دامن از اون دسته لباس‌هاییه که قرن‌هاست وجود داره! دامن‌ها انواع مختلفی دارن که تفاوت اون‌ها گاهی با تغییر طول و گاهی با تغییرات کلی‌تر ایجاد می‌شه. به طور مثال یک دامن ممکنه جذب و یا پف‌دار باشه. اما نکته‌ای که معمولا کمتر بهش توجه می‌شه اینه که دامن‌ها می‌تونن روی فرم بدن شما تاثیر بذارن! یک مدل دامن خاص ممکنه کمر شما رو باریک‌تر نشون بده و یا باعث بشه چهارشانه دیده بشین. به خاطر همینه که ما توی این مطلب قصد داریم شما رو با انواع دامن زنانه آشنا کنیم؛ تا شما مناسب‌ترین مدل دامن برای فرم بدن خودتون رو بشناسین.

 

چرا شناختن انواع دامن برای ما مهمه!

همونطور که می‌دونین، مدل‌های مختلفی برای دامن‌ها و البته فرم‌های بدن وجود داره! اکثر ما فکر می‌کنیم وقتی حرف از فشن می‌شه، تنها تلاش ما باید برای پوشیدن چیزی باشه که بهترینه. اما نکته مهم اینه که شما نمی‌تونین تاثیر فرم بدن خودتون رو روی ظاهر و استایلتون نادیده بگیرین. این که مدل دامن محبوب کیم کارداشیان، بدنش رو بهتر از چیزی که هست نشون می‌ده ابدا یک اتفاق نیست! بنابراین برای همه ما ضروریه که فرم بدن خودمون رو بشناسیم و متناسب با اون بهترین مدل لباس رو انتخاب کنیم.

راستی! اگر هنوز فرم بدن خودتون رو نمی‌شناسین؛ پیشنهاد می‌کنیم سری مطالب آشنایی با انواع فرم بدن رو از دست ندین.

 

آشنایی با انواع دامن زنانه

قراره در این مطلب در مورد انواع فرم دامن با شما کنیم؛ در عین حال به یاد داشته باشین طول هر یک از این مدل‌ها می‌تونه از مینی و میکرو تا کاملا بلند متغیر باشه.

انواع دامن زنانه براساس قد

ما در اینجا یک راهنمای طول دامن برای شما آماده کردیم که می‌تونه در تشخیص نوع دامن مناسب برای فرم بدنتون به شما کمک کنه.

 

  1. دامن A-LINE

دامن A line مدل

دامن A-LINE انتخاب مناسبی برای فرم بدن گلابی شکل محسوب می‌شه؛ چرا که باریک‌ترین قسمت این فرم از بدن رو برجسته می‌کنه. همچنین باعث می‌شه توجه‌ها به نیمه پایینی بدن به حداقل برسه. طول این دامن معمولاً تا روی زانوها ادامه داده شده و اگر روی سطح صاف پهن بشه، به مثلث یا حرف A شباهت داره. اگر روزی قصد دوختن دامن برای خودتون رو داشتین یادتون باشه دوخت دامن A-LINE برای شما خیلی راحته! به علاوه این مدل از دامن با بیشتر پارچه‌ها دوخته می‌شه و فرم خوبی به خودش می‌گیره.

دامن A-LINE به باسن نمی‌چسبه و این ویژگی باعث می‌شه به راحتی با این مدل از دامن قدم بزنین. همچنین به خاطر فرم مثلث مانند، به طور کلی دامن A-LINE در لیست راحت‌ترین دامن‌ها قرار گرفته.

 

  1. دامن BOX PLEAT

دامن چین دار

دامن BOX PLEAT یک نوع از دامن‌های پیله‌دار محسوب می‌شه. این مدل از دامن‌ها معمولا با پارچه‌های ضخیم دوخته می‌شن؛ تا شکل، فرم و حجم دامن به خوبی حفظ بشه. اگر فرم بدن مستطیلی و یا مثلث معکوس داشته باشین، پوشیدن این مدل دامن می‌تونه اندام شما رو جذاب‌تر از چیزی که هست نشون بده.

 

  1. دامن CIRCULAR

دامن گرد

دامن CIRCULAR یا دامن دایره‌ای که گاهی بهش دامن اسکیت بازی هم گفته می‌شه، به صورت دایره‌ای بریده می‌شه. این پارچه به بند کمر دامن متصل شده و دامن وقتی روی سطح صاف قرار بگیره کاملا فرم دایره خواهد داشت.

دامن دایره‌ای پارچه نسبتا زیادی بر‌ای دوخت احتیاج داره؛ به همین خاطر جای تعجب نیست اگر نسبت به سایر مدل‌ها دامن قیمت بالاتری داشته باشه! همچنین شما می‌تونین این دامن رو با طول‌های متفاوتی در بازار پیدا کنین. این که چه نوع از این دامن مناسب شماست کاملا به کاربرد و نیاز شما بستگی داره.

 

  1. دامن نامتقارن

دامن نامتقارن

طراحی این نوع دامن‌ها متکی به خطوط نامتقارن محسوب می‌شه. پایین دامن‌های نامتقارن معمولاً به صورت مورب طراحی می‌شه؛ به طوری که یک طرف دامن از طرف دیگه پایین‌تر باشه. گاهی هم این عدم تقارن در بخش پشت و جلوی دامن دیده می‌شه. به این صورت که پشت دامن از جلوی دامن بلندتر دوخته می‌شه. اگر شما فرم بدن مثلث معکوس داشته باشین دامن‌های نامتقارن برای شما شگفت انگیز به نظر می‌رسن! چرا که با پیچیدگی‌های ظاهری که ایجاد می‌کنن باعث می‌شن اندام شما در چشم بیننده متناسب‌تر به نظر برسه.

 

  1. دامن پلیسه

دامن پلیسه

دامن‌های پلیسه‌دار، از تنوع زیادی برخوردار هستن. به علاوه، این نوع دامن در طول‌های مختلفی هم دیده می‌شه. نکته قابل توجه در مورد دامن‌های پلیسه‌دار اینه که معمولا از الیاف مصنوعی تولید می‌شن؛ چرا که پارچه‌های طبیعی نمی‌تونن برای همیشه فرم پلیسه این نوع دامن رو حفظ کنن. با توجه به این موضوع به نظر می‌رسه دامن پلیسه‌دار برای استفاده در فصول گرم و ساعات طولانی انتخاب مناسبی نباشه!

 

  1. دامن مدادی

دامن مدادی

امروزه این نوع دامن به مدل محبوب زنان برای قرارهای رسمی و کاری تبدیل شده. دامن‌های مدادی معمولا تا روی زانو هستن و در قسمت پشت شکاف دارن. البته ممکنه هیچ شکافی وجود نداشته باشه اما در این صورت راه رفتن برای شما به کار سختی تبدیل می‌شه! اگر فکر می‌کنید فرم بدن ساعت شنی دارین، این مدل دامن برای شما فوق‌العاده خواهد بود! چرا که نقاط قوت اندام شما رو به خوبی برجسته می‌کنه.

 

  1. دامن مینی

دامن مینی

این مدل دامن نمادی مرتبط با دهه ۱۹۶۰ میلادی به حساب میاد و همانطور که از اسمش پیداست قد خیلی کوتاهی داره. جالبه بدونین دامن‌های مینی معمولا مقرون به صرفه هستن! چرا که از پارچه برای دوخت اون‌ها استفاده شده. می‌تونین با دامن مینی، بلوز جین بپوشین و با این کار برای خودتون یک استایل حرفه‌ای تدارک ببینین!

 

حرف آخر!

درسته که ما در این مطلب سعی کردیم شما رو با قوانین دنیای فشن در مورد خرید دامن آشنا کنیم؛ اما یادتون باشه توی دنیای مد هیچ درست و غلطی وجود نداره! همیشه نکات زیادی درمورد ساختن استایل و لباس پوشیدن وجود داره اما نهایتا شما تصمیم گیرنده هستین. پس جسورانه دامن مورد علاقه خودتون رو بپوشین و اجازه ندین قوانین دست و پا گیر شما بشن. راستی! اگر بعد از مطالعه این مطلب تصمیم به خرید دامن گرفتین؛ فروشگاه اینترنتی تگموند با مجموعه کاملی از دامن‌های زنانه می‌تونه برای شما یک خرید راحت و مطمئن رو رقم بزنه.

ورود به فروشگاه اینترنتی تگموند

راستی! باعث خوشحالی ماست که نظرتون راجع به این مطلب رو پایین همین صفحه برای ما بنویسین تا با دیدگاه شما بیشتر آشنا بشیم 🙂