احتمالا بعضی از افراد تفاوت زیادی در انواع ساعت مشاهده نمی‌کنن. اگر شما هم از این دسته هستین، قراره بعد از مطالعه این مطلب شگفت زده بشین! ما اینجا قراره انواع ساعت رو براساس ظاهر صفحه نمایش، استایل و قابلیت‌ها به شما معرفی کنیم. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که اگر قصد دارین یکی از همین روزها برای خودتون یا به عنوان هدیه، ساعت مچی خریداری کنین؛ تا انتهای این مطلب با ما همراه باشین.

 

چرا لازمه انواع ساعت مچی رو بشناسیم؟

احتمالا یکی از گزینه‌های همیشگی شما برای خرید هدیه، ساعت مچی بوده و هست. شناخت انواع مدل و سبک ساعت مچی، قبل از هرچیزی به شما کمک می‌کنه تا مناسب‌ترین ساعت برای هر فرد رو بشناسین. قطعا ساعتی که برای یک نوجوان قراره انتخاب کنین تفاوت زیادی با ساعت مناسب برای یک وکیل یا پزشک داره! زمانی که از قابلیت‌های مختلف آگاه بشین، با دید بازتری هم با فرآیند خرید ساعت مچی مردانه و ساعت مچی زنانه برخورد می‌کنین.

علاوه بر مورد قبل، شناخت انواع ساعت مچی برای شخص شما هم مفید واقع می‌شه. چرا که وقتی بعد از مطالعه این مطلب به فروشنده ساعت مچی مراجعه می‌کنین، به طور تقریبی همه توضیحات تخصصی راجع‌به ساعت‌های مختلف رو متوجه می‌شین. این اتفاق به طرز چشمگیری به داشتن یک خرید پرسود کمک خواهد کرد.

 

انواع ساعت مچی

ما در این مطلب براساس ۵ مشخصه‌ی زیر، انواع ساعت مچی رو دسته‌بندی و به شما معرفی می‌کنیم:

  • ظاهر صفحه نمایش
  • استایل و سبک
  • قابلیت

 

انواع ظاهر صفحه نمایشگر در ساعت

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای طبقه‌بندی انواع ساعت، توجه به صفحه نمایشگر اون‌هاست. در واقع این ویژگی همون چیزیه که می‌تونین با دیدن ظاهر ساعت در موردش قضاوت کنین.

 

ساعت مچی آنالوگ

ساعت آنالوگ

صفحه آنالوگ، بدون شک یکی از قدیمی‌ترین صفحه‌های ساعت به حساب میاد. این نوع ساعت‌ها دارای عقربه ساعت‌شمار، دقیقه‌شمار و گاهی ثانیه‌شمار هستن. ساعت‌های آنالوگ بیشترین رواج رو در سراسر جهان دارن. به همین خاطر می‌تونیم با اطمینان بگیم همین حالا که در حال مطالعه این مطلب هستین؛ می‌تونین با کمی فکر کردن، ساعت‌های آنالوگ زیادی رو به خاطر بیارین که زمانی صاحب اون‌ها بودین. همچنین همه ما با استفاده از صفحات آنالوگ برای اولین بار خواندن ساعت رو یاد گرفتیم!

 

ساعت مچی دیجیتال

ساعت دیجیتال

ساعت‌های دیجیتال، از یک صفحه ال سی دی(LCD) برای نمایش زمان و سایر اطلاعات استفاده می‌کنن.

 

ساعت مچی هیبرید

ساعت هیبریدی

ساعت‌های هیبریدی، تقریبا ترکیبی از ساعت‌های آنالوگ و هوشمند هستن. این نوع ساعت‌ها در نگاه اول شبیه ساعت‌های آنالوگ با عقربه‌های ساعت‌شمار، دقیقه‌شمار و گاها ثانیه‌شمار هستن. با این حال ممکنه قابلیت‌هایی مثل اندازه‌گیری فعالیت‌های بدنی، اتصال به تلفن همراه و سایر ویژگی‌های یک ساعت هوشمند رو دارا باشن.

ساعت‌های هیبریدی، برای افرادی که ظاهر صفحات آنالوگ رو ترجیح می‌دن و در عین حال به دنبال قابلیت‌های یک ساعت هوشمند هستن، مناسب به نظر می‌رسه.

 

ساعت مچی لمسی

به دلیل این که ساعت‌های هوشمند به طور معمول قابلیت‌های متنوعی رو ارائه می‌دن، داشتن صفحه نمایشگر لمسی تونسته تجربه کارکردن با این نوع ساعت رو راحت‌تر کنه.

ساعت‌های هوشمند اپل یک مثال خوب از این نوع ساعت‌های لمسی هستن. هرچند که این ساعت‌ها هنوز به نیاکان خودشون وفادار موندن و حضور دکمه همچنان روی بدنه ساعت حس می‌شه؛ اما بیشتر عملکرد اون‌ها از طریق نمایشگر لمسی قابل کنترله.

 

انواع استایل و سبک ساعت

این طبقه‌بندی به جذابیت بصری کلی ساعت مربوط می‌شه. این که آیا ساعتی که انتخاب کردین برای استفاده روزمره مناسب به نظر می‌رسه یا در موقعیت‌های رسمی می‌شه ازش استفاده کرد.

 

ساعت مچی کژوال

ساعت کژوال

درست مثل لباس، ساعت‌های کژوال(Casual) و مناسب استفاده روزمره، از نظر سبک، رایج‌ترین ساعت‌ها هستن. ساعت‌های کژوال احتیاج به مراقبت ویژه‌ای ندارن و برای استفاده هرروزه شما طراحی شدن. به همین دلیل بادوام و مقرون به صرفه هستن. اگر قصد دارین برای فردی که با هم صمیمی نیستین به عنوان هدیه، ساعت تهیه کنین؛ ساعت‌های کژوال بهترین انتخاب برای این موقعیت‌ها هستن.

مشاهده محصولات ساعت فسیل

 

ساعت مچی رسمی

ساعت رسمی زنانه

برخلاف سبک کژوال، ساعت‌های رسمی برای موقعیت‌هایی مثل جلسات کاری و محیط‌های رسمی مناسب هستن. این ساعت‌ها به طور کلی ساده و درعین حال ظریف‌اند تا استایل رسمی شما رو تکمیل کنن. از طرفی یک ساعت رسمی معمولا به گونه‌ای طراحی می‌شه که به راحتی زیر آستین پیراهن و کت پنهان بشه. این ساعت‌ها قرار نیست توجه‌ها رو به خودشون جلب کنن اما هماهنگی اون‌ها با کیف، کمربند و یا کفش شما می‌تونه در داشتن یک ظاهر بی‌نظیر، تاثیر زیادی داشته باشه.

برای ساده نگه داشتن ظاهر، ساعت‌های رسمی معمولا فقط عقربه ساعت‌شمار و دقیقه‌شمار دارن. در حالی که این سبک ساعت‌ها برای کارمندان ادارات و وکلا اننخاب خوبی هستن، معمولا مورد توجه مینیمالیست‌ها هم قرار می‌گیرن.

مشاهده محصولات ساعت کنت کول

 

ساعت مچی فشن

ساعت فشن مردانه مایکل کورس

همه در مورد تعریف دقیق ساعت‌های فشن، هم عقیده نیستن. اما به طور کلی برای تعریف اون‌ها می‌تونیم به تولیدات برندهایی اشاره کنیم که در ساعت‌سازی تخصص خاصی ندارن و صرفا در حال تولید پوشاک و اکسسوری هستن.

ساعت‌های فشن معمولا به جای توجه به کیفیت و تاریخچه ساخت به دلیل شهرت برند سازنده فروخته می‌شن. شرکت‌های سازنده این نوع سبک ساعت‌، معمولا روی زیبایی‌شناسی و برندسازی متمرکز شدن و از مواد اولیه مقرون به صرفه برای تولید ساعت‌های فشن استفاده می‌کنن.

ساعت‌های مایکل کورس(Michael Kors)، گوچی(Gucci)، هوگو باس(Hugo Boss) و امپریو آرمانی(Emporio Armani) همه نمونه‌های از ساعت‌ فشن هستن.

مشاهده محصولات ساعت مایکل کورس

 

ساعت مچی لوکس

ساعت لوکس زنانه

ممکنه بحث زیادی بر سر این موضوع که «لوکس» واقعا یک سبک خاص از ساعت به حساب میاد یا این که شهرت برند تجاری، لوکس بودن رو تعیین می‌کنه وجود داشته باشه. با این حال قطعا اختلاف معنی داری بین ساعت‌های لوکس و فشن وجود داره. ساعت‌های لوکس عموما توسط برندهایی ساخته می‌شن که سابقه طولانی در ساعت‌سازی دارن. همچنین برخی از این برندها با استفاده از قطعات گرانبها مثل الماس و طلا، محصولات خودشون رو لوکس معرفی می‌کنن.

