شما احتمالاً از هنر مینیمالیستی چیزهایی شنیدین؛ اما چقدر در مورد مد مینیمالیستی اطلاعات دارین؟ مد مینیمالیستی با یک اصل کلی تعریف می‌شه: ساده بگیرید! انتخاب از بین تعداد محدودی رنگ، خرید کمتر لباس و از همه مهم‌تر سادگی، ویژگی‌هایی برای توصیف سبک مینیمال هستن.

تا حالا شده از خودتون بپرسین “چه تعداد لباس لازم دارم؟” یا “چندتا پیراهن باید داشته باشم؟” برای پاسخ دقیق به این سوال، باید اول سبک شخصی خودتون رو مشخص کنین و بعد بر اساس اون به سراغ انتخاب لباس برین. توی این مطلب از تگ‌مگ ما استایل مینیمال رو معرفی میکنیم تا بیشتر باهاش آشنا بشین و ببینین به سلیقه شما نزدیک هست یا نه. پس با ما همراه باشید.

مینیمالیسم، چیزی فراتر از انتخاب لباس

استایل مینیمال چیست؟

مینیمالیست بودن، چیزی فراتر از توجه به تعدادی از قوانین مربوط به مُد و فشن به حساب میاد. مینیمالیسم بیشتر از این که در مورد استفاده از تعداد مشخصی رنگ باشه، در مورد نگرش و جریان تفکر پشت یک لباس در کمد شماست.

داشتن استایل مینیمال به این معنی نیست که قراره کمترین و ساده‌ترین لباس‌ها رو بخرین؛ در واقع قراره کمد لباسی داشته باشین که متناسب با سبک زندگی شماست. یک کمد پر از قطعات باکیفیت که دوست دارین سال‌های سال ازشون استفاده کنین.

داشتن استایل مینیمال چطور به ما کمک می‌کنه؟

جالبه بدونین یک فرد، به طور متوسط، فقط از ۲۰% محتویات کمد لباس خودش دائما استفاده می‌کنه! در واقع شما بدون ۸۰% باقی‌مانده کمدتون هم می‌تونین زندگی کنین. ممکنه برای همه اتفاق افتاده باشه که از بین تعداد زیادی لباس، هربار ژاکت محبوبشون رو انتخاب کنن در حالی که گزینه‌های زیادی برای انتخاب وجود داشته باشه.

تا حالا پیش اومده به کمد خودتون نگاه، و به این فکر کرده باشین که “من چیزی برای پوشیدن ندارم!”؟ قطعا ماجرا این نیست که شما هیچ لباسی نداشته باشین! در عوض شما به احتمال زیاد گرفتار نوعی خستگی در تصمیم گیری یا پارادوکس انتخاب هستین. در پارادوکس انتخاب هرچقدر گزینه‌های بیشتری داشته باشین، تصمیم گیری سخت‌تره و نهایتا اعتمادبنفس کمتری نسبت به تصمیم نهایی خواهید داشت.

داشتن یک استایل مینیمال، به خوبی از پیش‌آمد این دست اتفاقات جلوگیری می‌کنه. تصور کنین چه لذتی داره که هر روز بعد از باز کردن کمد، فقط لباس‌ها و اکسسوری‌هایی رو ببینین که واقعا عاشق اون‌ها هستین. شما لایق این هستین که از تک تک اجزای استایلتون حس اعتمادبنفس و بی‌نظیر بودن بگیرین؛ این درست چیزیه که مد مینیمال به شما هدیه می‌ده!

چطور به سبک مینیمال لباس بپوشیم؟

چطور به سبک مینیمال لباس بپوشیم؟

استایل شما از طریق لباس‌، نوع اکسسوری و مدل آرایشی که انتخاب می‌کنین، شخصیت شما رو بیان می‌کنه. بنابراین شما قبل از ساختن این استایل برای خودتون باید عمیقا نسبت به استایل مینیمال، علاقه و سازگاری روحی داشته باشین. اگر در نهایت استایل مینیمال مورد پسند شماست، با دقت به موارد زیر به یک مینیمالیست حرفه‌ای تبدیل بشین.

بازگشت به سمت لباس‌های بیسیک

قبل از صحبت در مورد جمله‌ی بالا، بهتره کمی بیشتر با لباس‌های بیسیک آشنا بشیم. وقتی در مورد لباس‌های بیسیک حرف می‌زنیم، به طور معمول به لباس‌هایی اشاره داریم که ساده و کمی بالاتر از رده لباس‌های ضروری هستن. بیسیک‌ها معمولا طرح خاصی ندارن و بیشتر در رنگ‌های خنثی دیده می‌شن؛ چرا که این نوع از لباس‌ قراره به سادگی با بقیه آیتم‌های موجود در کمد شما هماهنگ بشه.

با دنبال کردن سبک مینیمال، شما باید یک هدف اصلی داشته باشین: به سمت خرید لباس بیسیک و ساده حرکت کنین. تقریباً مثل ساختن کمد کپسولی، قطعات استایل مینیمال هم ممکنه در ببیشتر موارد بیسیک باشن. تیشرت‌ بدون طرح و تک‌رنگ، ژاکت‌های ضخیم ساده، شلوار جین مشکی و لباس‌هایی از این دست، همگی آیتم‌های بیسیک به حساب میان.

