احتمالا برای شما هم پیش اومده که موقع خرید اینترنتی لباس، سایز اشتباهی رو انتخاب کرده باشین و ناچار شده باشین مرجوعش کنین. این که سایز دقیق خودتون رو بدونید می‌تونه کلی بهتون کمک کنه تا راحت، سریع و مطمئن خرید اینترنتی کنید. اما واقعا چطور قراره سایز خودتون رو بفهمید؟ جدول راهنمای سایز چقدر از مشکلات شمارو حل می‌کنه؟ اگر فکر می‌کنید تا دونستن سایز لباس خودتون راه سختی رو در پیش دارید ما اینجاییم که نظر شما رو عوض کنیم. تگ‌موند با این مطلب به شما کمک می‌کنه تا در عرض ۵ دقیقه سایز لباس مناسب خودتون رو پیدا کنید پس با ما همراه باشین.

 

جدول راهنمای سایز؛ کمک‌کننده یا هشدار‌دهنده؟

کمتر کسی پیدا می‌شه که با جدول راهنمای سایز آشنا نباشه. اگر اهل خرید اینترنتی هستین می‌تونیم مطمئن باشیم که حتما با یکی از این جدول‌ها برخورد داشتین. یادتون باشه جدول‌های راهنمای سایز برای هر سایت و برندی منحصر به فرد و متفاوته. گاهی برای انتخاب سایز پیدا کردن این جدول می‌تونه بهترین اتفاق دنیا باشه؛ ولی اگه اندازه‌های خودتون رو ندونین چی؟ اینجاست که حتی جدول راهنمای سایز هم نمی‌تونه کاملا مشکل شما رو حل کنه. شما توی این مرحله نیاز دارین اندازه دور کمر، دور سینه و دور باسن خودتون رو با یه روش درست متوجه بشین. ما اینجاییم که راجب همین روش‌ها با هم حرف بزنیم.

 

حالا با چی اندازه بگیریم؟

متر پارچه ای

 

اگر توی خونتون متر خیاطی پیدا نمی‌شه اصلا نگران نباشید. فقط کافیه یه نخ یا طناب نسبتا بلند پیدا کنید و با اون اندازه‌هاتون رو علامت بزنین. بعد با داشتن یه خط‌کش کوتاه یا حتی یک اپلیکیشن متر موبایلی می‌تونین سایز لباس دقیق خودتون رو بفهمین.

 

سایز لباس خودمون رو چجوری اندازه بگیریم؟

سایز گرفتن لباس

 

شما برای دونستن اندازه لباس خودتون و انتخاب درست برای خرید اینترنتی به داشتن سه اندازه احتیاج دارین: دور سینه، دور کمر و دور باسن. البته باید به این نکته توجه کنین که همیشه سایز بالاتنه و پایین تنه افراد یکسان نیست. ممکنه بلوز با سایز ۳۶ کاملا برای شما مناسب باشه ولی در عین حال به یک شلوار با سایز ۳۸ احتیاج داشته باشین. پس پیشنهاد می‌کنیم برای خرید اینترنتی حوصله به خرج بدین و با‌دقت اندازه های خودتون رو بررسی کنین. ما هم روش های درست اندازه گیری رو بهتون یاد می‌دیم:

 

۱. اندازه دور سینه

سایز دور سینه

 

برای داشتن درست‌ترین عدد شما باید برجسته‌ترین قسمت سینه رو اندازه بگیرین. توجه کنین متر یا وسیله‌ای که این کار رو باهاش انجام می‌دین به درستی از زیر بغل شما رد شده باشه. آخرین نکته‌ای که رعایتش برای اندازه گیری این ناحیه لازمه اینه که نباید متر رو خیلی شل یا خیلی سفت بگیرین چرا که در هر دوی این حالت‌ها اندازه‌ای که بدست میارید باعث می‌شه سایز اشتباهی رو انتخاب کنید.

 

۲. اندازه دور کمر

سایز دور کمر

 

برای داشتن اندازه دور کمر ما براتون روش خیلی راحتی رو انتخاب کردیم. به وسیله متر یا خط کش ۵/۵ سانتی‌متر بالاتر از ناف خودتون رو پیدا کنید و دور کمرتون رو از همون ناحیه اندازه بگیرین. برای اندازه گیری دور کمر بهتره متر رو کمی شل نگه دارین تا اندازه درست‌تری داشته باشین.

 

۳. اندازه دور باسن

سایز دور باسن

 

پاهاتون رو جفت کنید و متر رو دور برجسته ترین قسمت باسنتون نگه دارین. اگر این ناحیه رو درست انتخاب کرده باشین باید توی موقعیتی مثل این عکس قرار بگیره. برای اندازه گیری دور باسن هم مثل دور کمر سعی کنین متر رو شل بگیرید تا سایز مناسب تری به دست بیارین.

 

حالا همه چیز برای انتخاب اندازه مورد نظرتون از روی جدول راهنما آمادست. به عنوان نکته تکمیلی یادتون باشه اگر اندازه هاتون بین دوتا عدد قرار گرفت همیشه سایز بزرگتر، بهترین انتخاب برای شماست.

جدول راهنمای سایز

 

 

توجه به نظرات خریداران

یکی دیگر از روش‌های اطمینان از اندازه لباس در خرید اینترنتی توجه به نظرات خریداران است. برخی مواقع پیش می‌آید که خریداران ادعا می‌کنند با این که در انتخاب اندازه لباس دقت به خرج داده‌اند، این مدل تنگ یا گشاد بوده است و بهتر است در هنگام خرید سایز کوچک تر یا بزرگتر از خودتان انتخاب کنید.

اگر بخوایم لباس کادو بدیم چطور باید سایز مناسب رو پیدا کنیم؟

لباس کادو گرفتن

 

قطعا لباس یکی از شیک ترین و کاربردی ترین چیز‌هایی هست که می‌تونین به یک نفر هدیه بدین. اگر تصمیم به خرید اینترنتی یک لباس به عنوان هدیه گرفتین بهتره از قبل اندازه لباس شخصی که براش کادو می‌خرید رو بپرسید. اگر قراره غافلگیر بشه و این امکان رو ندارید، بهترین گزینه اینه که یکی از لباس‌های اون فرد رو اندازه بگیرید و براساس همون سایز و با کمک جدول راهنمای اندازه خرید کنید.

https://blog.tagmond.com/%d9%85%d8%b2%d8%a7%db%8c%d8%a7%db%8c-%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%86%d8%aa%db%8c/

سخن پایانی

به طور کلی ما به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد خرید اینترنتی لباس به عنوان هدیه رو داشتین حتما از یک فروشگاه معتبر خرید کنین که امکان تعویض و مرجوع داشته باشه و اصالت کالاهای اون تضمین شده باشه تا به راحتی بتونین در صورتی که لباس اشتباهی رو خریداری کرده بودین اون رو با سایز مناسب تعویض کنید. فروشگاه اینترنتی تگموند یکی از همین فروشگاه‌هاست که می‌تونین بدون نگرانی بابت خرید لباس اشتباه ازش برای عزیزاتون هدیه بگیرین و خیالتون از بابت همه چیز راحت باشه.

ورود به فروشگاه اینترنتی تگموند