برای شما هم همیشه تشخیص فرم صورت خودتون، یکی از بزرگترین اسرار زندگی بوده؟ می‌تونین تشخیص بدین که صورت شما فرم دایره داره یا به فرم صورت قلبی شباهت بیشتری دارین؟ دونستن این که مدل صورت شما چیه، زمانی که قصد استفاده از لوازم آرایش، درست کردن مو یا حتی خرید عینک رو دارین به شما کمک می‌کنه. جالبه بدونین راه‌های مختلفی برای تشخیص فرم صورت پیش روی شماست و این موضوع به همون اندازه که کمک‌کنندس ممکنه باعث سردرگمی شما بشه.

چند فرم برای صورت داریم؟

تشخیص-فرم-صورت

به طور کلی شش فرم اصلی برای صورت وجود داره:

  1. فرم صورت دایره
  2. فرم صورت مربع
  3. فرم صورت الماس
  4. فرم صورت قلب
  5. فرم صورت بیضی
  6. فرم صورت مستطیل

 شما با نگاه کردن به آینه و پاسخ دادن به چند سوال کلیدی می‌تونین به راحتی شکل صورت خودتون رو تشخیص بدین. ما برای کمک به شما در شروع کار، رایج‌ترین ویژگی‌های هر فرم صورت و نکاتی که برای برجسته کردن ظاهر منحصر به فرد خودتون نیاز دارین رو لیست کردیم؛ به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشین.

راستی! می‌دونستین که بدن‌ها هم درست مثل انواع مدل صورت، شکل‌های مختلفی دارن؟ اگر دوست دارین فرم بدن خودتون رو بشناسین و متناسب با اون لباس بپوشین، پیشنهاد می‌کنیم سری مطالب تشخیص فرم بدن رو از دست ندین.

فرم صورت من چیه؟

فرم صورت سلبریتی ها

قبل از هرچیزی باید بدونین تشخیص شکل صورت، بیش از حد تصور شما، کار آسونیه! به طور کلی با توجه به سه بخش پیشانی و عرض گونه، فک و طول صورت می‌شه در مورد فرم صورت اظهار نظر کرد.

برای تشخیص فرم صورت، لازمه پهن‌ترین قسمت صورتتون رو پیدا کنین؛ اگر عرض گونه شما پهن‌ترین قسمت از صورته، احتمالا شکل صورت دایره دارین و اگر پهن‌ترین بخش، پیشانی شماست احتمالا باید صورت بیضی شکلی داشته باشین.

داشتن فک برجسته معمولا از خصوصیات صورت‌های مربع و مستطیل محسوب می‌شه. همچنین اگر چانه‌ی برجسته داشته باشین احتمال این که فرم صورت شما قلبی شکل باشه بیشتره.

در نهایت به طول چهره خودتون توجه کنین؛ کوتاه‌ترین صورت‌ها دایره شکل هستن و کشیده‌ترین چهره‌ها می‌تونن به فرم بیضی باشن.

البته وقتی در مورد فرم صورت صحبت می‌کنیم، بیشتر ما عمدتاً تنها در یک دسته قرار می‌گیریم. به طور مثال شما یا صورت گردی دارین یا یکی از پنج فرم دیگه از صورت به شما تعلق داره؛ اما لازمه بدونین این که مدل صورت و چهره یک فرد، حالتی بین دو شکل معمول رو داشته باشه هم کاملا ممکنه!

آشنایی با ۶ فرم اصلی صورت

  1. فرم صورت دایره

فرم صورت دایره

به این نوع چهره‌ها، صورت گرد هم گفته می‌شه. اگر صورت شما کوتاهه و عرض گونه شما، عریض‌ترین قسمت صورت شماست؛ شما دارای فرم صورت دایره هستین.

