معمولا تو نگاه اول، میزان سلیقه‌ی آقایان بر اساس ظاهر کفش و نحوه‌ی ست‌ کردن رنگ کفش با لباس‌ها قضاوت می‌شه. اخیرا تغییرات چشمگیری تو نحوه‌ی ست کردن رنگ کفش با لباس آقایون رخ داده که بعضیاشون حتی کاملا متفاوت با اصول اولیه‎ی دنیای مد هستن؛ مثل پوشیدن کفش رسمی با شلوار جین و یا کفش کتونی با کت‌و‌شلوار! از نظر خیلی از کارشناسان، دلیل اصلی قبول این تغییرات تو جامعه، مساله‎ی تطبیق رنگ‌هاست. در واقع به علت استفاده‎ی درست از هنر ست کردن رنگ کفش با لباس؛ خیلی از باورهای سنتی در مورد استایل کلی ما تغییر کرده.

 

چطور بهترین ترکیب رنگ کفش و لباس را پیدا کنیم؟

معمولا تو کمد هرکدوم از ما یه جفت کفش مشکی پیدا می‌شه. چون امکان نداره لباسی وجود داشته باشه، که رنگ اون با رنگ مشکی ست نشه. از طرفی، در کنار رنگ‌هایی مثل مشکی و سفید که خیلی پرکاربردن، نمی‌تونیم ضرورت وجود کفش‌هایی با رنگ قهوه‌ای، خاکستری و یا حتی رنگ‌های شاد رو نادیده بگیریم؛ چون طبق تجربه، اصول ست کردن رنگ کفش با لباس به تنوع نیاز داره. در این زمینه چند قانون اصلی وجود داره که می‌تونیم تو انتخاب رنگ کفش، هر صبح پیش از رفتن به سرکار در نظر بگیریم:

  • انتخاب رنگ مشکی همیشه از هر رنگ دیگه‌ای هوشمندانه‌تره.
  • معمولا رنگ‌های تیره از رنگ‌های روشن کارایی بیشتری دارن.
  • یه کتونی سفید برای روزهایی که اصلا حوصله نداریم و می‌خوایم با لباس اسپرت به سرکار بریم، بهترین انتخاب.
  • گاهی‌اوقات مهم نیست که کفش‌ ما چه رنگی، چون ما از قبل یه دست لباس با رنگ خنثی انتخاب کردیم.
  • گاهی می‌تونیم به ست کردن کفشی با رنگ خنثی (خاکستری) با کت‌و‌شلواری با رنگ روشن، برای شروع یه روز آروم تو سرکار فکر کنیم.
  • حتی می‌تونیم شدت رنگ‌های تیره لباس‌مون رو با یه کفش با رنگ خنثی تعدیل کنیم؛ مثل قرمز با سفید!
  • از اهمیت هماهنگی پیراهن‌هایی با رنگ سفید، صورتی و یا آبی روشن برای کت‌و‌شلوار و کفش مشکی نباید غافل شیم.

ست کردن کفش مردانه

تو این مطلب سعی شده به راهنمایی‌های لازم در مورد نحوه‎ی درست ست کردن رنگ کفش با لباس آقایان اشاره بشه. پس شاید بهتره قبل از تصمیم برای خرید یه دست لباس کامل، رفتن به مهمونی و یا شرکت تو یه جلسه‌ی کاری مهم؛ حتما نگاهی به این مطلب بندازید.

 

چرخه‌ی رنگ

موقع انتخاب رنگ مناسب برای استایل خودمون، چرخه‎ی رنگ می‌تونه کمک زیادی به ما بکنه. چون این چرخه با مشخص کردن رنگ‌های مشابه (Analogous colours)، مکمل (Complementary colours) و سه‌گانه (Triadic colours) می‌تونه نحوه‎ی درست ست کردن رنگ‌ها رو به ما آموزش بده. فلش‌های مختلف، هرکدوم نشون‌دهنده هارمونی رنگی مورد نظر تو این چرخه هستن که در ادامه تصویر اون‌ها رو مشاهده می‌کنید.

