لباس‌های اسپرت و استایل باشگاهی یکی از ترندهای روز است و باشگاه رفتن و اندام خوب هم از اساسی ترین نکاتی است همه افراد امروزه به آن توجه دارند. اگر شما هم قصد شروع کردن باشگاه را به صورت حرفه ای دارید، اما هیچ تصوری از این که چه لوازم و وسائلی برای رفتن به باشگاه نیاز دارید در ذهن شما وجود ندارد، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

برای باشگاه چی بپوشم؟

شاید قبلا به اندازه امروز لباس باشگاه اهمیتی نداشت، اما امروزه این موضوع اهمیت زیادی پیدا کرده. توی باشگاه باید لباس‌های ورزشی باکیفیت و مخصوص بپوشید تا حرکات شما را محدود نکند و کفش شما هم باید به گونه ای باشد که از پای شما در حین تمرینات حفاظت کند. در ادامه هر آنچه برای باشگاه به آن نیاز دارید را شرح خواهیم داد.

کیف باشگاه

برای این که وسالئتان را به باشگاه ببرید، نیازمند یک کیف هستید که در کنار کامل کردن استایل شما، کارآمد هم باشد. کیف باشگاه و ورزشی انواع بسیار متنوعی دارند که شما می‌توانید بر اساس سلیقه و ترجیح خود از میان انواع آن استفاده کنید.  توجه داشته باشید که بهتر است  یک کیف ورزشی بادوام و جادار برای حمل تمام وسایلتان انتخاب کنید.

محصولات ضد تعریق

اگر به دنبال ورزش و تعریق هستید استفاده از محصولات خوشبو کننده و ضد تعریق را جدی بگیرید. این محصولات کمک می‌کنند تا در حین ورزش بوی عرق شما برای خودتان و دیگران آزار دهنده نباشد و با خیالی راحت به ورزش بپردازید. حین خرید از نحوه استفاده محصولات ضد تعریق هم مطمئن شوید. چرا که برخی از آن‌ها باید قبل تمرین استفاده شوند و به کاهش بوی عرق کمک کنند.

لباس زیر

اگر زن هستید، برای حمایت از سینه‌هایتان در حین ورزش باید سوتین ورزشی بپوشید. این لباس زیر‌ها کمک می‌کنند تا راحت ورزش کنید و نگران نباشید. این سوتین‌ها با نام نیم‌تنه ورزشی زنانه هم شناخته می‌شوند و شما می‌توانید آن‌ها را به صورت ست با شلوار یا شلوارک خریداری کنید و پبوشید.

کلاه  و هدبند

برای این که عرق توی چشمتان نرود می‌توانید از کلاه یا هدبندهای مخصوص ورزشی استفاده کنید که دور تا دور جلوی سر شما را می‌گیرند و  از سرازیر شدن عرق به صورت شما جلوگیری خواهند کرد.

لباس‌های ورزشی

 لباس‌های ورزشی باید راحت و قابل تنفس باشند و به شما امکان حرکت آزادانه را بدهند. برای انتخاب لباس ورزشی در کنار راحت بودن کیفیت را هم در نظر بگیرید. چراکه حین ورزش شما زیاد عرق خواهید کرد و این لباس‌ها به صورت مداوم با آب و مواد شوینده در ارتباط هستند. پس نباید جنس آن‌ها به صورتی باشد که بعد مدت کوتاهی خراب شود.

همچنین پلاستیک نبودن لباس ورزشی هم اهمیت زیادی دارد. لباس‌هایی با درصد پلاستیک بالا و غیر استاندارد باعث بالا رفتن حرارت بدن شما خواهند شد و شما را اذیت خواهند کرد. پس هنگام خرید شلوار، شلوارک و تیشرت ورزشی حتما این موضوع را مد نظر داشته باشید.

قمقمه آب و شیکر

بدن شما در حین ورزش دچار تعریق می‌شود و آب زیادی از دست خواهد داد. از دست دادن بیش از حد آب و جبران نکردن آب آسیب‌های زیادی را به همراه خواهد داشت. به همین خاطر هیدراته ماندن در حین ورزش مهم است. اگر هم طبق دستور مربی باید حین ورزش از مکمل‌ها استفاده کنید به شیکر نیاز خواهید داشت و باید حتما یک شیکر مناسب همراه داشته باشید.

حوله

هنگام باشگاه رفتن به دو حوله نیاز دارید. یک حوله برای این که هنگام ورزش زیر خودتان بندازید و هنگام تعریق خودتان را خشک کنید و یک حوله هم برای بعد از دوش گرفتن پس از تمرین. حوله ها انواع بسیار متنوعی دارند اما حوله‌های میکروفایبر و حوله‌های ورزشی برای این موارد بهترین گزینه هستند چرا که هم جای کمی می‌گیرند و هم جذب بالایی دارند که به کار شما خواهد آمد به خصوص اگر بیش از اندازه تعریق دارید.

کفش اسپرت

کفش‌های ورزشی مناسب برای نوع ورزشی که انجام می‌دهید انتخاب کنید. برخی افراد فکر می‌کنند داشتن کفش اسپرت برای ورزش کردن کافی است. در صورتی که ورزش‌های مختلف نیازهای مختلفی دارند و شما باید براساس نوع ورزش خود یک کفش مناسب خریداری کنید. برای مثال کفش ورزش تنیس به ویژگی‌های مختلفی نیاز دارد که کفش رانینگ یا دو آن‌ها را برآورده نخواهد کرد و در صورت حرفه ای و سنگین ورزش کردن با کفش غیر اصولی پای شما حتما آسیب خواهد دید.

جوراب ورزشی

جوراب یکی از دسته محصولات مهم برای فعالیت‌های ورزشی محسوب می‌شود. جوراب‌های ورزشی به جذب عرق و جلوگیری از تاول کمک می‌کنند. به همین خاطر بهتر است حتما با کفش ورزشی خود از یک جوراب مرغوب استفاده کنید.

اسپری الکل

اگر حساس هستید و دوست ندارید که به دستگاه‌هایی که قبلا افراد دیگر دست زده‌اند یا روی آن عرق کرده‌اند دست بزنید و استفاده کنید بهتر است یک اسپری الکل همراه خود داشته باشید و قبل از استفاده محل را ضد عفونی کنید تا بتوانید با خیالی راحت ورزش کنید. البته حتما باید برای استفاده از اسپری الکل روی دستگاه‌ها با مسئول سالن در ارتباط باشید تا به صورت ناخواسته آسیبی به سالن وارد نکنید.

هدفون

برای این که بتوانید با کیفیت بیشتری ورزش کنید و ریتم ورزش خودتان را به دست بگیرید، می‌توانید یک هدفون باکیفیت خریداری کنید و هنگام ورزش در فضای باشگاه از آن استفاده کنید و با آهنگ‌های خودتان ورزش کنید. در این صورت حتی اگر دوست داشته باشید می‌توانید به پادکست گوش کنید و لذت ببرید.

ساعت هوشمند

برای بررسی کالری سوزانده شده و میزان فعالیتتان می‌توانید به سراغ خرید ساعت هوشمند یا ساعت ورزشی بروید که آمار کالری، میزان فعالیت، قدم‌ها و … را به شما نمایش دهد و بتوانید به آنالیز داده‌ها بپردازید. ساعت‌های هوشمند علاوه بر کارایی که دارند به تکمیل استایل شما هم کمک زیادی خواهند کرد.

لوازم ورزشی

در برخی کلاس‌ها به ورزشکاران توصیه می‌شود تا برخی لوازم مانند هولاهوپ، کش یوگا، مت و … را خودشان به صورت شخصی تهیه کنند. این لوازم بر اساس نوع کلاسی که ثبت نام کرده‌اید مشخص خواهد شد.

سخن پایانی

اینها فقط برخی از مواردی هستند که ممکن است برای باشگاه نیاز داشته باشید. بسته به نیازها و ترجیحات فردی خود، ممکن است نیاز به آوردن موارد دیگری نیز داشته باشید. پیشنهاد می‌کنیم سری به فروشگاه اینترنتی تگموند بزنید و انواع لوازم و لباس ورزشی برند را در این فروشگاه مشاهده و خریداری نمایید.