وقتی از هماهنگی صحبت می‌کنیم، ناخودآگاه تصویر یک کیف و کفش هم‌رنگ و با جنس مشابه در ذهن اکثر ما نقش می‌بنده. با این حال لازمه بدونین مطابقت کامل کیف و کفش، به یک مفهوم قدیمی در دنیای مد تبدیل شده! البته این ترفند هنوز هم کار می‌کنه و می‌تونه راهنمای شما در انتخاب ترکیب لباس‌ها باشه؛ اما لازمه بدونین یک دستورالعمل ضروری نیست. پس اگر دوست دارین با ترفندهای ست کردن کیف و کفش در سال ۲۰۲۰ آشنا بشین، ادامه این مطلب رو از دست ندین.

 

همانطور که می‌دونین روش‌های هوشمندانه زیادی برای هماهنگ کردن لباس‌ها با هم به وجود اومده. درسته که برای لباس پوشیدن قوانین رایج زیادی وجود داره؛ اما چیزی که استایل شما رو متمایز می‌کنه استفاده از روش‌های خلاقانه و جدیده.

 

ایجاد کمی هماهنگی بین کیف و کفش

ست کیف و کفش قهوه ای

همان طور که پیش از این گفتیم، برای ایجاد هماهنگی بین کیف و کفش لازم نیست رنگ اون‌ها رو کاملا یکسان در نظر بگیرین. به طور مثال اگر کیف شما مشکی رنگه و بند قرمز داره، پوشیدن یک کفش به رنگ قرمز در استایلتان تعادل ایجاد می‌کنه.

همچنین می‌تونین برای زمان‌هایی که کیف و کفش شما رنگ کاملا متفاوتی داره، یک اکسسوری مانند جاسوییچی به کیف اضافه کنین که به رنگ کفش شما باشه. استفاده از چنین ترفندی شما رو یک استایلیست حرفه‌ای نشون میده!

 

استفاده از رنگ شارپ در کنار رنگ خنثی

کیف با رنگ شارپ نئونی

رنگ‌هایی که ما در محیط می‌بینیم هر کدام ویژگی خاصی دارن. مثلا رنگ‌های شارپ مانند طیف‌هایی از فسفری، زرد و یا نارنجی، توجه بیننده رو بیشتر به سمت خودشون جلب می‌کنن. در فارسی به این رنگ‌ها، اصطلاحا رنگ جیغ هم گفته می‌شه. در طرف دیگر ماجرا، رنگ‌های خنثی مثل سفید، مشکی و خاکستری به خوبی با سایر رنگ‌ها هماهنگ می‌شن؛ چرا که باعث می‌شن رنگی که در کنار اون‌ها قرار گرفته بیشتر به چشم بیاد.

با توجه توجه به نکاتی که درمورد اون‌ها صحبت کردیم، استفاده از کیف با رنگ شارپ در کنار کفش با رنگ خنثی می‌تونه ترکیب جذابی باشه. به ترکیب یک کفش مشکی با کیف نارنجی فکر کنید؛ فوق‌العاده به نظر می‌رسد!

 

استفاده از یک پالت رنگی خاص

ست کردن کیف با لباس

یکی از روش‌های آسون ست کردن کیف و کفش، استفاده از یک پالت رنگی خاص در همه لباس‌هاست. می‌تونین به جای هماهنگی کیف و کفش، کل ظاهر خودتون رو در همان پالت نگه دارین. به این ترتیب، رنگ کفش‌های شما می‌تونه به سادگی متفاوت از رنگ کیف شما باشه.

تصور کنید برای انتخاب لباس مهمانی خود، پالت رنگی شامل زیتونی و کرمی رو انتخاب کردین. در چنین حالتی، تمام لباس‌ها و اکسسوری‌های شما به رنگ کرم یا زیتونی هستن. حالا اگر در کنار یک کفش کرمی، کیف زیتونی در دست بگیرین؛ استایل شما بی‌نقص‌تر از همیشه به نظر خواهد رسید.

راستی! اگر هنوز نمی‌دونین چه رنگی بهتون میاد، پیشنهاد می‌کنیم مطلب ما در مورد انتخاب بهترین رنگ لباس براساس پوست رو از دست ندین.

 

اشتباهی به نام زیاده‌روی در شکستن قوانین!

کیف و کفش با چی ست میشه

این که مجبور نباشین همه چیز رو کاملا با هم تطابق بدین، به این معنی نیست که قانونی وجود نداره! درسته که لازم نیست کیف و کفش شما کاملا هماهنگ باشن؛ اما در نهایت باید در کنار هم جلوه خوبی داشته باشن یا اصطلاحا به هم بیان. بنابراین کیف و کفش‌ها نباید طرحای مختلفی از هم داشته باشن. همچنین لازمه رنگ اون‌ها در کنار هم خوب به نظر برسه. به عنوان نکته آخر، نباید از کیف زمستانی همراه با کفش تابستانی استفاده کنین (و برعکس)؛ مثلا کیف حصیری با چکمه‌های چرمی هیچوقت جلوه خوبی نخواهد داشت.

 

کیف با چه لباس‌هایی بجز کفش ست می‌شود؟

ست کیف و کفش

لازمه بدونین همیشه نیازی به ست کردن کیف با کفش نیست. خیلی از خانم‌های خوش‌پوش، کیف رو با شال و یا شلوار خودشون هماهنگ می‌کنن. البته توجه داشته باشید ست کردن کیف و مانتو طرفداران زیادی نداره؛ چرا که با این کار، توجه‌ها به سمت کیف شما هدایت نمی‌شه.

قطعا در این ترفند هم می‌تونین مطابقت کامل رو کنار بذارین! لازم نیست حتما یک کیف ساده قرمز با شالی با مشخصات کاملا مشابه هماهنگ بشه. می‌تونین کیف قرمز ساده رو با شالی هماهنگ کنین که ترکیبی از رنگ‌های قرمز و خاکستری را در خودش داره.

در نهایت گاهی می‌تونین کیف دستی خودتون رو با اکسسوری‌هایی مثل گردنبند ست کنین! مثلا زمانی که در مهمانی پیراهن پوشیدین، آیتمی بجز پیراهن، کفش و اکسسوری برای ست کردن کیف با اون‌ها وجود نداره. همان طور که گفتیم استفاده از رنگ خود پیراهن برای کیف، باعث می‌شه زیبایی کیف شما دیده نشه. بنابراین اگر از گردنبند، انگشتر و ساعتی استفاده کردین که نقره‌ای و نگین‌دار هستن؛ انتخاب یک کیف نقره‌ای و براق، انتخاب هوشمندانه‌ای به نظر می‌رسه.

 

چه زمانی از کیف و کفش یک رنگ استفاده کنیم؟

ست کیف و کفش چرم مشکی

ما در این مطلب سعی کردیم تا تعدادی از قوانین جسورانه مد و فشن رو به شما معرفی کنیم. با این حال، همه افراد در موقعیت‌های خاصی به یک استایل محافظه کارانه و کم ریسک احتیاج دارن. اگر به یک مهمانی خیلی رسمی یا مراسم عروسی دعوت شدین؛ برای اطمینان از استایلتون فقط کافیه از قانون‌های قطعی و قدیمی استفاده کنین. استفاده از کیف و کفش هم‌رنگ و با یک جنس، باعث میشه ۱۵ سال بعد، موقع دیدن عکس‌های امروز، هنوز شیک به نظر برسید. اگر بعد از مطالعه این مطلب به فکر خرید یک کیف و کفش افتادین، فروشگاه اینترنتی تگموند با بیش از ۳۰۰ برند معتبر داخلی و خارجی می‌تونه در داشتن یک خرید پرسود و شیک به شما کمک کنه.

ورود به فروشگاه اینترنتی تگموند

راستی! باعث خوشحالی ماست که نظرتون راجع به این مطلب رو پایین همین صفحه برای ما بنویسین تا با دیدگاه شما بیشتر آشنا بشیم 🙂