چطوری رنگ لباس ست کنیم؟

رنگ‎‌های مشابه معمولا تناژ یکسانی دارن و به خوبی با هم هماهنگ می‌شن. رنگ‌های مکمل، می‌تونن کنتراست متعادلی تو ظاهر استایل ما ایجاد کنن. به همین دلیل گاهی مجبوریم از رنگ‌های مکمل جدا از هم (split complementary colours) موقع ست کردن رنگ کفش با لباس خودمون استفاده کنیم. رنگ‌های سه‌گانه که با فاصله‎ی یکسانی از هم تو چرخه قرار دارن؛ می‌تونن به استایل ما جلوه‎ی بیشتری بدن.

در ادامه به صورت جداگانه، پیشنهاداتی در مورد رنگ و نوع لباس‌هایی که می‌تونیم با هر رنگی از کفش ست کنیم؛ ارائه شده.

 

آموزش ست کردن برای هر رنگ از کفش و لباس مردانه:

ست کفش مشکی مردانه
استایل مردانه با کفش مشکی

معمولا برای یه جلسه‎ی رسمی، مشکی بودن یه بخشی از استایل ما ضروری؛ مثلا به صورت یه کراوات یا کفش مشکی. برخلاف باور خیلی از افراد، پوشیدن لباس یا کفش مشکی یا آبی باعث تصور ظاهری مغرور در ما نمی‌شه و برعکس کاملا یه انتخاب هوشمندانه‌ست؛ چون با هر رنگی از اجزای استایل ما به راحتی ست می‌شن. اگه قراره که شلوارهای راحتی بپوشیم، بهتره به کفش‌های مشکی یا قهوه‌ای غیر رسمی فکر کنیم و اگر اصرار به پوشیدن کفش مشکی با جین داریم، بهتره به سراغ انواع بوت بریم.

 

ست کفش قهوه ای مردانه

کفش اسپرت قهوه ای مردانه

اصولا کفش‌های قهوه‌ای رسمی با هر رنگ کت‌و‌شلواری ست می‌شن؛ به جز یه دست کت‌و‌شلوار مشکی! هرچی رنگ قهوه‌ای کفش ما تیره‌تر باشه، امکان ست کردن اون با رنگ‌های متضاد مثل زرشکی یا خاکستری آسون‌تره. از طرفی طبق تجربه، پوشیدن یه کفش غیر رسمی یا چرمی قهوه‌ای تیره با جین تیره می‌تونه ظاهر عالی به ما بده.

 

ست کفش زرشکی مردانه

کفش زرشکی رسمی مردانه

اگرچه کفش‌های زرشکی مورد سلیقه‎ی همه‎ی ما نیستن، اما معمولا مشابه کفش‌های قهوه‌ای برای ست کردن رنگ کفش با لباس عمل می‌کنن. انتخاب یه کفش زرشکی رسمی با یه کت‌و‌شلوار مشکی یا سرمه‌ای، می‌تونه ما رو تو مهمونی‌ها از بقیه‌ی آقایان متمایز کنه. طبق تجربه، بهتره تو استایل‌های اسپرت و غیر رسمی، کفش‌های زرشکی جیر خودمون رو با لباس‌های روشن ست کنیم.

 

ست کفش آبی مردانه

استایل با کفش آبی مردانه

معمولا از رنگ آبی برای تولید کفش‌های غیر رسمی و حتی انواع کتونی استفاده می‌شه و به ندرت می‌تونیم یه کفش چرمی آبی رنگ تو فروشگاه‌ها پیدا کنیم. پیشنهاد می‌شه که برای مهمونی‌های عصرانه، به سراغ یه کالج نبوک آبی تیره با شلوار و پیراهن غیر رسمی رنگ روشن، مثل سفید یا خاکستری، بریم. از طرفی جدیدا بوت‌های آبی رنگ زیبایی از جنس جیر برای زمستون طراحی شدن که با شلوارهای رسمی کوتاه جلوه‌ی خوبی دارن.

 

ست کتونی سفید مردانه

استایل با کتونی سفید مردانه

جدیدا بعضی از کفش‌های کتونی سفید طوری طراحی می‌شن، که می‌تونیم اون‌ها رو با کت‌و‌شلوارهای کمی غیر رسمی روشن یا رنگی ست کنیم و ظاهر کلاسیک به استایل خودمون بدیم. نکته ای که باید به اون توجه کنیم اینه که همیشه، پوشیدن انواع کتونی‌های سفید با شلوارک، جین، انواع تی‌شرت و لباس‌های ورزشی با هر رنگی رایج بوده. یعنی جز جدایی‌ناپذیر استایل‎های اسپرت ما، برای انجام کارهای بیرون از منزل و یا حتی مهمانی‌های عصرانه بودن و هستن.

 

ست کتونی رنگی مردانه

پوشیدن کتانی رنگی مردانه

زمانی از کتونی‌های رنگی فقط برای ورزش استفاده می‌کردن. اما امروزه به یه عضو جدید برای استایل‌های روزمره‌ی اکثر ما تبدیل شدن و حتی بعضی از ما سرکار نیز از کتونی رنگی برای شادتر کردن روحیه و فضای کاری استفاده می‌کنیم. از اونجایی‌که با وجود کفش‌های کتونی رنگی یه مقدار رعایت اصول ست کردن رنگ کفش با لباس مشکل؛ معمولا خیلی از ما ترجیح می‌دیم این مشکل رو با پوشیدن جین و یا شلوارهای کتون رنگ روشن حل کنیم. طبق تجربه، بهتره در مورد کفش‌های کتونی رنگ جیغ مثل قرمز یا نارنجی، به سراغ لباس‌های کاملا روشن مثل سفید یا خاکستری و یا کاملا تیره مثل مشکی بریم، تا ظاهر ما کمی آروم‌تر جلوه کنه.

راستی! اگر اهل خوش‌پوشی و اهمیت به مد و فشن هستین، پیشنهاد می‌کنیم مطلب ما در مورد ۱۰ راز خوش‌تیپ بودن برای آقایان رو از دست ندین.

 

حرف آخر!

در کل، انتخاب استایل‌های تک‌رنگ و یه‌دست همیشه آسون‌ترین گزینه‎ی ممکن برای همه‎ی افراد بوده؛ اما در نهایت طبق تجربه به یه شرایط کسل‌کننده ذهنی و روانی منجر شده. پس بهتره همین امروز دست به کار شیم و با مطالعه‎ی مطالب و مشاهده تصاویر مختلف ایده بگیریم تا بتونیم به بهترین نحو برای ست کردن رنگ کفش با لباس و چینش استایل‌های مختلف لباس‌های تو کمدمون اقدام کنیم.

ما در این مطلب سعی کردیم تا تعدادی از قوانین جسورانه مد و فشن رو به شما معرفی کنیم. با این حال، می‌دانیم همه افراد در موقعیت‌های خاصی به یک استایل محافظه کارانه و کم ریسک احتیاج دارن. اگر به یک مهمانی خیلی رسمی یا مراسم عروسی دعوت شدین؛ برای اطمینان از استایلتون فقط کافیه از قانون‌های قطعی و قدیمی استفاده کنین. استفاده از قوانین تثبیت شده در جامعه، باعث میشه ۱۵ سال بعد، موقع دیدن عکس‌های امروز، هنوز شیک به نظر برسید. اگر بعد از مطالعه این مطلب به فکر خرید کفش افتادین، فروشگاه اینترنتی تگموند با بیش از ۳۰۰ برند معتبر داخلی و خارجی می‌تونه در داشتن یک خرید پرسود و شیک به شما کمک کنه.

ورود به فروشگاه اینترنتی تگموند

راستی! باعث خوشحالی ماست که نظرتون راجع به این مطلب رو پایین همین صفحه برای ما بنویسین تا با دیدگاه شما بیشتر آشنا بشیم 🙂