراد مناسب برای بقا از نظر جسمی متناسب و سالم بودن و مردها برای تولید مثل به دنبال زنانی بودن که احتمال فرزندآوری در اون‌ها بیشتره. فکر کنم تا الان به جواب نزدیک شده باشین! وقتشه کمی به فرم اندام ساعت شنی فکر کنین؛ فرم بالاتنه و پایین‌تنه این اندام از لحاظ بیولوژیکی کاملا برای زایمان و مراقبت از کودک مناسبه. بنابراین حتی بعد از گذشت قرن‌ها هنوز افرادی با فرم بدن ساعت شنی برای ما جذاب هستن. در واقع براساس چیزی که در ناخودآگاه ما قرار گرفته افراد با شکل بدن ساعت شنی احتمال بیشتری برای زنده موندن و تولید مثل کردنشون وجود داره. البته دسته‌ای هم معتقدن علاوه بر دلایل بالا به خاطر اینکه اکثر مردم تقارن رو دوست دارن و شکل بدن ساعت شنی یک شکل متقارنه از نظر دیداری این فرم برای اون‌ها خوشاینده.

 

 

فرم بدن ساعت شنی : ترند این روزها

افراد در طول دهه‌های گذشته علاقه خودشون رو به فرم‌های مختلفی از بدن ابراز کردن. مثلا دهه ۶۰ میلادی امپراطوری مستطیل‌ها بود و دهه ۸۰ میلادی گلابی‌ها فرمانروایی صنعت مد رو بدست گرفتن. اگر شما در دهه ۴۰ میلادی فرم بدن سیب داشتین می‌تونستین به عنوان خوش اندام‌ترین دختر بین اطرافیانتون شناخته بشین. و حالا مهم‌ترین جمله توی این پاراگراف رو بخونین : فرم اندام ساعت شنی که آخرین بار سال ۱۹۵۰ ترند بود دوباره به محبوب‌ترین فرم بدن این روزها تبدیل شده.

اندام ساعت شنی

با تشکر از خانواده کارداشیان فرم بدن ساعت شنی این روزها ترندتر از همیشه‌ست. اگر شما هم مثل این خانواده فرم اندام ساعت شنی دارین قطعا این خبر خوبی براتون محسوب می‌شه. بنابراین مهم نیست در مورد کارداشیان‌ها چی فکر می‌کنین فقط از اون‌ها ممنون باشین که می‌تونن به وسیله شهرت خودشون ترند‌ها رو تغییر بدن تا شما بتونین بدون نیاز به تغییر فرم بدنتون لباس بپوشین.

 

 

اگر ساعت شنی هستین …

  1. بالاتنه و پایین‌تنه شما تقریبا برابره
  2. شما کمر باریک و مشخصی دارین که به طور قابل توجهی از بالاتنه و پایین‌تنه شما باریکتره

اگر فکر می‌کنین هنوز هم فرم درست خودتون رو پیدا نکردین و احتمالا اندام ساعت شنی ندارین پیشنهاد می‌کنیم پست‌های بلاگ ما راجب اندام مستطیل شکل و اندام گلابی شکل رو هم بخونین شاید فرم واقعی بدنتون رو پیدا کردین!

 

 

سلبریتی‌های ساعت شنی

ما اول همین مطلب در مورد کارداشیان‌ها و این که فرم اندام ساعت شنی دارن صحبت کردیم حالا قراره با سلبریتی‌های ساعت شنی بیشتری آشنا بشیم.

جنیفر لوپز

اگه بخواین یک درس از جنیفر لوپز بگیرین اینه که هیچوقت نباید کمربند رو فراموش کنین.

 

اسکارلت جوهانسون

  اسکارلت جوهانسون با شلوارهای جذابش الگوی خوبی برای ساعت شنی های ریز نقشه.

 

 

چطور یک ساعت شنی جذاب باشیم؟

ما توی این سری مطلب به عنوان یه راز به همه فرم‌های بدن پیشنهاد کردیم اگر می‌خوان خوش اندام به نظر برسن سعی کنن با ایجاد خطای دید و بازی با رنگ‌ها خودشون رو مثل یک ساعت شنی نشون بدن. اما اگر شما فرم بدن ساعت شنی دارین کار سختی برای شما وجود نداره. برای شما فقط یک راز وجود داره: فرم اندام ساعت شنی خودتون رو حفظ کنین!

چطور ساعت شنی به نظر برسیم

ساعت شنی ها چی بپوشن؟

براساس ایده اصلی باید لباس‌هایی انتخاب کنین که فرم بدن ساعت شنی شما رو حفظ کنن. اگر برای بالاتنه لباسی انتخاب کردین که شما رو درشت تر نشون می‌داد حتما برای پایین‌تنه هم لباسی با این شرایط انتخاب کنین. هرکاری که می‌کنین حواستون رو جمع کنین حتما کمرتون کاملا مشخص و قابل تشخیص باشه.

ساعت شنی ها چطوری لباس بپوشن

تاپ  / بلوز  :

تیشرت‌ها و تاپ‌های فیت انتخاب مناسبی برای نوع فرم بدن شما به نظر می‌رسن. همچنین می‌تونین لباس‌هایی رو انتخاب کنین که ناحیه بالا و پایین کمرش به یه اندازه آزاد یا پف‌دار باشه.

کت / کاپشن :

در مورد کت و کاپشن هرچیزی که باریکی کمر شما رو نشون بده و کمر شما رو به نوعی توی چشم بیاره یک انتخاب عالیه.

دامن:

دامن‌هایی که کمر جذب و پهنی دارن بهترین انتخاب برای شما هستن.

شلوار:

همیشه یادتون باشه شلوارهای بوت کات ، واید و دم پا کلوش دوستای خوبی برای شما هستن

راستی اگر دقیقا مدل‌هایی مثل واید و بوت کات رو نمی‌شناسین ما قبلا توی مطلب ۵ مدل شلوار جین که باید بشناسین در مورد اون‌ها بهتون توضیح دادیم.

پیراهن:

هر مدلی که توی تن شما فیت وایسه می‌تونه مناسب باشه. البته توجه کنین که منظورمون از فیت لزوما لباس‌های جذب و تنگ نیست. همچنین هرچقدر لباس ساده‌تری رو انتخاب کنین عالی‌تر می‌شین. سعی کنین پیراهن‌هایی بخرین که کمرش به اندازه کافی فیت باشه تا شمارو پهن نشون نده. اگر هم همچین لباسی رو پیدا نکردین شاید با بستن کمربند روی پیراهنتون بتونین ظاهر بهتری ازش بسازین.

اکسسوری:

کمربند‌ها رو حسابی دوست داشته باشین چون با باریک نشون دادن کمرتون از فرم اندام شما یه ساعت شنی بی نقص می‌سازن.

 

ساعت شنی‌ها چی نپوشن؟

تاپ‌ / بلوز:

هرچیزی که برای کمرتون فیت نباشه و اون رو به اندازه ای که هست باریک نشون نده.

کت / کاپشن :

کت و کاپشن‌های راسته که توی ناحیه کمر برش ندارن انتخاب‌های بدی برای شما هستن.

دامن:

دامن‌های خیلی کوتاه عموما اندام شما رو خوب نشون نمی‌دن.

شلوار:

شلوارهای اسکینی باعث می‌شن پایین‌تنه شما بزرگتر از چیزی که هست به نظر برسه و تعادل فرم بدن شما رو از بین می‌برن. شلوار‌های فاق کوتاه یکی دیگه از انتخاب‌های بدی هستن که میتونین داشته باشین.

 

حرف حساب با ساعت شنی‌ ها!

شما به معنای واقعی کلمه فرم بدنی رو دارین که همه به دنبالش هستن پس بدرخشید و بهترین خودتون رو به نمایش بذارین. از همه مهم‌تر شما خیلی با‌ ارزش هستین. هیچ وقت این رو فراموش نکنین.

دسته بندی شده در:

برچسب ها:

,