انتخاب و پوشیدن رنگ‌های مناسب می‌تونه باعث درخشش شما در هر جمعی بشه. همچنین این کار به شما کمک می‌کنه تا اعتماد به نفس بیشتری داشته باشین. اما چطور باید بهترین رنگ‌ها رو برای پوشیدن تشخیص بدین؟ بهتره بدونین با توجه به رنگ پوست، رنگ مو و رنگ چشم؛ می‌تونین رنگی که باعث زیباتر دیده شدن چهره شما می‌شه رو پیدا کنین. اگر دوست دارین یک بار برای همیشه بفهمین چه رنگی به پوست شما میاد، ادامه این مطلب رو از دست ندین.

 

تشخیص رنگ صورت و پیدا کردن رنگ‌هایی که به پوست شما میاد

انواع رنگ پوست

برای تعیین رنگ پوست صورت خودتون، بهتره قبل از هرچیزی به یک سوال پاسخ بدین:

رنگ پوست شما پایه صورتی داره یا پایه زرد؟

اگر پوست صورت شما پایه رنگ صورتی داشته باشه، معمولا رنگ‌های سرد برای شما مناسب به نظر می‌رسه. یادتون باشه رنگی که به پوست صورت شما میاد، باید پوست رو روشن‌تر و درخشان‌تر نشون بده. اگر بعد از قرار گرفتن رنگی کنار پوستتون حس کردین پوستی کدر یا تیره‌تر از همیشه دارین، در حال استفاده از یک رنگ اشتباه هستین.

 

چه زمانی هماهنگی یک رنگ با پوست رو امتحان کنیم؟

به خاطر داشته باشین اتاق‌های تعویض لباس فروشگاه‌ها معمولا دارای نور کمی هستن. حتما برای این که رنگ مناسب برای پوست خودتون رو تشخیص بدین، در نور کافی آزمایش کنین. همچنین اگر بدون آرایش و زیر نور طبیعی بررسی کنین، بهترین و واقعی‌ترین نتایج رو به دست میارین.

 

پالت رنگی چهارگانه؛ برای تشخیص رنگ پوست و رنگ‌های مناسب شما

این پالت‌های رنگی، براساس چهار فصل گروه‌بندی شدن. خانم موری که در کالج استایلینگ حرفه‌ای استرالیا، استاد هستن؛ برای اولین بار این سیستم رو برای تشخیص رنگ پوست و رنگ‌های متناسب با اون آموزش دادن.

اهل پاییز، زمستان، بهار یا تابستان هستین؟ به زودی جواب این سوال رو متوجه می‌شین.

 

فصل پاییز

پالت رنگ برای پوست های پاییزی

کسانی که با پالت رنگ پاییزی تناسب دارن، در رنگ‌های گرم و خاکی بهترین ظاهر رو به دست میارن.

رنگ پوست: گرم با تناژ پایه طلایی. معمولا تضاد کمی بین رنگ پوست، مو و چشم وجود داره.

رنگ مو: قهوه‌ای متوسط تا مشکی – قرمز متوسط تا تیره – هایلایت‌های طلایی و مسی.

رنگ چشم: فندقی – قهوه‌ای تیره – مشکی – زیتونی – سبز گرم.

 

رنگ‌های مناسب برای صورت‌های پاییزی

رنگ‌های سرمه‌ای و آبی نفتی، قهوه‌ای طلایی، خاکستری تیره گرم و در نهایت زیتونی، برای صورت‌های پاییزی مناسب هستن. اگر اهل انتخاب‌های جسورانه هستین، رنگ‌های نارنجی، قرمز-نارنجی و سبز متمایل به زرد می‌تونن بخشی از رنگ‌های مورد استفاده شما باشن.

 

فصل زمستان

چه رنگی به پوست سرد میاد

کسانی که با پالت رنگ زمستانی هماهنگ هستن، اغلب ویژگی‌های قابل توجه و متضادی در چهره‌ آن‌ها دیده می‌شه. به عنوان مثال، ممکنه این افراد دارای پوست تیره با موهای روشن یا بالعکس باشن. اگر با پالت رنگ زمستانی هماهنگ هستین، از رنگ‌های تیره و سرد غافل نشین.

رنگ پوست: سرد یا دارای تناژ پایه زیتونی. تضاد واضحی بین رنگ چشم، مو و پوست دیده می‌شه.

رنگ مو: خاکستری – قهوه‌ای متوسط – قهوه‌ای تیره تا مشکی.

رنگ چشم: قهوه‌ای متوسط تا قهوه‌ای سوخته – مشکی- طوسی و سبز – آبی روشن – سبز سرد.

 

رنگ‌های مناسب برای صورت‌های زمستانی

رنگ‌های آبی درباری، قرمز، سرخابی و سبز زمردی مناسب‌ترین رنگ‌ها برای شما هستن. همچنین سایه‌های سرد و یخی رنگ‌ها هم می‌تونن با رنگ پوست صورت شما هماهنگ بشن.

یادتون باشه از رنگ‌هایی که پایه زرد دارن مثل بژ، شتری، نارنجی و طلایی دوری کنین. استفاده از این رنگ‌ها باعث می‌شه پوست شما به طرز ناخوشایندی زرد به نظر برسه.

 

فصل بهار

رنگ‌هایی که با پوست گرم میاد

پالت بهاری عمدتا شامل رنگ‌های روشن و روشنِ گرم می‌شه. اگر رنگ پوست گرمی دارین احتمالا با پالت بهاری هماهنگ هستین. ممکنه در بین این افراد گونه‌های گلگون و کک و مک هم مشاهده کنین.

رنگ پوست: گرم با تناژ زرد.

رنگ مو: بلوند طلایی – قهوه‌ای مایل به قرمز.

رنگ چشم: آبی روشن – سبز – فندقی – قهوه‌ای روشن.

 

رنگ‌های مناسب برای صورت‌های بهاری

رنگ‌های شارپ برای افرادی که در دسته پالت بهاری قرار گرفتن مناسبه. همچنین رنگ‌های گرم قرمز و نارنجی، صورتی گرم، زرد لیمویی، سبز-زرد، یاسی، آبی کله غازی و سبز زمردی می‌تونن صورت بهاری شما رو زیباتر نشون بدن.

 

فصل تابستان

رنگ‌های تابستونی

پالت رنگی تابستان به خوبی از رنگ‌های پاستلی پشتیبانی می‌کنه. اگر به دنبال تشخیص رنگ‌های این پالت هستین، به رنگ‌های ملایم و سرد فکر کنین.

رنگ پوست: گونه‌های صورتی و پوست روشن. معمولا بین رنگ صورت، چشم و ابرو تضاد وجود نداره.

رنگ مو: بلوند خاکستری تا بلوند تیره (افرادی که در کودکی موهای بلوند داشتن و به مرور زمان رنگ موهای اون‌ها به قهوه‌ای تغییر پیدا کرده هم در این دسته قرار می‌گیرن).

رنگ چشم: آبی – طوسی و آبی – سبز – طوسی و قهوه‌ای.

 

رنگ‌های مناسب برای صورت‌های تابستانی

رنگ‌های موجود در پالت تابستانی معمولا سرد هستن. اگر شما صورت تابستانی دارین، بهتره از رنگ‌های روشن و جسورانه دوری کنین. رنگ‌های ملایم پاستلی انتخاب بهتری برای شما هستن.

رنگ‌های اصلی پالت تابستانی شامل رنگ‌های سرمه‌ای، قرمز آلویی، رز بژ، بنفش پوست پیازی و طوسی آبی می‌شه. همچنین صورتی، آبی و طوسی روشن بهترین انتخاب‌ها برای صورت‌های تابستانی هستن.

 

حرف آخر!

همانطور که می‌دونین، پالت‌های فصلی یک تعریف قطعی برای تشخیص رنگ‌های مناسب برای هر چهره نیستن! خانم موری، ابداع کننده این روش، از پالت‌های چهار فصل صرفا به عنوان یک راهنما یاد می‌کنه. موری معتقده: «شما می‌تونین ترکیبی از پالت دو فصل باشین، بنابراین در حقیقت گزینه‌های بیشتری برای انتخاب رنگ پیش روی شما خواهد بود.» همچنین اکثر مردم به طور غریزی رنگ‌هایی که به صورتشون میاد رو تشخیص میدن؛ به همین خاطر لازمه به احساسات و علایق خودتون هم اعتماد داشته باشین. بنابراین نترسین و جسورانه رنگ‌های متنوعی رو انتخاب کنین تا بهترین رنگ‌هایی که به صورتتون میاد رو پیدا کنین. اگر همین حالا براساس پالت‌های فصلی تصمیم گرفتین یک رنگ جدید لباس رو امتحان کنین، فروشگاه اینترنتی تگموند با بیش از ۳۰۰ برند معتبر داخلی و خارجی می‌تونه به شما در یک خرید بی‌نظیر کمک کنه.

ورود به فروشگاه اینترنتی تگموند

راستی! باعث خوشحالی ماست که نظرتون راجع به این مطلب رو پایین همین صفحه برای ما بنویسین تا با دیدگاه شما بیشتر آشنا بشیم 🙂

دسته بندی شده در: