افراد وقتی با لباسی که رنگ داده و یا بعد از شستشو آب رفته مواجه می‌شن، اولین فکری که به ذهنشون می‌رسه در مورد پایین بودن کیفیت لباسه. توی این موقعیت‌ها نباید بابت خرید یه لباس بی‌کیفیت خودتون رو سرزنش کنین؛ اکثر مواقع مشکل از کیفیت نبوده و فقط شما نمی‌دونستین با چه روشی از لباستون نگهداری کنین! حالا این که چطور متوجه بشین روش درست مراقبت از لباس چیه فقط یه راز بزرگ داره؛ شما باید به علائم روی اتیکت لباستون دقت کنین و براساس اون‌ها بهترین روش نگهداری رو تشخیص بدین. اگر فکر می‌کنین شناختن این علامت‌ها برای شما مفیده پیشنهاد می‌کنیم تا آخر این مطلب با ما همراه باشین.

 

چرا توجه به علامت‌های نگهداری لباس مهمه؟

اتیکت لباس

تا حالا شده لباسی رو برای اولین بار بشورین و بعد از اینکه از ماشین لباسشویی بیرون اومد از دیدنش شوکه بشین؟ سخت می‌شه کسی رو پیدا کرد که با مشکلات مراقبت و شستشوی لباس دست و پنجه نرم نکرده باشه. احتمالا برای همه شما پیش اومده که لباستون بعد از اولین شستشو غیر قابل استفاده بشه! هر لباسی ممکنه بعد از اولین باری که داخل ماشین لباسشویی می‌ره، دچار تغییرات رنگ و بدفرمی بشه و یا به اصطلاح آب بره. اما چطور می‌شه از این اتفاقات جلوگیری کرد؟ اصلا هر لباسی رو می‌شه با ماشین لباسشویی شست؟ شما می‌تونین با کمی دقت به اتیکت مراقبت از لباس، برای همه این سوال‌ها جواب درست رو پیدا کنین.

 

علامت‌های مراقبت از لباس چند دسته هستن؟

آشنایی با علائم مراقبت از لباس

این علامت‌ها توی مواردی مثل شستشو، اتوکشی، خشک کردن، سفیدکردن و خشک‌شویی لباس به شما مناسب‌ترین روش رو پیشنهاد می‌کنن.

 

معنی علامت‌های مراقبت از لباس

علامت سطل پرآب به شما در مورد روش و دمای شستن لباس اطلاعات می‌ده؛ همچنین هر تعداد نقطه که توی این سطل‌های آب وجود داشته باشه به طور معناداری دمای مناسب شستشوی لباس رو به ما معرفی می‌کنه.

 

شستشو

لیبل لباس

علامت‌های شستشوی لباس بیشتر از هر علامت دیگه‌ای مهم هستن! تشخیص مواردی مثل دما و دوره چرخش مناسب برای شستن لباس، می‌تونه از آسیب دیدن اون به راحتی جلوگیری کنه.

 

روش شستشو

آموزش شستشوی لباس

این علامت‌ها به شما کمک می‌کنن تا بهترین نوع شستشو برای هر لباس رو به راحتی متوجه بشین. با توجه به علائم مربوط به شستن لباس، شما می‌تونین تشخیص بدین لباستون باید با دست شسته بشه و یا با ماشین لباسشویی هم می‌شه اون رو مثل روز اولش تمیز کرد.

یادتون باشه اگر علامت دایره تو خالی یا ظرف آبی که دست توش قرار گرفته رو دیدین به هیچ وجه نباید لباستون رو داخل ماشین لباسشویی بندازین.

 

دمای شستشو

با آب چند درجه لباس بشوریم

توی این بخش به شما اطلاعاتی راجب دمای شستشوی لباس داده می‌شه. اینطوری شما متوجه می‌شین آب سرد برای شستن لباستون بهتره یا باید سمت آب ولرم و داغ برین.

 

دوره چرخش ماشین لباسشویی

دور چرخش ماشین لباسشویی

احتمالا همیشه این که با چه میزان چرخش از ماشین لباسشویی استفاده کنین براتون چالش برانگیز بوده! این علامت‌ها شما رو راهنمایی می‌کنن تا بفهمین با چه نوع چرخشی لباستون باید شسته بشه؛ چرخش عادی، چرخش سریع یا چرخش کند.

 

خشک کردن

خشک کردن صحیح لباس

شاید به نظر نرسه ولی خشک کردن بخش مهمی از فرآیند مراقبت از لباس محسوب می‌شه. این که با چه روشی لباستون رو تمیز کنید که ظاهری مثل روز اولش پیدا کنه تا حد زیادی به نوع خشک شدن لباس بستگی داره؛ حتی گاهی ممکنه استفاده از روش درست خشک کردن لباس از ایجاد نیاز به اتوکشی جلوگیری کنه.

 

اتوکشی

اتوکشی درست

بعضی از پارچه‌ها بعد از اتوکشی عالی به نظر می‌رسن؛ این در حالیه که بعضی دیگه از اون‌ها ممکنه به خاطر ظرافتی که دارن با یک بار اتوکشی غیرقابل استفاده بشن و یا بسوزن! نباید فراموش کرد خیلی از پارچه‌ها ممکنه قابل اتوکشی باشن ولی شرایط خاص خودشون رو برای این کار دارن؛ پس در هر حال نگاه کردن به علامت‌های مراقبت از لباس برای اتوکشی ضروری به نظر می‌رسه.

 

استفاده از سفیدکننده

استفاده از سفیدکننده لباس

اگر می‌خواین برای تمیز کردن یا لکه‌بری لباستون از سفیدکننده استفاده کنین بیشتر از هر وقت دیگه‌ای به شناختن علائم مراقبت از لباس احتیاج دارین. یادتون باشه استفاده‌ی اشتباه از سفیدکننده می‌تونه لباستون رو برای همیشه غیر قابل استفاده کنه!

 

خشک‌شویی

نماد‌های خشک‌شویی به شما یا شخصی که این کار رو بهش واگذار می‌کنین، بهترین ماده برای خشک‌شویی رو معرفی می‌کنن. اینطوری خیالتون راحته که هیچ وقت یه لباس آسیب دیده از خشک‌شویی تحویل نمی‌گیرین!

خشکشویی لباس

 

اگر فکر همیشه به این علائم توجه می‌کنین ولی لباس‌هاتون بعد از شستشو خراب می‌شن؛ مطالعه مطلب ما در مورد رازهای تشخیص انواع پارچه برای خرید لباس بهتون کمک زیادی می‌کنه!

 

ممکنه لباسی علائم نگهداری از لباس رو نداشته باشه؟

راهنمای نگهداری از لباس

بله! درسته که همه برند‌های معتبر ایرانی و خارجی، اتیکت مربوط به مراقبت و نگهداری لباس رو داخل اون می‌دوزن؛ اما اگر از تولیدی‌های متفرقه لباس تهیه کنین متاسفانه نباید امیدی به دیدن این اتیکت داشته باشین! ممکنه این دسته از لباس‌ها قیمت پایینی داشته باشن ولی اگر ندونین چطور می‌شه از اون‌ها مراقبت کرد به سادگی کیفیت خودشون رو از دست می‌دن و غیرقابل استفاده می‌شن. ما بهتون پیشنهاد می‌کنیم همیشه از فروشگاه‌ها و برند‌های معتبر داخلی و خارجی خرید کنین تا دیگه از این بابت نگرانی نداشته باشین. فروشگاه اینترنتی تگموند یکی از فروشگاه‌هایی که شما می‌تونین توی اون محصولات بیش از ۳۰۰ برند داخلی و خارجی رو پیدا کنین و خیالتون از بابت کیفیت اون‌ها راحت باشه.

ورود به فروشگاه اینترنتی تگموند

راستی! باعث خوشحالی ماست که نظرتون راجب این مطلب رو پایین همین صفحه برای ما بنویسین تا با دیدگاه شما بیشتر آشنا بشیم:)