اگر اهل مد و پوشاک باشید و استایل برایتان اهمیت داشته باشد، حتما می‌دانید که برای هر کار و هر جایی استایل به خصوصی وجود دارد و باید طبق اصول آن استایل لباس بپوشید تا با جمع و و محیط هماهنگ شوید. استایل ورزشی هم یکی از انواع استایل مردانه و زنانه است که قلق‌های خاص خودش را دارد و حین خرید لباس ورزشی باید به آن توجه کنید.

فعالیت ورزشی منظم، نقشی حیاتی در ارتقای سلامت و تناسب اندام ایفا می‌کند. در کنار فواید جسمی، انتخاب صحیح لوازم و لباس ورزشی می‌تواند این تجربه را به لحاظ زیبایی‌شناسی نیز ارتقا بخشد و انگیزه فرد را برای انجام فعالیت‌های ورزشی افزایش دهد. در این مطلب قصد داریم تا درباره لباس و استایل ورزشی بیشتر صحبت کنیم و زیر و بم خرید لباس ورزشی و داشتن استایلی اصولی را برایتان بازگو کنیم. پس با ما همراه باشید.

خرید لباس ورزشی مردانه

ممکن است فکر کنید که برای خرید لباس ورزشی، نکات قابل توجه زیادی وجود ندارد و چون این لباس زیاد شسته می‌شود، باید زود به زود هم عوض شود، پس اهمیتی ندارد که چه چیزی میخرید و خرید لباس ورزشی ارزان مردانه را ترجیح می‌دهید.

اما این یک باور کاملا غلط است و در صورتی که برای استایل ورزشی خود به درستی لباس انتخاب نکنید، می‌تواند هم ظاهر شما را برهم بزند و هم باعث ایجاد هزینه‌های جانبی زیادی شود. درست است که شست‌وشوی ست ورزشی باشگاهی مردانه نسبت به لباس‌های معمولی بیشتر اتفاق میوفتد، اما همین موضوع برای شما الزام ایجاد می‌کند که یک ست ورزشی خوب تهیه کنید.

زیرا لباس‌های ورزشی خوب و باکیفیت با شست‌وشو فرم خود را از دست نمی‌دهند و کیفیت خود را حفظ خواهند کرد. در کنار این، اندازه و نوع لباس متناسب با نوع فعالیت هم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که باید حتما به آن توجه کنید. چرا که انتخاب لباس اشتباه در عملکرد شما تداخل ایجاد می‌کند و حتی ممکن است باعث بروز حوادث برای شما شود.

راهنمای خرید لباس ورزشی مردانه

اهمیت خرید لباس ورزشی برند

طراحی ارگونومیک و استفاده از پارچه‌های تنفس‌پذیر و ضد تعریق در لباس ورزشی اورجینال مردانه مانند تیشرت مردانه و زنانه، شلوار و شلوارک‌های ورزشی حداکثر راحتی را برای ورزشکار فراهم می‌کند. این امر به گردش آزادانه هوا در بدن کمک کرده و از گرم شدن بیش از حد و تعریق زیاد جلوگیری می‌کند. لباس ورزشی اورجینال عموماً از مواد باکیفیت و بادوام مانند نایلون، اسپاندکس و پلی‌استر تولید می‌شوند که در برابر پارگی، ساییدگی و شستشو مقاوم بوده و شکل و رنگ خود را به مرور زمان حفظ می‌کنند.

همچنین برخی از برندهای مطرح در صنعت پوشاک ورزشی، از فناوری‌های نوین و مواد پیشرفته در تولید لباس‌های خود استفاده می‌کنند. این امر می‌تواند به بهبود عملکرد ورزشکاران از طریق فشرده‌سازی عضلات، افزایش گردش خون و اکسیژن‌رسانی به عضلات و … کمک کند.

برندها همچنین در صورتی که کفش هم در تولیدات ورزشی خود داشته باشند، از مواد باکیفیت و طراحی ارگونومیک مخصوص هر ورزش کمک می‌گیرند تا محصولی عالی و بادوام را به ورزشکاران ارائه کنند. کتونی ساکونی یکی از این دسته محصولات است که به علت پشتیبانی خوب پا در حین ورزش و مواد باکیفیت و دوام بالای خود شناخته شده است و طراحی ظاهری خاص و زیبایی هم دارد که بهترین گزینه برای استایل ورزشی مردانه و زنانه به شمار می‌رود.

حرید لباس ورزشی اورجینال

عملکرد لباس

ورزشکاران به خوبی می‌دانند که انتخاب لباس ورزشی مناسب، نقشی کلیدی در عملکرد و حتی راحتی آن‌ها در حین انجام حرکات ورزشی ایفا می‌کند. لباسی که زیر بغل را می‌پوشاند و کشسانی کافی ندارد، نه تنها می‌تواند آزاردهنده باشد، بلکه ممکن است مانع از حرکات طبیعی ورزشکار شده و او را از رسیدن به بهترین نتیجه باز دارد.

به همین خاطر مهم‌ترین اصل در انتخاب لباس ورزشی، آزادی عمل است. لباس باید به گونه‌ای باشد که در آن احساس راحتی کنید و بتوانید به آسانی حرکات ورزشی را انجام دهید. پس قبل از خرید لباس، آن را بپوشید و چند بار حرکات ورزشی مربوط به رشته خود را به صورت نمادین انجام دهید. این کار به شما کمک می‌کند تا از تناسب و راحتی لباس در حین انجام حرکات مطمئن شوید.

جنس لباس، یکی دیگر از فاکتورهای مهم در انتخاب لباس ورزشی است. اگر در فضاهای باز و در معرض نور آفتاب ورزش می‌کنید، باید لباسی را انتخاب کنید که از تعریق و آفتاب‌سوختگی پوستتان جلوگیری کند. برندهای مطرح تولید کننده لباس‌های ورزشی به راحتی و دوام لباس‌هایشان اهمیت می‌دهند، به همین خاطر تیشرت آدیداس، نایک و پوما از جمله پرفروش‌ترین لباس‌های ورزشی فروشگاه‌ها هستند و ورزشکاران حرفه‌ای از این برندها لباس خود را تهیه می‌کنند.

اهمیت آزادی عملکرد لباس ورزشی

انتخاب رنگ لباس ورزشی

اگر دوست دارید که انتخابی کامل و خیلی تخصصی در پوشاک داشته باشید، خوب است بدانید که در استایل‌های خیلی تخصصی و خاص، تناسب رنگ لباس با رنگ پوست، نقشی کلیدی در انتخاب لباس بازی می‌کند. به عنوان مثال، برای افراد با پوست روشن، رنگ‌های گرم و شاد مانند زرد، نارنجی و قرمز می‌توانند طراوت و شادابی را به ارمغان بیاورند. در مقابل، برای افراد با پوست تیره‌تر، رنگ‌های سرد مانند آبی، سبز و بنفش می‌توانند زیبایی و جذابیت را دوچندان کنند.

البته برای انتخاب رنگ لباس، با توجه به فصل هم می‌توانید اقدام کنید زیرا بسیاری از لباس‌ها و رنگ‌های آن‌ها بر اساس فصل طراحی می‌شوند و از رنگ‌های خاص هر فصل در طراحی آن‌ها استفاده می‌شود. برای مثال رنگ یک ست ورزشی مردانه تابستانه قطعا دارای رنگ‌های پرشور و خاص تابستانی است و یک گرمکن ورزشی تک مردانه که مناسب فصل‌های سرد است عموما رنگ‌های متفاوتی را شامل می‌شود.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله تئوری رنگ در استایل را از دست ندهید و درباره نقش رنگ‌ها در استایل بیشتر بدانید.

انتخاب براساس فرم بدن

اگر ورزش می‌کنید و انتخاب لباس درست برایتان حائز اهمیت است، حتما می‌دانید که اندام‌های مختلف بهتر است از مدل‌های مختلف لباس برای ظاهر بهتر خود استفاده کنند. در مقاله‌ای جدا تحت عنوان بهترین شلوارک برای انواع اندام، به شما توضیح دادیم که چگونه با توجه به فرم بدن خود شلوارکی مناسب تهیه کنید.

این در نظر گرفتن  تناسب و مدل لباس ورزشی مردانه باعث می‌شود که بتوانید خرید ست لباس ورزشی مردانه باشگاهی، اصولی و خاص را به راحتی انجام دهید و با هر مدل اندامی که دارید بدرخشید. این موضوع به اعتماد به نفس شما هم کمک می‌کند.

انتخاب شلوارک مناسب فرم بدن

شرایط آب و هوایی

انتخاب لباس ورزشی مناسب، نه تنها به راحتی و عملکرد شما در حین انجام حرکات ورزشی کمک می‌کند، بلکه می‌تواند از شما در برابر آسیب‌های احتمالی ناشی از شرایط محیطی نیز محافظت کند.

فرض کنید در یک شهر گرم و خشک زندگی می‌کنید و قصد دارید در یک مسیر بدون سایه و آفتاب‌سوخته پیاده‌روی کنید. در این شرایط، هوشمندانه‌ترین انتخاب، لباسی است که حداکثر سطح بدن و پوست شما را بپوشاند تا از گزند نور خورشید در امان باشید.

در مثالی دیگر، اگر در مسیرهای پر از خاک و سنگلاخی دوچرخه‌سواری می‌کنید، باید از شلواری استفاده کنید که در برابر خراشیدگی و پارگی مقاوم باشد و از پوست شما در برابر آسیب‌های احتمالی محافظت کند.

لباس ورزشی مناسب هوای گرم

انتخاب کفش ورزشی مناسب

کفش‌های ورزشی نیز باید متناسب با نوع ورزش و محیطی که در آن فعالیت می‌کنید، انتخاب شوند. به هیچ وجه از کفشی که برای پیاده‌روی در فضای باز استفاده می‌کنید، روی تردمیل استفاده نکنید. این کار نه تنها به تردمیل آسیب می‌رساند، بلکه فشار زیادی به کف پا شما وارد می‌کند.

برای ورزش‌های حرفه‌ای باید حتما از کفش‌های حرفه‎ای و مخصوص استفاده کنید که با دقت و به صورت مخصوص برای ورزش شما طراحی شده‎‌اند و به صورت کامل پای شما را حمایت می‌کنند. برای مثال کتونی آدیداس برای طیف گسترده‌ای از ورزش‌ها قابل خریداری است و برای هر ورزش پشتیبانی خاصی را ارائه می‌کند. این برند کفش‌های مختلف دو، پیاده روی، باشگاه و … را طراحی و تولید می‌کند.

کفش ورزشی مردانه

لباس ورزشی چسبان خوب است؟

درست است که در سال‌های اخیر، استفاده از لباس‌های ورزشی چسبان به خصوص در رشته‌هایی مانند دوومیدانی و بدنسازی رواج پیدا کرده است. این نوع لباس‌ها مزایایی را به همراه دارند که می‌توانند به سلامتی و عملکرد ورزشکاران کمک کنند.

مزایای لباس‌های ورزشی چسبان

  • بهبود گردش خون: مطالعات نشان داده‌اند که لباس‌های ورزشی چسبان می‌توانند گردش خون را در عضلات افزایش دهند. این امر به نوبه خود، می‌تواند به اکسیژن‌رسانی بیشتر به عضلات و افزایش ریکاوری پس از تمرین کمک کند.
  • افزایش چربی‌سوزی: برخی از لباس‌های ورزشی چسبان، به ویژه آن‌هایی که برای بدنسازی طراحی شده‌اند، می‌توانند به افزایش چربی‌سوزی کمک کنند. این نوع لباس‌ها با ایجاد فشار ملایم بر روی عضلات، می‌توانند دمای بدن را افزایش داده و متابولیسم را تحریک کنند.
  • کاهش درد عضلات: پوشیدن لباس‌های ورزشی چسبان پس از تمرین می‌تواند به کاهش درد عضلات کمک کند. این نوع لباس‌ها با فشرده‌سازی عضلات، می‌توانند التهاب را کاهش داده و جریان خون را بهبود بخشند.
  • بهبود عملکرد: برخی از ورزشکاران بر این باورند که لباس‌های ورزشی چسبان می‌تواند به بهبود عملکرد آن‌ها در حین انجام تمرینات کمک کند. این امر می‌تواند به دلیل فشرده‌سازی عضلات و افزایش حس عمقی بدن باشد.

معایب لباس‌های ورزشی چسبان

  • عدم راحتی: برخی از افراد ممکن است لباس‌های ورزشی چسبان را غیرقابل‌تحمل و ناراحت‌کننده بدانند. این نوع لباس‌ها می‌توانند محدودیت حرکتی ایجاد کنند و باعث تعریق بیشتر شوند.
  • آسیب به پوست: اگر لباس‌های ورزشی چسبان از جنس نامناسبی باشند، می‌توانند به پوست آسیب برسانند. به عنوان مثال، لباس‌های ۱۰۰% پلاستیکی که هیچ خاصیت تنفسی ندارند، می‌توانند باعث تحریک پوست و ایجاد بثورات پوستی شوند.
  • محدودیت تنفس: لباس‌های ورزشی چسبان می‌توانند تنفس را محدود کنند، به خصوص در افراد مبتلا به مشکلات تنفسی.

لباس ورزشی مردانه

سخن پایانی

انتخاب لباس ورزشی و داشتن یک استایل ورزشی اصولی ممکن است ساده به نظر برسد اما با چالش‌هایی شما را رو به رو می‌کند که ممکن است شما را حین خرید لباس ورزشی به تردید وا دارد. به همین خاطر در این مطلب سعی کردیم درباره استایل مردانه ورزشی صحبت کنیم و چندتا از مهمترین قلق‌های آن را به شما بگوییم تا بتوانید در انتخاب لباس ورزشی خود هوشمندانه عمل کنید و انتخابی داشته باشید که راضی کننده باشد.