واژه‌ی‌ هوبو به افراد بی‌خانمانی گفته میشود که در کنار خیابان زندگی میکنند و مکان زندگی یا شغل مشخصی ندارند. ظاهر پوششی قشر هوبو با دستکش‌های بدون انگشت، موهای ژولیده و شلوارهای گشاد و کهنه و کفش‌های پاره قابل شناسایی هستند. در ادامه ما در تگ‌موند شما را با استایلی که بر اساس پوشش هوبوها شکل گرفت آشنا خواهیم کرد..بر اساس پوشش و سبک زندگی هوبوهای بی‌خانمان، استایل هوبو (hobo ) شکل گرفت. با اینکه این استایل از لحاظ نوشتاری شباهت زیادی به استایل بوهو (boho) یا بوهمین دارد اما این دو تفاوت‌های ریشه‌ای با هم دارند. این استایل بر اساس این ایده شکل گرفت که بعضی‌ها بدون رعایت قوانین مد و تلاش خاصی خوش‌پوش و خوش‌استایل به نظر میرسند و به قول خودمانی: ( گونی هم تنش کنی، باز خوش تیپه!) این استایل با روحیه هنجار شکنی همراه بوده و بین قشر نوجوان و جوان طرفداران زیادی دارد.

سلبریتی‌هایی مثل جانی دپ از طرفداران این استایل هستند. خواهران دو قلوی اولسن هم از سلبریتی‌هایی هستند که در محبوب شدن استایل هوبو نقش زیادی داشتند.

افرادی که به این سبک لباس میپوشند، از لباس‌های گشاد، چند لایه و آیتم‌ها و اکسسوری‌هایی که کهنه و کثیف به نظر بیایند استفاده میکنن تا این طور به نظر برسند. اما پارچه‌ها و اجزای این استایل نه تنها کهنه و کثیف نیستند، بلکه گاهی گران قیمت و طراحی شده توسط دیزاینرهای بزرگی هستند. افراد علاقه‌مند به این سبک گاهی بند کفش‌هایشان را نمیبندند و یا به طور کلی آن را در می‌اورند. هماهنگی رنگ‌ها در این استایل اهمیتی ندارد و عموما پارچه‌ها از جنسی انتخاب میشود که سریع چروک شود. پارگی و وصله روی لباس و کیف و کفش از مشخصه‌های سبک هوبوست. مثل شلوار جین‌های پاره‌ای که حالا بسیار محبوب شده‌اند.

 

کیف‌های مدل معروف هوبو یا هلالی که حالتی بقچه‌ای دارد هم مخصوص این سبک طراحی و تولید شدند. مزیت مهم کیف هوبو در این است که بَند آن اغلب به خاطر اندازه بلند و پهنی که دارد، به راحتی بر روی شانه قرار می‌گیرد و نیاز به تلاش مضاعف برای نگه داشتن نیست. برخی معتقدند این کیف برای حمل پول امن‌تر از دیگر کیف‌ها است، زیرا سارقان نمی‌توانند به راحتی کیف را از روی شانه فرد بیرون بکشند.


در شکل‌های دیگری از این سبک به جای پارگی و وصله رو آیتم‌ها از لباس‌هایی که کهنه و چروک به نظر میرسند، استفاده میشود. علاقه‌مندان این سبک باید توجه کنند که مرز باریکی بین استایل hobo chic و یک هوبوی واقعیست. پس در استفاده از این سبک باید دقت زیای کنید تا مردم شما را با یک بی‌خانمان واقعی اشتباه نگیرند!

دسته بندی شده در: