برای داشتن یک استایل کامل و بدون نقص قطعا توجه به تمامی اجزای آن از اهمیت خاصی برخورد است. ساعت مچی یکی از آن اجزایی است که با اینکه جزء کوچکی به حساب می آید اما نبود آن یک نقص جدی در پوشش یک فرد شیک پوش محسوب می شود. برخی ساعت مچی را یکی از زیورآلات خود محسوب کرده و به دلخواه از آن استفاده می کنند اما ما در اینجا به شما تأکید می کنیم که بدون وجود یک ساعت مناسب پوشش شما دچار یک نقص جدی است. پس قطعا انتخاب ساعت مچی مناسب بسیار بااهمیت خواهد بود.

ویژگی های خود ساعت را مد نظر قرار دهید

ساعت ها هر کدامشان با توجه به ویژگی خاصی که دارند قیمتشان هم متفاوت می شود. یکی از آن ویژگی ها جنس بدنه ساعت است. ممکن است تیتانیوم، آلمینیوم، استیل و یا حتی پلاستیک باشند. مسلما تیتانیوم از عمر بالاتری برخوردار است.

دومین ویژگی جنس صفحه و نیز جنس رویه آن است. صفحه ساعت می تواند پلاستیکی، صدفی و یا حتی فلزی باشد. و رویه آن نیز می تواند تلق یا شیشه باشد که شیشه خود انواع مختلفی دارد. تمام این ویژگی ها روی قیمت ساعت مؤثر خواهند بود. برخی ویژگی های خاص باعث می شوند که قیمت ساعت بسیار تغییر کند. مثلا ساعتی که تاریخ شمار دارد قطعا گرانتر است.

ویژگی ساعت زنانه

سبک ساعت مچی

در ابتدا باید بدانید که برای هر مکان و زمانی، ساعت به‌خصوصی لازم است. مثلا فردی را درنظر بگیرید که در یک مجلس نامزدی یا عروسی یک ساعت کامپوتری پیشرفته با چند دکمه بزرگ و یک بند رنگی به دست دارد؛ قطعا مضحک و خنده دار خواهد بود.

اگر تمایل دارید که انتخاب ساعت را به روشی کاملا اصولی انجام دهید، باید حداقل دو ساعت داشته باشید. یک ساعت کژوال برای سرکار و زندگی روزمره و یک ساعت مجلسی که با سبک استایل مجلسی شما هم‌خوانی دارد.

ساعت‌های مجلسی ظاهری پرزرق و برق و بولد دارند، حالی که در ساعت‌های کژوال و کلاسیک بجای طراحی و ظاهر بیشتر روی کارکرد ساعت تمرکز شده است. پیشنهاد می‌کنیم سری به مقاله انواع ساعت مچی هم بزنید و با مدل‌های مختلف آن بیشتر آشنا شوید.

تفاوت ساعت مردانه و زنانه

ساعت‌های زنانه ویژگی‌هایی دارند که آن‌ها را با ساعت‌های یونیسکس متفاوت می‌سازد. اگر برایتان مهم است که حتما ساعتی صددرصد زنانه تهیه کنید نکات زیر را هنگام خرید ساعت مچی زنانه مد نظر داشته باشید.

  • ساعت‌های زنانه دارای ظرافت بیشتری در قسمت قاب، بند، قفل و صفحه هستند و معمولا در صفحات آن‌ها از رنگ‌های براق و سنگ‌های زینتی یا طرح‌های خاص استفاده می‌شود.
  • ساعت‌های زنانه دارای رنگ‌های شادتر هستند و صورتی، یاسی، رزگلد و قرمز در این ساعت‌ها استفاده می‌شود.
  • در طراحی ساعت‌های زنانه از زرق و برق زیادی استفاده می‌شود و ساعت را به سمت یک جواهر سوق می‌دهد.

اندازه ساعت مچی زنانه

یکی از نکات قابل توجه در هنگام خرید ساعت زنانه، توجه به قطر قاب است. ممکن است برخی ساعت‌ها یونیسکس باشند، اما تفاوت آن‌ها در سایز قاب باشد. اندازه مناسب برای اندازه مچ اکثر بانوان بین ۲۱ تا ۳۴ میلی‌متر است

اندازه ساعت مچی زنانه

با توجه به بودجه خود خرید کنید

ساعت از آن دست کالاهایی است که طیف قیمتی بسیار متنوعی دارد. شما ساعت هایی با قیمت بسیار اندک یعنی حدود ۵۰ هزارتومان را به راحتی در هرکجا پیدا خواهید کرد که برخی از آنها بسیار زیبا و چشم نوازند. اما اگر از این ساعت ها خریده اید نباید توقع خیلی بالایی از آن‌ها داشته باشید چون احتمالا بعد از دو سه بار استفاده از کار خواهند افتاد.

ساعت هایی هم هستند که قیمت هایی معادل ۸ میلیارد تومان دارند و مخصوص میلیاردرهای دنیا ساخته می شوند. قیمت بالای آن‌ها گاها به دلیل ویژگی خاص آن‌هاست که در دیگر ساعت ها به ندرت یافت می شود و یا ممکن است به دلیل استفاده از سنگ های قیمتی بر روی آن‌ها باشد. این ساعت ها عموما از طلای ۲۱ عیار ساخته می شوند و در برخی مدل های خاص فقط تعداد محدودی از آن‌ها تولید می شوند مثلا فقط ۸ عدد!

اگر دوست دارید با اجزای ساعت بیشتر آشنا شوید، مقاله راهنمای جامع خرید ساعت برای شماست.

اگر به دنبال خرید از برندی خاص هستید…

برای خرید ساعت اصل نیاز است که هزینه زیادی انجام دهید، به همین خاطر باید نکات زیر را به خاطر بسپارید تا بتوانید با اطمینان خرید خود را انجام دهید.

  • حتما شماره سریال ساعت موردنظر خود را یادداشت کرده و در سایت یا نمایندگی های معتبر آن برند، شماره سریال راچک کنید.
  • خوب است بدانید برندهای معروف ساعت خود را تا دو سال گارانتی می کنند.
  • اگر می خواهید از اصل بودن ساعت اطمینان داشته باشید بدانید که حداقل دو بار نام برند روی قسمت های مختلف ساعت حک می شود.
  • کارت گارانتی و فاکتور خرید را از فروشنده طلب کنید. توجه داشته باشید که بسیاری از برندها در ایران نماینگی ندارند و ساعت ها در صورت اصل بودن قطعا به صورت قاچاق وارد کشور شده اند، پس قاعدتا هر اتفاقی برای ساعتتان بیفتد پای خودتان تمام می شود.

پیشنهاد مقاله: چند ساعت لوکس کاسیو مناسب خانم ها

ساعت مچی زنانه

انتخاب ساعت بر اساس رنگ پوست

برای انتخاب رنگ ساعت بهتر است سری به مقاله تشخیص تناژ پوست بزنید و  نکات زیر را هم مد نظر داشته باشید. درمقاله تشخیص تناژ پوست گفتیم که در انتخاب رنگ اکسسوری و لباس، در نظر گرفتن تناژ و رنگ پوست هم اهمیت بالایی دارد. حتما برایتان پیش آمده که یک لاک، اکسسوری یا لباس به فردی با رنگ پوستی مشابه شما بیشتر برازنده بوده است.

ساعت مچی طلایی برای تناژ پوستی گرم، ساعت مچی نقره‌ای برای تناژ پوستی سرد و رزگلد و رنگ‌های مات برای پوست‌های خنثی بهترین انتخاب هستند.

پوست سرد ،خنثی و گرم

سخن پایانی

حال که با نکات مختص به خرید ساعت زنانه آشنا شدیم، وقت تصمیم‌گیری است. شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت تگموند طیف گسترده‌ای از ساعت مچی زنانه از برندهای مطرح را مشاهده و به صورت آنلاین خریداری نمایید.