اگر هنوز مطمئن نیستین که فرم صورت گرد داشته باشین؛ چند ویژگی در چهره وجود داره که می‌تونه در تصمیم‌گیری به شما کمک کنه:

  • صورت‌های گرد معمولاً متقارن هستن. اگر شما صورت دایره‌ای شکل داشته باشین، طول و عرض صورت شما تقریباً برابره و یک فک و چانه گرد دارین.
  • استخوان گونه شما به خصوص در ناحیه دور صورت برجسته نیست.
  • صورت‌های گرد از نظر بصری شکل دایره دارن و هیچ زاویه یا لبه اصلی در این نوع چهره‌ها دیده نمی‌شه.

ترفندهای آرایشی برای شکل صورت دایره:

ابروهای قوس دار

وقتی صورت گردی دارین، همیشه لازمه با استفاده از خطوط، اجزای صورتتون رو تعریف کنین. اولین قدم برای این کار اینه که ابروهای مشخص و قوس‌دار برای خودتون ایجاد کنین. در کنار این موضوع یادتون باشه هیچوقت ابروهاتون رو با فرم گرد برندارین؛ این کار باعث می‌شه چهره شما گردتر از چیزی که هست به نظر برسه! بنابراین همیشه موقع آرایش و پرکردن ابرو سعی کنین برای ابروها قوس و زاویه ایجاد بشه.

کانتور

وقتی که صورت دایره‌ای شکل دارین، احتمالاً گونه‌های شما پهن‌ترین قسمت صورت شما هستن.  اگر دوست دارین گونه‌هاتون برجسته به نظر برسه و فرم صورت شما اصلاح بشه بهتره با استفاده از روش کانتور کمی تغییر روی پستی و بلندی‌های صورت ایجاد کنین.

رژگونه

ممکنه برای افرادی که صورت‌ گرد دارن استفاده از رژگونه اشتباه به نظر برسه اما جالبه بدونین این جمله واقعیت نداره! استفاده از رژگونه با رنگ بخشیدن به گونه‌های شما می‌تونه ظاهر شاداب و جذاب‌تری به شما هدیه بده.

  1. فرم صورت مربع

فرم صورت مربع

فکر می‌کنین صورت شما مربعی شکله؟ اگر چهره شما خصوصیات زیر رو داشته باشه ممکنه درست حدس زده باشین:

  • معیار کلیدی برای تشخیص فرم صورت مربع، شکل فک شماست. در یک صورت با فرم مربع، پیشانی ، گونه‌ها و فک عرض تقریبا برابری دارن اما در عین حال فک، کاملا زاویه دار به نظر می‌رسه.
  • افراد دارای فرم صورت مربع از نظر ظاهری شبیه به صورت‌های گرد هستن؛ اما در شکل صورت مربع، فک پهن‌تر و برجسته‌تری دیده می‌شه.
  • یک صورت با فرم مربع، نسبت به فرم صورت دایره دارای انحنای کمتریه.

ترفندهای آرایشی برای شکل صورت مربع:

هایلایت

برای برجسته شدن ویژگی‌های خاص این مدل صورت می‌تونین استفاده از هایلایتر رو امتحان کنین. صورت‌های مربع معمولا از فک پهنی دارن؛ درست به همین دلیل اگر برای ناحیه پیشانی و گونه از هایلایتر استفاده کنین بخش بالایی صورت شما با بخش پایینی تعادل پیدا می‌کنه. همچنین این کار باعث می‌شه توجه بقیه کمتر به فک و چانه شما جلب بشه.

رژ لب خیره‌کننده

اگر فرم صورت شما مربع باشه، احتمالا بیشتر از هرچیزی علاقه دارین توجه‌ها از فک و بخش انتهایی صورتتون دور بشه. با توجه به این موضوع، بهترین راه متمرکز کردن نگاه‌ها روی لب شماست. بنابراین بهتره از رنگ‌های خیره‌کننده‌ای مثل قرمز روشن، بنفش یا مرجانی استفاده کنین؛ فقط کافیه کمی جسارت بیشتری به خرج بدین تا عالی دیده بشین!

  1. فرم صورت الماس

فرم صورت الماس جنیفر لوپر

شما می‌تونین شکل صورت الماس رو با توجه به باریک بودن پیشانی تشخیص بدین. صورت‌های الماس شکل و قلبی ممکنه گاهی با هم اشتباه گرفته بشن اما فرم صورت الماس قطعاً ویژگی‌های منحصر به فرد خودش رو هم داره:

  • فرم صورت الماس از یک پیشانی باریک و چانه کوچک و تیز تشکیل شده.
  • در فرم صورت الماس، گونه‌ها عریض‌ترین قسمت صورت هستن.
  • چهره‌های الماس شکل، به اندازه افرادی که دارای مدل صورت قلبی هستن، پیشانی بلند و پهنی ندارن.

ترفندهای آرایشی برای شکل صورت الماس:

رژ لب خیره‌کننده

از خیره شدن بقیه روی لب‌هاتون نترسین! فقط کافیه برای آرایش لب از یک رنگ جسورانه استفاده کنین تا توجه دیگران رو همونطور که درسته به سمت صورتتون جلب کنین.

کانتور

در چهره افرادی که فرم صورت الماس، گونه‌ها بیشترین عرض رو دارن؛ درست به همین دلیل کانتور کردن نواحی اطراف گونه می‌تونه صورت شما رو متعادل‌تر نشون بده.

هایلایت

اگر فرم صورت الماس شکلی دارین، هیچوقت از استفاده هایلایتر غافل نشین! هایلایت کردن پیشانی، چانه و بینی می‌تونه جذابیت شما رو چند برابر کنه.

  1. فرم صورت قلب

شکل صورت قلب

مطمئن نیستین که فرم صورت قلب شکل داشته باشین؟ همین حالا مشخصات صورتتون رو با این معیارها مقایسه کنین:

  • افراد دارای فرم صورت قلب، معمولا پیشانی بلند و پهنی دارن.
  • این نوع صورت‌ها، به سمت چانه، زاویه‌دار هستن و معمولا چانه تیزی دارن.
  • درسته که صورت‌های قلبی تا حد زیادی شبیه فرم صورت دایره هستن ولی چهره‌های قلب شکل، پیشانی پهن‌تری دارن.
  • اگر فرم صورت قلب داشته باشین، گونه‌ها و پیشانی شما، پهن‌ترین بخش صورتتون محسوب می‌شه.

ترفندهای آرایشی برای شکل صورت قلب:

آرایش چشم اسموکی

وقتی فرم صورت شما قلبی باشه، به احتمال زیاد فک زاویه‌داری هم دارین؛ بنابراین، با استفاده از آرایش چشم ملایم دودی یا همون اسموکی، ظاهر بهتری خواهید داشت.

ریمل حجم‌دهنده

استفاده از ریمل‌های حجم‌دهنده، یکی دیگه از تکنیک‌های آرایشی به حساب میاد که به خانم‌هایی با فرم صورت قلبی کمک می‌کنه. با اضافه شدن به حجم مژه‌های شما، نگاه بیننده به سمت چشم‌های شما حرکت می‌کنه؛ درست همین موضوع باعث می‌شه شما زیباتر و بی‌نقص‌تر به نظر برسین.

  1. فرم صورت بیضی

فرم صورت بیضی

در مکالمات روزمره به این شکل از صورت گاهی چهره یا صورت کشیده هم گفته می‌شه. در هرحال شما به صدا کردن هر کدوم از این اسم‌ها هم که عادت داشته باشین؛ نهایتا صورت‌های کشیده یا بیضی شکل با این خصوصیات شناخته می‌شن:

  • طول صورت‌های کشیده از عرض اون‌ها به طرز محسوسی بیشتره
  • این فرم صورت شامل چانه و فک گرد می‌شه.
  • به نظر می‌رسه افرادی که صورت بیضی دارن، بخش پایینی صورتشون نسبت به بخش بالایی بلندتره.

ترفندهای آرایشی برای شکل صورت بیضی:

ایجاد تعادل

اگر فرم صورت بیضی شکل دارین لازمه همیشه بین آرایش چشم و لب تعادل ایجاد کنین. جمله قبل به این معنیه که به طور مثال اگر برای چشم‌ها از آرایش سنگین و اسموکی استفاده کردین، موقع آرایش لب فقط از یک رژ کمرنگ و با رنگ ملایم استفاده کمک بگیرین.

ابروهای طبیعی

سعی کنین تا شکل طبیعی ابروهای خودتون رو حفظ کنین. البته نباید در این کار زیاده روی کنین چرا که در هر حال شما برای زیبا به نظر رسیدن ممکنه به کمی تمیز کردن ابرو احتیاج داشته باشین.

هایلایت

یک هایلایتر می تونه به برجسته شدن ویژگی‌های خاص صورت شما کمک کنه. اگر صورت بیضی شکل دارین، می تونین از این روش برای بینی، پیشانی و بالای گونه استفاده کنین.

  1. فرم صورت مستطیل

شکل صورت مستطیل

فرم صورت مستطیل ترکیبی از صورت‌های کشیده و مربع به حساب میاد. این ویژگی‌ها صورت مستطیل رو به شما معرفی می‌کنن:

  • یک صورت‌ مستطیل رو می‌تونین از روی فرم فک مربعی تشخیص بدین.
  • در این فرم چهره، طول صورت به طرز محسوسی از عرض اون بلندتره.
  • افراد با فرم صورت مستطیل معمولا پیشانی بلندی دارن.

ترفندهای آرایشی برای شکل صورت مستطیل:

کانتور

شما می‌تونین با استفاده از انواع پودر و کرم‌های مخصوص کانتور، برای صورت خودتون زاویه سازی کنین. این تکنیک به طور مخصوص برای ناحیه فک بهتون پیشنهاد می‌شه.

خط چشم گربه‌ای

اگر مدل صورت شما مستطیل باشه به این معنیه که شما صورت به نسبت کشیده‌ای دارین. همین موضوع به ما نشون می‌ده که خط چشم گربه‌ای می‌تونه حالت چهره شما رو جذاب‌تر از همیشه نشون بده؛ چرا که این نوع خط چشم به درشت به نظر رسیدن چشم‌ها شما کمک می‌کنه و توجه‌ها رو به سمت اون‌ها جلب می‌بره.

اگر بعد از مطالعه این نکات تصمیم گرفتین از لوازم آرایشی مثل هایلایتر و کرم و پودر کانتور استفاده کنین؛ بهتره قبل از هرکاری مطلب ما درمورد انواع برس‌های آرایشی رو بخونین تا بتونین یک برس هایلایت و کانتور مناسب تهیه کنین.

پیدا کردن فرم صورت چه فایده‌ای داره؟

انواع فرم صورت

شناختن شکل صورت می‌تونه بیش از حد تصور شما مفید و کاربردی باشه. این موضوع به شما کمک می‌کنه تا برای تعدادی از سخت‌ترین سؤالات زندگیتون تصمیم درستی بگیرین! سوالاتی مثل “چه مدل مویی برای من مناسبه؟” و یا “چه نوع آرایشی من رو جذاب‌تر نشون می‌ده؟” می‌تونن با دونستن فرم صورت به درستی پاسخ داده بشن. بنابراین حالا که مدل صورت خودتون رو شناختین، پیشنهاد می‌کنیم وارد فروشگاه اینترنتی تگموند بشین و از بین مجموعه کامل محصولات آرایشی موجود در تگموند بهترین‌ها رو برای فرم صورت خودتون انتخاب کنین.

ورود به فروشگاه اینترنتی تگموند

راستی! باعث خوشحالی ماست که نظرتون راجع به این مطلب رو پایین همین صفحه برای ما بنویسین تا با دیدگاه شما بیشتر آشنا بشیم:)

دسته بندی شده در: