داشتن پوستی صاف در زیبایی چهره تأثیر بسزایی دارد. بسیاری از افراد با ایجاد تغییراتی در سبک زندگی خود مانند رژیم‌های غذایی سالم، رسیدگی به پوست با ماسک‌ها و روتین‌های مراقبتی دیگر سعی در داشتن پوستی صاف و بدون جوش، لک و آکنه دارند. اما با وجود همه این مراقبت‌ها به دلایل مختلف جای جوش‌ها، آکنه، چین‌وچروک و یا جای زخم‌ها اجتناب‌ناپذیر هستند. در مواقع ضروری مثل وقتی که قصد رفتن به مهمانی داریم لوازم آرایشی مثل کرم‌ پودر نقش پررنگی در پوشاندن لک‌ها و صاف درخشان شدن پوست صورت دارند. در این مقاله نکات مهمی که باید برای خرید کرم ‌پودر مناسب پوست خود بدانید را مطرح کردیم.

کرم پودر چیست؟

طرز استفاده از کرم پودر

کرم پودر یکی از پرکاربردترین پایه‌های آرایش صورت است و به دلیل محبوبیت در بین خانم‌ها معمولاً به‌صورت روزانه مورداستفاده قرار می‌گیرد. یک کرم خوب قابلیت پوشاندن لک‌ها و چین‌وچروک پوست را دارد و می‌تواند رنگ پوست صورت را نیز تغییر دهد. افرادی که مشکلات پوستی دارند کرم‌پودر می‌تواند تمام نواقص پوست آنها را از بین ببرد و سطح پوست صورت را کاملاً صاف و یک‌دست کند.

ترکیبات موجود در این محصول آرایشی معمولاً غلیظ، سنگین و کرمی هستند به همین علت تمامی خطوط صورت را به‌آسانی پوشش می‌دهد. معمولاً افرادی که دارای پوست خشک هستند نسبت به کسانی که پوست چرب دارند علاقه بیشتری به استفاده از کرم پودر نشان می‌دهند.

بهترین نوع کرم آرایشی برای پوست خشک

پوست خشک از رطوبت کمی برخوردار است و به دلیل نازک بودن معمولاً زود کشیده و قرمز می‌شود. مهم‌ترین ویژگی کرم پودر مناسب پوست خشک، باید آب‌رسانی و ایجاد رطوبت کافی برای پوست باشد. همچنین کرم پودر مناسب پوست خشک باید دارای بافت سبک باشد تا برای پوست احساس سنگینی ایجاد نکند. اگر پوست خشکی دارید توجه داشته باشید قبل از استفاده از این کرم آرایشی حتماً ابتدا از کرم مرطوب‌کننده استفاده کنید و در مرحله بعد آن را برای پوشش‌دهی بکار ببرید.

کرم پودر مناسب برای پوست چرب

انتخاب کرم پودر برای پوست چرب به‌دقت بالایی نیاز دارد. کسانی که پوست چرب دارند معمولاً چند ساعت بعد از استفاده از کرم متوجه می‌شوند که آرایش روی صورتشان ماسیده است یا اینکه روی صورتشان برق می‌افتد. این مشکل به این دلیل است که افراد  دارای پوست چرب گاهی به‌اشتباه کرم‌پودر مناسب پوست‌های خشک را خریداری می‌کنند. برای پوست چرب باید کرم پودرهای مات استفاده کنید. این محصولات مات سبک هستند و روی پوست احساس سنگینی نخواهید داشت. همچنین کرم پودر مناسب پوست چرب، باید برچسب oil-free داشته باشند. توجه داشته باشید حتماً قبل استفاده از آن از پرایمر استفاده کنید.

چگونه چربی پوستمان را کاهش دهیم؟

انتخاب کرم پودر مناسب برای پوست مختلط

پوست مختلط شکل‌های مختلفی دارد. اگر بعد از شستن صورتتان قسمت‌هایی از آن چرب است و قسمت‌هایی دیگر پوسته‌پوسته و خشک شده، پوست شما از جنس مختلط است. معمولاً اکثر کسانی که دارای پوست مختلط هستند با تغییر فصل‌ها جنس پوستشان هم دچار تغییر می‌شود. پس اگر پوست مختلط دارید خوب است یک کرم پودر برای فصل گرما و یکی دیگر برای فصل سرد تهیه کنید. کرمی که انتخاب می‌کنید باید مایع باشد تا آب موردنیاز پوست را تأمین کند و همچنین فاقد چربی باشد.

طرز استفاده از کرم پودر

طرز استفاده از کرم پودر

سعی کنید رنگ کرم پودر شما نزدیک به  رنگ پوست صورتتان باشد.

ابتدا صورت خود را با شوینده صورت تمیز کنید بعد از تونر استفاده کنید، سپس مرطوب‌کننده و پرایمر بزنید.

برای پخش کرم پودر می‌توانید از یک براش مخصوص و یا یک اسفنج آرایشی استفاده کنید. برای استفاده از اسفنج آرایشی باید از قبل کمی اسفنج را مرطوب کنید.

برای پخش کردن کرم پودر، با کمک اسفنج یا براش از کرم را از وسط صورت به سمت بیرون حرکت دهید. اسفنج را از تیغه بینی به سمت گونه‌ها بکشید. سپس برای یکدست شدن کرم بر روی پوست، آهسته با اسفنج به پوست صورتتان ضربه بزنید.

در آخر از کرم پودر برای پوشاندن نواحی گوش و گردن هم استفاده کنید، زیرا اختلاف رنگ صورت و گردن از زیبایی میکاپ شما می‌کاهد.

با انواع برس آرایشی بیشتر آشنا شوید!

کرم پودر

کلام آخر

در مقالهٔ بالا سعی کردیم تا نکات مهمی دررابطه‌با انواع پوست و انتخاب کرم پودر مناسب آن را مطرح کنیم. کرم پودر از جمله لوازم آرایشی محبوب در بین خانم‌هاست که بیشترین آمار استفاده را نیز دارد. داشتن پوست صاف و یکدست زیبایی صورت را دوچندان می‌کند و چهره شما را به شکل طبیعی شاداب نشان می‌دهد. اما آنچه که بیشتر از آرایش و زیبایی اهمیت دارد سلامت پوست شماست. برای داشتن پوستی سالم و بانشاط باید حتماً به کیفیت لوازم آرایشی که به‌صورت مداوم از آنها استفاده می‌کنید توجه داشته باشید. مواد آرایشی به شکل مستقیم با پوست شما در تماس هستند پس باید برای پوست خود اهمیت قائل شوید و توجه کنید تا کرم پودر خود را از برندهای معتبر تهیه کنید.

مهم‌ترین نکته‌ای که باید رعایت کنید اهمیت آبرسانی به پوستتان است. به کمک ماسک‌های آب‌رسان و کرم‌های آب‌رسان و مرطوب‌کننده پوست خود را مرطوب نگه دارید. همچنین توجه کنید کرم‌پودری که انتخاب می‌کنید، فاقد ترکیبات عطری و هرگونه رایحه و اسانسی باشد چراکه این مواد می‌توانند موجب التهابات پوستی شده و حساسیت‌های پوست شما را تشدید کنند و در آخر سعی داشته باشید تا میزان استفاده از لوازم آرایشی را به حداقل برسانید.

دسته بندی شده در: