استایل شخصی، تنها یک مجموعه لباس نیست؛ بلکه ابزاری قدرتمند برای بیان خود و افزایش اعتماد به نفس است. استایل مردانه خاص و اصولی می‌تواند به شما کمک کند تا احساس بهتری نسبت به خود داشته باشید و در موقعیت‌های مختلف با اطمینان بیشتری ظاهر شوید. اما چگونه می‌توان به استایلی دست یافت که هم به شخصیت ما بیاید و هم به ما اعتماد به نفس ببخشد؟ در این مقاله، به بررسی راهکارهایی می‌پردازیم که به شما کمک می‌کنند تا با ایجاد یک استایل خاص، به بهترین نسخه از خود تبدیل شوید.

انتخاب هوشمندانه

داشتن یک استایل خاص مردانه، فراتر از صرفاً پوشیدن لباس است و باید نکات استایل مردانه را هم در آن رعایت کرد. چرا که استایل شما یک بیان هنری از شخصیت، سلیقه و سبک زندگی شماست. با ایجاد یک استایل منحصربه‌فرد، نه تنها احساس اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت، بلکه دیگران نیز شما را به خاطر ظاهر جذاب و متفاوتتان به یاد خواهند آورد.

به همین خاطر انتخاب هوشمندانه نقش مهمی در داشتن استایل خاص بازی می‌کند. اگر برایتان مهم است که در هر نوع استایلی خاص باشید و بدرخشید، باید به اصول تیپ مردانه توجه کنید و از قواعد همان استایل پیروی کنید.

برای مثال اگر به دنبال داشتن یک استایل ورزشی هستید، بهتر است شلوار ورزشی خود را از رنگ‌های خنثی و تیره انتخاب کنید و جنس آن هم براق نباشد. سپس آن را با یک تیشرت مردانه ورزشی هم رنگ یا مکمل ست کنید و کفش‌های پیاده روی هم بپوشید. شاید همراه داشتن یک کیف کمری یا کراس اور و عینک آفتابی اسپرت و کلاه کپ بتواند استایل شما را به بهترین نحو تکمیل کند.

در فصل‌های سرد می‌توانید از یک هودی یا ژاکت مردانه ست با شلوار یا هماهنگ با آن هم استفاده کنید و استایلی گرم و خاص داشته باشید.

استایل درست با کفش مناسب

برای همه ما پیش آمده که به کفش خاصی راحت هستیم و گاهی این استفاده همیشگی از آن کفش، استایل ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد و آن را خراب می‌کند. این موضوع به دلیل اهمیت ندادن به تاثیر کفش بر استایل است. اگر دقت کرده باشید، پس از چهره اولین چیزی که در هر ملاقات توجه شما را جلب می‌کند کفش است. به همین خاطر باید به انتخاب کفش و تناسب آن با استایلتان اهمیت زیادی بدهید.

برای مثال شما نمی‌توانید یک کفش کتانی با رنگ‌های خاص را با شلوار پارچه‌ای ست کنید و انتظار داشته باشید کفش راحتی شما را تضمین کند و شلوار و لباس شما هم شما را خوشپوش و خوش سلیقه نشان بدهند!

اگر در استایل‌های رسمی راحتی برایتان اهمیت دارد، بهتر است به سراغ کفش کالج مردانه با کفی‌های طبی بروید و با آن را خیال راحت با بلوز مردانه و شلوار پارچه‌ای بپوشید و یک تیپ ساده مردانه و رسمی داشته باشید.

استایل ورزشی، آره یا نه؟

استایل ورزشی مردانه، ترکیبی جذاب از راحتی، عملکرد و مد روز است. تیپ اسپرت پسرانه نه تنها برای ورزش و فعالیت‌های فیزیکی مناسب است، بلکه بسیاری از جوانان هم از آن به عنوان استایل روزمره استفاده می‌کنند. در این استایل از شلوارهای ورزشی، کفش‌های کتانی و تیشرت‌های پسرانه یا هودی استفاده می‌شود و در کنار راحتی، ظاهری خاص و پویا را به نمایش می‌گذارد.

برخی افراد فکر می‌کنند که استایل‌های ورزشی مناسب روزمره نیستند، اما این یک باور غلط است. اگر دوست دارید که در بیرون رفتن‌های عادی هم از شلوار ورزشی مردانه در استایل خود استفاده کنید با رعایت نکات استایل اسپرت مردانه می‌توانید خیلی راحت این کار را بکنید و شلخته و بدتیپ هم به نظر نرسید.

توجه به نکات هر استایل

یکی از مهمترین نکاتی که برای خوش استایل بودن باید به آن توجه کنید، قواعد هر استایل است. خیلی از افراد فقط یک توصیف از هر استایل شنیده‌اند و فکر می‌کنند که می‌توانند آن استایل را به راحتی پیاده کنند، در صورتی که هر استایل قوانین اصلی و فرعی زیادی دارد که رعایت نکردن هر کدام مانند چیدن سیم اشتباه یک بمب فعال است!

برای مثال در یک استایل مینیمال استفاده کردن از پارچه‌های طرح دار و خیلی شلوغ به هیچ عنوان مناسب نیست و در صورتی که می‌خواهید یک استایل مینیمال داشته باشید باید حتما به این نکته توجه کنید، در غیر این صورت یک استایل بلاتکلیف و ناخوشایند از نظر بصری خواهید داشت و جزو افراد شیک پوش قرار نخواهید گرفت.

این موضوع در تمام استایل‌های ماکسیمال، مونوکروم و … هم صادق است و توجه نکردن به اصول درست هر استایل باعث می‌شود تا هرآنچه رشته کرده بودید پنبه شود!

انتخاب اکسسوری درست

همانطور که همیشه گفتیم، اکسسوری‌ها نقش مهمی در استایل بازی می‌کنند و یک استایل بدون اکسسوری تقریبا ناتمام است. برای درک بهتر این موضوع، پیشنهاد می‌کنیم یک استایل رسمی و شیک مردانه را بدون کراوات یا پاپیون و ساعت مردانه تصور کنید، چیزی این وسط گم شده! بنابراین یادتان باشد که حتما از اکسسوری‌ها در استایلتان استفاده کنید.

خرید لباس باکیفیت

برای داشتن یک استایل خاص مردانه، بهتر است حتما از محصولات باکیفیت در استایل خود استفاده کنید. البته استفاده از لباس باکیفیت به معنای این نیست که الزاما برندهای خاص و گران قیمت خرید خود را انجام دهید و تیپ لاکچری مردانه داشته باشید، بلکه برندهایی هستند که با قیمت‌های مقرون به صرفه محصولات باکیفیتی را ارائه می‌کنند که می‌توانید لباس‌های خود را از آن برندها تهیه کنید.

اگر قصد خرید لباس و تکمیل کمد خود را دارید و به دنبال مشاهده محصولات برندهای مختلف هستید، پیشنهاد می‌کنیم سری به فروشگاه اینترنتی لباس تگموند بزنید. در این فروشگاه اینترنتی برندهای متنوعی در کلاس‌های متفاوت قیمتی وجود دارند. اگر دنبال خرید لباس لاکچری مردانه هستید، محصولات باب میلتان را در این فروشگاه پیدا خواهید کرد.

توجه به فرم بدن

فرم بدن، پایه و اساس هر استایلی است. درست مثل این است که بخواهیم روی یک ساختمان کج و معوج، یک نمای زیبا ایجاد کنیم. هر چقدر هم که نمای ساختمان زیبا باشد، اگر پایه آن محکم نباشد، در طولانی مدت دچار مشکل خواهد شد. شناخت فرم بدن به شما کمک می‌کند تا لباس‌هایی را انتخاب کنید که نقاط قوت شما را برجسته کرده و نقاط ضعف را بپوشاند. مثلاً اگر شانه‌های پهن‌تری دارید، می‌توانید با انتخاب شلوارهای با کمر بالاتر، تعادل بین بالا تنه و پایین تنه را ایجاد کنید.

رنگ‌ها را بشناسید

باور کنید یا نه، رنگ‌ها اهمیت زیادی در خاص شدن استایل شما دارند. اگر دوست دارید که خیلی استایل خاص و چشم نوازی داشته باشید، باید به رنگ‌هایی که با پوست شما همخوانی دارند توجه ویژه‌ای داشته باشید. شاید پیش آمده باشد که دیده باشید به یک نفر رنگ سبز خیلی برازنده است، اما همان رنگ در استایل کس دیگری خیلی هم بد به نظر می‌رسد. این موضوع به دلیل عدم همخوانی تناژ پوستی افراد با تناژ رنگ است. اگر دوست دارید بیشتر درباره این موضوع بدانید، حتما سری به مقالات راهنمای انتخاب رنگ لباس بر اساس رنگ پوست و  تئوری رنگ در استایل بزنید.

سخن پایانی

داشتن یک استایل خاص مردانه، فراتر از پوشیدن لباس‌های مد روز است. این یعنی بیان هویت شخصی و ایجاد یک تصویر ماندگار از خود. در این راهنما، به شما کمک کردیم تا با چند نکته ساده، به یک استایل خاص و منحصر به فرد دست پیدا کنید. حال دیگر نوبت شماست که سلیقه شخصی خودتان را با این نکات بیامیزید و یک استایل خاص و منحصر به فرد را ایجاد کنید.