کیف‌های دستی همیشه تکمیل کننده یک استایل خاص هستند. بدون توجه به تناسب کیف دستی با بقیه آیتم ها هیچوقت نمی‌توان یک استایل چشم‌گیر طراحی کرد. اگر تا امروز به این موضوع توجه نمی‌کرده اید؛ با خواندن این مطلب و رعایت چند نکته ساده می‌توانیداز همیشه بهتر استایل خودتان را بسازید. پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

در ابتدا باید بگم که یک قانون کلی برای برقراری تناسب بیشتر توی استایلتون اینه که سعی کنید برای کیف و کفشتون از یک متریال و از یک رنگ استفاده کنید این مسئله باعث میشه خیلی خوش استایل تر به نظر بیاین و تناسب بین آیتم های استایلتون زیاد میشه، مثلا تصور کنید یک کیف ورنی با یک کفش جیر ست بشه خب مسلما ترکیب جالبی رو ایجاد نمیکنه.

ولی خب بعضی وقتا پیش میاد که واقعا ممکن نیست که رنگ کیف و کفشتونو باهم ست کنید در اینجور موقعیت ها باید از رنگ های استفاده شده توی استایلتون برای رنگ کیف و کفشتون استفاده کنید.

کیف مهمانی

همون طور که از اسمش مشخصه این کیف ها خیلی رسمی هستند و فقط برای موقعیت های رسمی و مهمانی ها مناسب هستند، کیف های کوچک مهمانی جز اون دسته از کیف ها هستند که باید با دقت خریداری بشن چون خیلی کاربردی نیستن و برای قرارهای رسمی و شیک به کار میروند به همین دلیل باید خرید کیف های ارزان قیمت را فراموش کنید چرا که از مواد اولیه نامرغوب با درجه کیفیت پایین تهیه میشن و این اصلا درست نیست که به همراه لباس های ارزنده و شیکتون از یک کیف بی کیفیت استفاده کنید.

نکته ی بعد اینکه از مدل های خیلی فانتزی و پر زرق و برق برای کیف های مهمانی استفاده نکنید چون ممکنه از یک کیف دستی توی چندتا مهمونی استفاده بکنید اینجوری مدل کیف شما توی ذهن همه باقی میمونه و بقیه فکر میکنن که استایل شما تکراری و یکنواخته.

سعی کنید برای انتخاب کیف های مهمانی از رنگ های خنثی استفاده کنید که بتونید راحت با لباس های مختلف ست کنیدشون چون قرار نیست کل کمدتون پر بشه از کیف های مهمانی! دو یا سه تا از اونا کافیه برای اینکه تو موقعیت های رسمی شیک باشید، البته اگر خیلی به مهمونی دعوت نمیشین و خیلی هم اهل قرار رسمی نیستین!

کیف رودوشی

کیف های رودوشی از اون دسته از کیف های خیلی راحت و دوست داشتنی هستند که خیلی آسون با آیتم های مختلف یک استایل کژوال ست میشن، اگر میخواین کیف رودوشی انتخاب کنید باید به چند نکته توجه کنید اول اینکه اگر جای کافی ندارین و نمیخواین کمدتون پر از کیف بشه پس باید کیف های با کیفیت بالا و با رنگ خنثی خریداری کنید که بتونید با چندتا استایل ست اش کنید، اما خب اگه هم کمد بزرگی دارین هم کیف دوست دارین میتونین کیف هاتونو با تنوع رنگ بالاتری انتخاب کنید و با هر استایلتون از یکیشون استفاده کنید اینجوری هم استایل متنوعی دارید هم دیرتر کیف هاتون خراب میشن.

نکته ی بعدی توجه به سایز کیف است، چون معمولا کیف های رودوشی به صورت روزانه استفاده میشن پس جادار بودنشان بسیار اهمیت داره که بتونن کل وسایلی که در طول روز نیاز داریم توی خودشون جا بدن.

کیف های مردانه

در اینجا از خانواده ی بزرگ کیف ها به بررسی کیف های دستی مردانه میپردازیم که البته این کیف ها برای استایل های مردانه ی کلاسیک مناسب اند.

کیف دستی مدارک

این کیف ها برای آقایانی که مشغله ی کاری زیادی دارن و معمولا کلی وسیله توی جیباشون و دستشون نگه میدارند به شدت پیشنهاد میشه چون هم باعث میشه وسایلشون گم نشن و مرتب تر به نظر بیان هم یه استایل خاص و شیک بهشون میده، پیشنهاد میشه رنگ و متریال این کیف ها با کفش کمربند ست بشه، یک استایل جذاب مردانه!

کیف دستی اداری

خیلی از آقایان به دست گرفتن کیف مدارک رو دوست ندارند اما کلی وسیله هم دارند که به خاطر کار یا هر مسئله ی دیگه ای باید با خودشون حمل کنند به این دسته از دوستان کیف های اداری پیشنهاد میشه که خیلی کاربردی، شیک و مناسب هستن این کیف ها بسته به متریالشون انواع مختلفی دارند کیف های چرمی که کلاسیک و خیلی شیک هستن و کیف های اداری از جنس برزنت و جیر که کژوال تر هستن.