بازنگری در انتخاب رنگ‌ها

یک تصور غلط در مورد کمد لباس مینیمال؟ خلاص شدن از رنگ! بهتره بدونین رفتن به سمت مینیمالیسم به معنای خالی کردن کمد از لباس‌های رنگی نیست. فقط کافیه زمانی که یک لباس رنگ روشن انتخاب کردین، حتما اون رو با پایه رنگ خنثی‌تری هماهنگ کنین. همچنین ترکیب‌های رنگی شلوغ و رنگی رنگی در استایل مینیمال جایگاهی ندارن. اگر تازه کار هستین و نمی‌تونین به خوبی برای ترکیب رنگ یک استایل مینیمال تصمیم بگیرین؛ استفاده از ترکیب سفید و مشکی، آسون‌ترین و درست‌ترین تصمیم برای شماست.

اگر دوست دارین با فرآیند انتخاب رنگ برای استایل مینیمال آشنا بشین، ما قبلا در مطلب ساختن کمد کپسولی به سبک مینیمالیست‌ها درباره این موضوع بهتون توضیح دادیم.

دوری از طرح‌های شلوغ

طرح‌های گلگلی و شلوغ عموما در کمد یک مینیمالیست جایگاهی نداره! اگر قراره به سبک مینیمال رو بیارین باید پیراهن‌های شلوغ و طرح‌دار خودتون رو در اولین فرصت کنار بذارین. اما با این حال اگر نیاز داشتین طرحی رو به استایل خودتون اضافه کنین، راه راه سفید و مشکی انتخاب خوبی به حساب میاد. این طرح گاهی در سبک مینیمال دیده می‌شه و هرچقدر راه راه درشت‌تر یا به عبارتی پهن‌تری رو انتخاب کنین، کمتر باعث ایجاد شلوغی و هرج و مرج در استایل شما می‌شه.

استفاده درست از اکسسوری‌ها

آیتم‌هایی مثل کیف، کفش، زیورآلات و کمربند به استایل مینیمال شما هویت می‌بخشن. اگر قراره خودتون رو به عنوان یک مینیمالیست معرفی کنین، زرق و برق رو کنار بذارین! زیورآلات و اکسسوری‌هایی که اکلیل و نگین دارن ابدا مناسب استایل مینیمال نیستن. البته ممکنه گاهی به قدری این ویژگی‌ها در یک آیتم کم باشه که به هویت استایل شما صدمه نزنه. همچنین استفاده از زیورآلات درشت و سنگین هم در این نوع استایل جایی نداره! اگر قراره از گوشواره، انگشتر و یا گردنبند استفاده کنین، به سراغ ساده‌ترین و ظریف‌ترین‌ها برین.

عینک آفتابی هم یکی از مهمترین اکسسوری‌ها برای داشتن یک استایل مینیمال و شیکه که باید حتما با دقت انتخابش کنید.

کیف و کفش‌های تک رنگ هم اگر به رنگ خنثی انتخاب بشن، متناسب با استایل مینیمال شما هستن. حواستون باشه از محصولاتی که زنجیر و یا بندهای زیادی دارن هم دوری کنین. ظاهر شلوغ این کیف و کفش‌ها ممکنه از کیفیت ظاهر مینیمال شما کم کنه.

چه لباس‌هایی در کمد مینیمالیست‌ها پیدا می‌شه؟

فقط کافیه کمی در مورد استایل مینیمال در اینترنت جستجو کنین تا متوجه بشین انواعی از لباس هست که در کمد همه مینیمالیست‌های سراسر جهان، مشترکا وجود داره. ما اینجا کار شما رو ساده کردیم و قراره لیستی از این آیتم‌ها رو در ادامه بخونید:

۱. تیشرت ساده سفید، مشکی و بژ

تیشرت برای استایل مینیمال

۲. بلوز سفید (مشابه پیراهن‌های مردانه)

بلوز سفید زنانه مینیمال

۳. شلوار جین مشکی و آبی

شلوار جین مینیمال

۴. پیراهن‌های نخی و ابریشمی بلند برای تابستان

پیراهن تابستانی زنانه مینیمال

۵. کت بلیزر مشکی و طوسی

کت بلیزر زنانه برای مینیمالیست ها

۶. نیم‌بوت ساده مشکی

نیم بوت چرمی مینیمال

۷. کفش کالج

کفش لافر زنانه

۸. بارانی 

ترنچ کت

۹. ژاکت چرم مشکی

کت چرمی بیسیک

۱۰. پلیور اورسایز طوسی، سفید و شیری

پولیور زنانه ساده

حرف آخر!

ما سعی کردیم تا در این مطلب شما رو به طور مختصر با سبک مینیمال در فشن آشنا کنیم. قطعا این اطلاعات برای شروع حرکت به سمت مینیمالیسم کافیه اما برای تبدیل شدن به یک مینیمالیست حرفه‌ای لازمه مدت زیادی در اینترنت جستجو و استایل‌های مینیمال رو مشاهده کنین. در نهایت اگر برای ساخت استایل مینیمال به تعدادی لباس جدید احتیاج داشتین، فروشگاه اینترنتی تگموند با بیش از ۳۰۰ برند معتبر مثل آدیداس، زارا، برشکا و… می‌تونه در این مسیر به شما کمک کنه.

راستی! باعث خوشحالی ماست که نظرتون راجع به این مطلب رو پایین همین صفحه برای ما بنویسین تا با دیدگاه شما بیشتر آشنا بشیم 🙂