شاید براتون جالب باشه که اکثر ساعت‌های لوکس ساخت کشور سوئیس هستن. برندهایی مثل رولکس(Rolex) و هابلوت(Hublot) از تولیدکنندگان شناخته شده‌ی سبک ساعت لوکس هستن.

مشاهده محصولات برند امیل شوریه

انواع قابلیت ساعت

امروزه ساعت‌ها چیزی بیشتر از گفتن زمان انجام می‌دن؛ اون‌ها در حال حاضر به اندازه‌ای متنوع هستن که می‌شه براساس کارایی‌های متنوع طبقه بندی بشن.

 

کرنوگراف

ساعت کرنوگراف

کرنوگراف ساعت درست مثل یک کرنومتر عمل می‌کنه. این ویژگی رو می‌تونین با دیدن دو یا سه دایره کوچک که روی صفحه ساعت هستن و عقربه دارن تشخیص بدین. برای استفاده از کرنوگراف معمولا دو دکمه اضافه در کنار ساعت وجود داره؛ یکی برای شروع و توقف و دیگری برای تنظیم مجدد کرنوگراف مورد استفاده قرار می‌گیره.

مشاهده محصولات برند تریوا

 

GMT

ساعت مچی GMT

پیش از هرچیزی لازمه بدونین GMT مخفف Greenwich Mean Time است. ساعت‌هایی که از این قابلیت برخوردار هستن، می‌تونن برای افرادی مثل خلبان‌ها، کادر پرواز، تاجرها و افرادی که با کشورهای مختلف کار می‌کنن مناسب باشن. ساعت‌های دارای GMT، بجز عقربه ساعت‌شمار، دقیقه‌شمار و ثانیه‌شمار، یک عقربه چهارم هم دارن که معمولا به شکل پیکان طراحی شده و از لحاظ طراحی و رنگ با عقربه‌های اصلی متفاوته. با کمک این قابلیت، شما می‌تونین ساعت محلی در کشورهای مختلف رو به وسیله ساعت خودتون تشخیص بدین.

مشاهده محصولات برند فرومنتیل

Moonphase

ساعت Moonphase

قابلیت Moonphase یا به زبان فارسی فاز ماه، به شما کمک می‌کنه تا روز و شب بودن رو با دیدن صفحه ساعت تشخیص بدین. در این حالت هنگام شب روی مون فاز ساعت شما، ماه نمایش داده می‌شه و هنگام روز خورشید. البته ممکنه طراحی مون فاز در ساعت‌های مختلف خلاقانه و متنوع باشه.

مشاهده محصولات ساعت هانوا

 

امکان غواصی

ساعت دیجیتال برای غواصی

ساعت‌های دارای این قابلیت به گونه‌ای طراحی شدن که در برابر نفوذ آب، کاملا مقاوم هستن. همچنین ساعت‌هایی که امکان غواصی با اون‌ها وجود داره، معمولا دارای یک قاب چرخان هستن. این قاب، زمانی که غواص زیر آب باقی‌مونده، به عنوان تایمر قابل استفاده خواهد بود.

مشاهده محصولات ساعت فیلا

 

چطور از سردرگمی هنگام خرید ساعت جلوگیری کنیم؟

این روزها اگر قصد خرید ساعت مچی رو داشته باشین گزینه‌های بسیاری سر راه شما قرار می‌گیره. از طرفی ساعت‌های هوشمند روز به روز قلب تعداد بیشتری از مردم رو تسخیر می‌کنن و از طرفی دیگه استفاده از ساعت‌های آنالوگ و مینیمال می‌تونه شما رو سرشار از حس خوب کنه. با توجه به همه این موضوعات، بهتون پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید ساعت مچی حتما در فروشگاه‌های مختلف قیمت و ویژگی‌ها رو مقایسه کنین. همچنین فراموش نکنین باید از جایی ساعت بخرین که به اصالت و اورجینال بودن کالایی که بهتون تحویل می‌دن هیچ شکی نداشته باشین. در نهایت خوبه بدونین فروشگاه اینترنتی تگموند با مجموعه کاملی از ساعت‌های اورجینال زنانه و مردانه می‌تونه تجربه یک خرید راحت و مطمئن رو به شما هدیه بده.

مجموعه ساعت‌ها در تگ‌موند

راستی! باعث خوشحالی ماست که نظرتون راجع به این مطلب رو پایین همین صفحه برای ما بنویسین تا با دیدگاه شما بیشتر آشنا بشیم 🙂