از اوایل دهه ۹۰ میلادی تا امروز، زنان علاقه زیادی به پوشیدن شلوار به جای دامن نشون دادن. درست به همین خاطر مدل‌های مختلفی از شلوار در طول زمان طراحی و تولید شده. در کنار این موضوع، اگر هدف شما خوش‌پوش بودنه باید با مدل‌های مختلف هر لباسی آشنا بشین تا بهترین‌ها رو برای خودتون انتخاب کنین. به خاطر همین به شما پیشنهاد می‌کنیم با مطالعه ادامه این مطلب استایل خودتون رو حرفه‌ای بسازین.

 

انواع شلوار زنانه

اگر دوست دارین ظاهر خیره‌کننده‌ای داشته باشین، قبل از هرچیزی لازمه ریسک پذیر باشین. گاهی لازمه مدل‌های مختلفی از یک لباس رو امتحان کنین تا براساس تجربه بهترین مدل برای خودتون رو بشناسین. با این حال، گاهی هم می‌تونین از روش‌های ساده‌تر کمک بگیرین. به طور مثال، شما با شناختن انواع شلوار زنانه تا حد زیادی متوجه می‌شین چه مدل‌هایی از شلوار می‌تونه برای شما مناسب باشه.

 

  1. شلوار پالازو

مدل شلوار پالازو

احتمالا این مدل شلوار رو به نام دامن شلواری بشناسین. شلوارهای پالازو (Palazzo) فرم آزاد و گشاد دارن و فقط در بخش کمر کاملا اندازه هستن. جنس لطیفی که معمولا برای پارچه این مدل شلوار در نظر گرفته می‌شه، اون رو به یک انتخاب خوب برای تابستان تبدیل کرده. مدل شلوار پالازو به نوعی طراحی شده که برای استایل‌های رسمی و حتی غیررسمی و روزمره کاربرد داره. همچنین اگر قد بلند و لاغر هستین، این پالازو یکی از مناسب‌ترین مدل‌های شلوار زنانه برای شماست.

 

  1. شلوار ملوانی

مدل شلوار ملوانی زنانه

شلوار ملوانی یا همان Sailor pant از دهه نود میلادی محبوبیت زیادی در بین خانم‌ها پیدا کرده. این شلوارها در قسمت کمر، دارای دو ردیف موازی دکمه هستن. نوع برش و جزئیات شلوارهای ملوانی، این مدل شلوار رو به یک انتخاب عالی برای نشان دادن ظرافت بدن شما تبدیل کرده. اگر کمر باریکی دارین، این شلوار به خوبی این نقطه قوت بدن شما رو نمایش می‌ده.

 

  1. شلوار بوت کات

شلوار زنانه مدل بوت کات

شلوار بوت کات که به نام شلوار دم پا، بین ما شناخته شده هم یکی از جذاب‌ترین مدل‌های شلوار زنانه به حساب میاد. این شلوار به قسمت های ران و باسن فشاری وارد نمی‌کنه ولی آزاد یا گشاد هم محسوب نمی‌شه. ویژگی خاصی که جین بوت کات رو متمایز می‌کنه اینه که از زیر زانو تا دم پا از یه فرم گشاد و کلوش پیروی میکنه. یادتون باشه اگر قد کوتاهی دارین، پوشیدن این شلوار با کتونی های تخت می‌تونه باعث کوتاه قد به نظر رسیدن شما بشه. بنابراین بهتره در کنار جین بوت کات از یک کفش پاشنه‌دار استفاده کنین.

 

  1. شلوار راسته

شلوار راسته زنانه

مدل شلواری که ما از اون با عنوان شلوار راسته یاد می‌کنیم در دنیا با نام Cigarette Pants شناخته می‌شن. این مدل شلوار محبوبیت ویژه‌ای برای خانم‌ها داره؛ چرا که در هر زمانی و با هر استایلی می‌شه از شلوارهای راسته استفاده کرد. اگر درحال رفتن به خرید هستین، می‌تونین این مدل شلوار رو با کفش ورزشی و تیشرت ساده ترکیب کنین. در عین حال اگر قصد شرکت در یک مهمانی رو داشته باشین، شلوار راسته با کفش پاشنه‌دار و یک تاپ یا بلوز شیک می‌تونه کاملا مناسب برای پوشیدن باشه.

 

  1. شلوار بگی

شلوار بگی زنانه

شلوار‌های بگی (Baggy pants) کارایی زیادی برای شما دارن؛ مخصوصا اگر اون‌ها رو با رنگ‌های اصلی مثل سفید یا مشکی خریداری کنین. این شلوارها گشاد هستن و ظرافت اندام شما رو تا حدی پنهان می‌کنن. به همین دلیل می‌تونین همراه شلوار بگی برای بالاتنه یک لباس فیت انتخاب کنین تا همچنان جذاب به نظر برسین.

 

با کدام شلوار خوش اندام به نظر می‌رسیم؟

انواع شلوار زنانه

این که چه مدل شلوار زنانه‌ای شما رو خوش اندام نشون می‌ده کاملا به فرم بدن شما بستگی داره. علاوه بر قد و وزن شما، اطلاعاتی مثل این که کدام بخش از بدن شما پهن‌تر از بخش‌های دیگه به نظر می‌رسه اهمیت زیادی دارن. بنابراین اگر هنوز فرم بدن خودتون رو به درستی تشخیص ندادین، پیشنهاد می‌کنیم سری مقالات ما درباره انواع فرم بدن رو مطالعه کنین. بعد از بررسی راهنمای تشخیص فرم بدن، به راحتی متوجه می‌شین چه لباس‌هایی برای خوش استایل به نظر رسیدن شما لازمه.

 

فهمیدن سایز شلوار، مسئله مهم و پرماجرا

چطوری سایز خودمون رو بفهمیم

 حالا که با مدل های کاربردی شلوار آشنا شدین احتمالا تصمیم گرفتین که یکی از این مدل ها رو بخرین و برای یکبار هم که شده امتحانش کنین. حالا می‌دونین که باید چه سایزی رو بخرین؟! همیشه یکی از دغدغه‌های بزرگ برای خریدن لباس پیدا کردن سایز مناسبه. حتی ممکنه شما بین سایز باشین و درحالی که دو سایز پشت هم توی تنتون اندازه‌ست به این فکر کنین که بالاخره کدومش رو باید بگیرین. واقعیت اینه که هر مدل شلوار با توجه به جنس پارچه و مدل برشی که داره ممکنه قانون همیشگی شما برای پوشیدن یک سایز مشخص رو بشکنه و روی سایز دیگه‌ای برای شما اندازه و مناسب باشه. مثلا اگر بین سایز ۳۸ و ۴۰ هستین در مورد خرید شلوار اسکینی ممکنه سایز ۴۰ برای شما مناسب باشه و موقع خرید مام جین یا بوی فرند جین سایز ۳۸ انتخاب بهتری برای شما باشه. البته دونستن اندازه های خودتون هم میتونه کمک بزرگی بهتون برسونه تا سایز درست خودتون رو بشناسین. ما قبلا در مطلب راهنمای کامل انتخاب سایز برای خرید اینترنتی ترفندهای پیدا کردن سایز مناسبتون رو آموزش دادیم و پیشنهاد می‌کنیم حتما مطالعه اش کنین تا از این به بعد با خیال راحت تری خرید کنین. راستی اگر از سایزتون مطمئن هستین و می‌خواین همین حالا خرید کنین می‌تونین به فروشگاه اینترنتی تگ‌موند هم سر بزنین تا مجموعه کاملی از همه مدل‌های شلوار زنانه رو یک جا ببینین.

ورود به فروشگاه اینترنتی تگموند

راستی! باعث خوشحالی ماست که نظرتون راجع به این مطلب رو پایین همین صفحه برای ما بنویسین تا با دیدگاه شما بیشتر آشنا بشیم 🙂