اگر قصد چیدن یک دکوراسیون داخلی جذاب برای خانه یا محل کارتان را دارید، باید علاوه بر طراحی درست و تهیه لوازم خانگی ضروری، به لوازم دکوری و اکسسوری منزل هم توجه ویژه داشته باشید. شما با استفاده از اکسسوری‌ها می‌توانید فضای اتاق خودتان را گرم و دلنشین بسازید. یک فضای ساده و ابتدایی را با اکسسوری منزل می‌توان کاملاً مد روز به یک فضای مدرن و شیک تبدیل کرد. دکوری‌ها و لوازم جانبی که در دکوراسیون داخلی اتاق خود استفاده می‌کنید، بازتابی از سبک، روند و شخصیت شما هستند. اکسسوری منزل مانند تابلو‌ها، لامپ‌های تزئینی، گلدان‌ها و آینه‌ها باید به طور معناداری در طراحی کلی نقش داشته باشند. در ادامه این نوشتار قصد داریم انواع جدید‌ترین دکور‌ها و لوازم جانبی را برای چیدمان داخلی خانه به شما معرفی کنیم.

آینه

آینه در طراحی دکوراسیون داخلی

استفاده از آینه‌ها در دکوراسیون داخلی، فضای اتاق را وسعت می‌دهد و باعث بزرگ‌تر دیده‌شدن خانه و پرنورتر شدن آن می‌شود. در برخی از فضاها مانند اتاق‌خواب و رخت‌کن، آینه ضروری است. اما نصب آینه در قسمت ورودی سالن جنبه تزئینی دارد. در دکوراسیون‌های مدرن اغلب از آینه‌ها بدون قاب استفاده می‌شود. سبک‌های سنتی معمولاً دارای یک قاب از چوب یا فلز در یک طرح مشخص هستند. توجه داشته باشید آینه‌ها باید باتوجه‌به سطح دیوار و مبلمان انتخاب شوند. امروزه آینه‌هایی با طرح پازل بسیار طرف‌دار پیدا کرده و فضای اتاق را دلنشین می‌کنند.

ساعت

ساعت در دکوراسیون داخلی

ساعت‌ها هرگز از مد نمی‌افتند. آنها یک اکسسوری منزل ضروری دکوراسیون داخلی هستند. ساعت‌ زمان را نشان می‌دهد و ازاین‌جهت کاربرد دارد، همچنین به‌عنوان یک اکسسوری کلاسیک فضای اتاق را گرم و دلپذیر جلوه می‌دهند ساعت‌های زنگ‌دار، ساعت‌های مدرن با طرح‌های مختلف مانند مکعب‌ها یا دایره‌های شیشه‌ای، ساعت دیجیتال، آنالوگ مکانیکی و حتی یک ساعت سنتی. انتخاب‌ها بی‌شمار هستند. باتوجه‌به تم اتاق خودتان دست به انتخاب بزنید.

بیشتر بخوانید: جادوی نظم به سبک کنماری.

لامپ‌ها

لامپ در دکوراسیون داخلی

یکی از اکسسوری‌ها در دکوراسیون داخلی که هرگز از مد نمی‌افتد، لامپ‌ها هستند. لامپ به اتاق روح می‌بخشد. نورپردازی به ویژگی‌های بصری می‌افزاید و سبکی چشمگیر ایجاد می‌کند. لامپ‌ها و وسایل روشنایی که به‌خوبی انتخاب شده‌اند در تعیین سبک یک اتاق بسیار مهم هستند. در نگاه اولیه جنبه عملکردی لامپ‌ها باید موردتوجه قرار گیرد، اما از طراحی و زیبایی آن نیز نباید غافل شد.

  • اتاق‌های رسمی‌تر معمولاً به لامپ‌هایی با نوع خاصی از ظرافت نیاز دارند. آنها ممکن است بسیار ساده باشند، اما رنگ‌ها و بافت‌ها باید به تم رسمی اتاق شبیه باشد.
  • اتاق‌هایی که به سبک‌های غیررسمی‌تر دیزاین می‌شوند، باید دارای لامپ‌هایی باشند که دارای طرح‌های رنگی یا حتی شلوغ اما زیبا باشد. برای مثال چوب، سفال، مس و قلع.
  • در اتاق‌های مدرن لامپ‌های مدرن اما ساده مناسب آن است. چوب جلا داده شده با رنگ‌های دوست‌داشتنی و طرح ونقش زیبا، فلزات، چینی، سفال، شیشه و چرم.
  • اگر برای یک فضا از چندین لامپ استفاده می‌کنید، باید با یکدیگر شبیه باشند.

عکس‌ها و نقاشی

تابلو در دکوراسیوت داخلی

هیچ اکسسوری جذاب‌تر از عکس و نقاشی نیست. اگر عکس‌ها را به درستی انتخاب کنید، آن‌ها به فضای اتاق شما معنا می‌دهند. مناظر، مناظر دریایی، عکس‌های خیابانی، چاپ گل و تصاویر طبیعت بی‌جان، همگی انتخاب‌های محبوب برای اتاق‌های سنتی هستند. با توجه به مدل و رنگشان می‌توان از آنها در محیط رسمی و غیررسمی استفاده کرد. به نظر می‌رسد انواع دیگر برای اتاق‌های خاص مناسب‌تر باشند. به‌عنوان‌مثال پرتره‌ها اغلب کاملاً رسمی هستند درحالی‌که تصاویر حیوانات غیررسمی بودن را بیان می‌کنند. طرح و رنگ این تابلو‌ها باید با تم کلی فضای اتاق شما هماهنگ باشد. اندازه و شکل یک عکس باید به قسمت دیواری که روی آن آویزان می‌شود و همچنین به مبلمانی که در مقابل دیوار قرار می‌گیرد مربوط باشد.

برای مشاهده همه تابلو‌ها اینجا کلیک کنید.

استفاده از عکس‌ها در طراحی داخلی

تابلو در طراحی دکوراسیون داخلی
  • تصاویر را در جایی آویزان کنید که از آنها لذت ببرند.
  • یک نقاشی تنها زمانی باید آویزان شود که به‌اندازه کافی بزرگ و مهم باشد که موردتوجه قرار گیرد.
  • اگر هیچ مبلمانی در زیر آن نباشد، به نظر می‌رسد یک عکس در فضا شناور است.
  • تابلو عکس را بافاصله از مبل نصب کنید، برای جلوگیری از تماس با سر فرد هنگام تکیه دادن به پشت یا نشستن روی مبل.
  • همیشه قاب مناسبی را انتخاب کنید که با فضای اتاق هم‌خوانی داشته باشد و جدا از تم اتاق به نظر نیاید.

کوسن در طراحی دکوراسیون داخلی

کوسن در طراحی دکوراسیون داخلی

کوسن‌ها می‌توانند فوراً ظاهر مبل و همچنین کل اتاق را تغییر دهند. چیدمان خلاقانه بالش‌ها مانند یک اثر هنری مینی است. تغییر دکوراسیون داخلی اتاق با استفاده از کوسن‌، روشی مقرون‌به‌صرفه برای طراوت بخشیدن به اتاق در فصل جدید هست. می‌توانید چند کوسن در اندازه‌های بزرگ و کوچ تهیه کنید. برای مثال با یک کوسن مربع بزرگ شروع کنید، یک کوسن مربع کوچک‌تر را در جلو قرار دهید و سپس با یک کوسن مستطیلی به پایان برسانید. وقتی از رنگ‌های ثابت استفاده می‌کنید. همچنین می‌توانید از پارچه‌هایی مانند مخمل، پارچه‌های بافته شده، کتان، چرم و غیره استفاده کنید. نیاز نیست همیشه کوسن‌ را در انتهای مبل‌ها قرار دهید، بلکه می‌توانید سه یا چهار عدد از آن را در وسط مبل بچینید.

برای مشاهده جدید‌ترین مدل کوسن اینجا کلیک کنید.

گیاهان و درختان آپارتمانی  

گیاهان آپارتمانی

بهترین روش برای ایجاد سرزندگی در فضای اتاق، استفاده از گل و گیاهان در دکوراسیون داخلی خانه است. هیچ چیزی مانند فضای سرسبز برای نشاط بخشیدن به محیط خانه اثربخش نیست. گیاهان را می‌توان تقریباً در هر جای خانه یا آپارتمان قرارداد، به‌شرط اینکه نور کافی دریافت کنند و محیط برای رشد آنها مساعد باشد. گلدان‌های سفالی شبیه به کوزه، حصیر و گلدان سرامیکی گزینه‌های جدیدی به‌عنوان گلدان هستند. ما معمولاً از دیزاین بخش‌هایی از خانه، مانند حمام و سرویس بهداشتی غافل می‌شویم، گیاهان در محیطی مانند حمام رشد خوبی دارند. می‌توانید برای دیزاین از آن کمک بگیرید. برای پرکردن نقاط خالی کتابخانه خود از گل و گیاهان استفاده کنید، این مدل‌ها اخیراً در دکوراسیون منزل ترند شده‌اند.  همچنین از آنها می‌توان برای پرکردن فضای پنجره یا به‌عنوان جداکننده اتاق استفاده کرد. اما توجه داشته باشید که گل‌ها و گیاهان را بر اساس علاقه خود و شرایط نگهداری آنها انتخاب کنید.

مجسمه

مجسمه در دکوراسیون داخلی

مجسمه‌ها به‌عنوان یک درام زنده به هر دکوراسیون داخلی شناخته می‌شوند. یک مجسمه این توانایی را دارد که هر گوشه‌ای از خانه را به مرکز جاذبه تبدیل کند. اگر در حال طراحی خانه یا محل کار هستید، ما به‌شدت توصیه می‌کنیم که مجسمه‌های تزئینی و سایر آثار هنری را در فضای اتاق خود قرار دهید. مجسمه‌ها و اشیا دکوری را می‌توانید در قسمت‌های کلیدی خانه، مانند ورودی، لابی، حیاط، اتاق غذاخوری یا اتاق نشیمن قرار دهید. در پایان، مجسمه‌هایی که در فضای خود دارید باید با شما صحبت کنند. پس از درنظرگرفتن مواردی مانند اندازه، شکل، رنگ و مواد، واقعاً ارزیابی کنید که آن مجسمه چه احساسی به شما می‌دهد و چه تأثیری بر محیط آن می‌گذارد. پس از آن اشیا دکوری بخشی از هویت خانه شما می‌شوند.

سخن پایانی 

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی منزل یا اتاق شخصی شما در خانه یا محل کار می‌تواند نشان‌دهنده شخصیت و استایل شما باشد. در مقاله بالا چند اکسسوری که در چیدمان فضای داخلی خانه  تأثیرگذار هستند را معرفی کردیم. شما با اکسسوری‌های مناسب، طرح‌های رنگی و ایجاد نوآوری و خلاقیت در طراحی داخلی خانه، می‌توانید چیزی بسازید که منحصراً مال شما باشد. ترکیب انواع سبک‌های معاصر و مدرن برای طراحی فضای داخلی فضای شما می‌تواند معجزه کند.

منبع: foyr، hmhub

دسته بندی شده در: