خرید لباس عروس، یکی از هیجان انگیزترین خریدهای زندگی شماست. اما نباید فراموش کرد که خرید این لباس می‌تونه در نوع خودش استرس‌زا هم باشه؛ چرا که گزینه‌های زیادی پیش روی شما قرار می‌گیره اما فقط یکی از اون‌ها قراره به عنوان لباس عروس رویایی شما انتخاب بشه. دیگه نیازی نیست دچار استرس بشین! ما در این مطلب قراره نکاتی رو به شما آموزش بدیم که دونستن اون‌ها بهتون کمک می‌کنه قبل از رفتن به خرید لباس عروس، تکلیف خودتون رو با این لباس رویایی مشخص کنین.

 

از چندماه قبل از عروسی به فکر خرید لباس باشیم؟

جدیدترین مدل لباس عروس

به طور معمول کارشناسان این حوزه پیشنهاد می‌کنن از ۹ ماه قبل از تاریخ عروسی، خرید خودتون رو شروع کنین. همچنین لازمه شش ماه قبل از عروسی، لباس عروس خودتون رو سفارش داده باشین! البته به طور طبیعی، این برنامه زمانی با توجه به روندکاری فروشگاه یا طراح لباس عروس شما می‌تونه انعطاف پذیر باشه. فراموش نکنین اگر سفارش لباس عروس رو تا ماه‌های آخر به تاخیر بندازین ممکنه مجبور بشین هزینه بیشتری برای دوخت سریع لباس بپردازین. در کنار همه این‌ها، اگر برای تهیه لباستون قراره به خارج از کشور سفر کنین احتمالا به زمان نسبتا بیشتر و برنامه‌ریزی دقیق‌تری احتیاج دارین.

 

چطور مدل لباس عروس محبوب خودمون رو پیدا کنیم؟

خرید لباس عروس

به زمانی فکر کنین که بهترین پیراهن خودتون رو پوشیدین و احساس کردین فوق‌العاده به نظر می‌رسین؛ حالا به دلایلی که باعث شده این حس رو داشته باشین فکر کنین و روی یک کاغذ اون‌ها رو بنویسین. لیستی که نوشتین، از این به بعد، به مهمترین چیزی تبدیل می‌شه که زمان خرید لباس عروس باید همراه خودتون داشته باشین. به این ایده توجه داشته باشین که چیزی که شما برای لباس عروس دوست دارین، می‌تونه دور از استایل همیشگی و نرمال شما باشه. یادتون باشه در خرید لباس عروس فقط باید به سلیقه و علایق خودتون توجه کنین؛ پس نظرها و ایده‌های اطرافیانتون رو کنار بذارین و به حس درونی خودتون اعتماد کنین!

 

  1. از قبل تحقیقات خودتون رو شروع کنین

خرید لباس عروس ایتالیایی

قبل از هرچیزی، پیدا کردن یک لباس عروس مناسب به زمان و تحقیق نیاز داره. فراموش نکنین شبکه اجتماعی Pinterest می‌تونه بهترین دوست شما در این مرحله باشه. با جستجو در پینترست و یا منابع اینترنتی دیگه، می‌تونین سبک‌ها و رنگ‌های مورد علاقه خودتون رو به راحتی بشناسین. البته در این تحقیقات باید به فرم بدن و رنگ پوست خودتون هم توجه کنین. به طور مثال اگر فرم بدن شما ساعت شنی و یا گلابی باشه می‌تونین با جستجوی این عبارات در کنار کلمه لباس عروس، به نتایج خوبی دست پیدا کنین. بعد از این که به طور آنلاین مدل‌های محبوب خودتون رو پیدا کردین، وقت این رسیده که اون‌ها رو به صورت حضوری امتحان کنین و از علاقه خودتون مطمئن بشین.

راستی اگر فرم بدن خودتون رو نمی‌شناسین و یا نمی‌دونین چه نوع پیراهنی برای اندام شما مناسبه، مجموعه مطالب ما در مورد آشنایی با انواع فرم بدن رو از دست ندین!

 

  1. از ۹ ماه قبل از مراسم به فکر لباس عروس باشین

لباس عروس چی بگیرم

حداقل ۹ ماه قبل از تاریخ مراسم عروسی، تحقیق در مورد لباس عروس خودتون رو شروع کنین تا وقت کافی برای سفارش لباس و ایجاد تغییرات رو داشته باشین. همچنین برای انتخاب لباس عروس، اطلاع از محل برگزاری جشن هم ضروریه. به طور مثال لباس‌هایی با دنباله بلند، برای عروسی‌هایی که در تالار برگزار می‌شن مناسب‌تر به نظر می‌رسن. جشن ازدواج‌هایی که توی باغ‌های تشریفاتی و در فضای باز برگزار می‌شن، با توجه به فصل، ممکنه به لباس گرم‌تر و یا راحت‌تری احتیاج داشته باشن.

البته ما درک می‌کنیم بدن شما می‌تونه تغییرات زیادی در طول ۹ ماه داشته باشه؛ بنابراین قبل از سفارش لباس عروس مطمئن بشین که تا مراسم ازدواج، بدن شما به همین شکل باقی خواهد موند. به طور کلی ما توصیه نمی‌کنیم که برای عروسی خودتون وزن کم کنین؛ اما اگر چنین قصدی دارین بهتره تا زمانی که به وزن دلخواهتون نرسیدین، خرید لباس عروس رو به تعویق بندازین.

 

  1. دایره اطرافیان خودتون رو کوچک نگه دارین

مدل لباس عروس جدید در تهران

همین حالا با دقت فکر کنین که چند نفر قراره روز خرید لباس عروس همراه شما باشن. یادتون باشه نیازی نیست همه‌ی دوستان و نزدیکان رو همراه خودتون کنین تا خوشحال بشن! فقط یک یا دونفر که به صادقانه بودن نظرشون اعتماد دارین رو به خرید لباس عروس ببرین. اگر زمانی که در حال خرید لباس عروس هستین افراد زیادی اطراف شما رو بگیرن، اختلاف نظرها کاملا باعث سردرگمی و در نهایت انتخاب اشتباه می‌شه. یک متخصص لباس عروس با ما در مورد این موضوع این طور صحبت کرده: “در این کار زمان‌هایی بوده که من اشک ریختم، چرا که عروس دائما  توسط اطرافیانش کشیده شده و نمی‌دونسته باید به حرف چه کسی گوش کنه! من همیشه به عروس‌ها یادآوری می‌کنم که اون‌ها تک ستاره‌ی مراسم عروسی خودشون هستن؛ بنابراین باید در لباس عروس احساس خوبی داشته باشن و اعتماد بنفس بیشتری پیدا کنن. نباید فراموش کرد قبل از هرچیزی خود عروس‌ها مهم هستن، نه لباسی که برای عروسی می‌پوشن!”

 

  1. فقط بین چهار تا هفت لباس رو امتحان کنین

لباس عروس ایرانی جدید

امتحان کردن بیشتر از ۱۰ لباس، فقط باعث سردرگمی شما خواهد شد. قبل از شروع خرید، یک لیست کوتاه از مدل‌هایی که دوست دارین تهیه کنین. این کار کمک می‌کنه بعد از رفتن به فروشگاه، هیجان زدگی شما باعث نشه خواسته‌ها و اولویت‌های خودتون برای خرید لباس عروس رو فراموش کنین. به طور کلی یادتون باشه بهتره فقط ۴ تا ۷ لباس رو در فروشگاه لباس عروس تن بزنین. به عنوان نکته بعدی همیشه به حرف‌های فروشنده توجه کنین؛ این افراد منبع اطلاعات ارزشمندی برای شما هستن. ممکنه فروشنده لباس عروس، مدلی رو به شما پیشنهاد بده که قبلا به اون فکر نکرده باشین؛ اما مطمئن باشین در بیشتر مواقع این لباس‌ها برای شما مناسب هستن.

 

  1. به راحتی لباس هم توجه داشته باشین

پرو لباس عروس

فقط برای چند دقیقه فانتزی‌های کودکی خودتون از یک لباس عروس پرنسسی رو فراموش کنین. وقت این رسیده که کمتر در مورد زرق و برق لباس عروس فکرکنین و کمی به راحتی اون هم توجه داشته باشین. شما قراره با این لباس قدم بزنین، برقصین و حتی شام بخورین! پس به عنوان اولین قدم مطمئن بشین که با لباس عروستون می‌تونین روی صندلی بنشینین یا نه. همچنین یادتون باشه با پوشیدن یک لباس‌ عروس‌ سنگین، ممکنه راه رفتن برای شما به یک کار سخت و طاقت فرسا تبدیل بشه.

 

  1. به استایل خودتون وفادار بمونین

مزون اینترنتی لباس عروس

هیچ کس بهتر از شما نمی‌دونه چه سبکی از لباس عروس رو دوست دارین و در اون احساس راحتی می‌کنین. این جمله ممکنه کلیشه‌ای باشه اما درسته: شما لباس رو می‌پوشین، لباس شما رو نمی‌پوشه! بنابراین مطمئن بشین که علایق خودتون رو تسلیم یک لباس مجلل و زرق و برق‌دار نکرده باشین! همچنین حتما قبل از خرید لباس عروس جلوی آینه بپرسین که با پوشیدن این لباس، حس می‌‌کنین خودتون هستین یا نه.

در ادامه به شما پیشنهاد می‌کنیم برای خرید لباس عروس به دنبال مد و ترندها نباشین. قبل از هرچیزی لباس عروس شما باید با شخصیت و استایل شما متناسب باشه.

 

کارهایی که نباید موقع انتخاب لباس عروسی انجام بدین!

مدل جدید کفش عروس

همونطور که قبلا اشاره کردیم، توجه به نظر فروشندگان لباس عروس برای شما خیلی ضروریه! یکی از بدترین کارهایی که ممکنه شما در هنگام خرید این لباس انجام بدین، بی‌اهمیت شمردن حرف‌های فروشنده‌ایه که قراره به شما کمک کنه. به عنوان نکته بعدی یادتون باشه هر سوالی که در مورد لباس عروس داشتین از طراح و یا فروشنده‌ها بپرسین؛ حتی اگر فکر می‌کنین سوالاتتون احمقانه هستن! آخرین نکته از این مطلب مربوط به کفش عروسی شما می‌شه. بهتره اگر قبل از خرید لباس، کفشتون رو انتخاب کردین؛ روز خرید لباس کفش‌ها رو همراه خودتون داشته باشین و به تناسب اون‌ها با لباس عروس توجه کنین. در ضمن اگر برای خرید کفش عروسی زمان کافی نداشتین و یا مدل‌های کمی در بازار وجود داشتن، می‌تونین با مراجعه به فروشگاه اینترنتی تگموند مجموعه کاملی از کفش‌های مجلسی زنانه رو مشاهده کنین.

مشاهده مجموعه کفش مجلسی زنانه

راستی! باعث خوشحالی ماست که نظرتون راجع به این مطلب رو پایین همین صفحه برای ما بنویسین تا با دیدگاه شما بیشتر آشنا بشیم 🙂

دسته بندی شده در: