این روزها ژلیش کردن ناخن یک روش محبوب برای اکثر خانم‌هاست. لاک‌های ژلیش، معمولا تا ۱۵ روز روی ناخن سالم می‌مونن و دچار شکستگی نمی‌شن؛ اما لازمه بدونین گذاشتن ژلیش روی ناخن و یا پاک کردنش کاریه که معمولا توی آرایشگاه انجام می‌شه! شاید فکر کنین اگر به هر دلیلی مثل شیوع ویروس کرونا نتونین به آرایشگاه مراجعه کنین تکلیف ژلیش‌های قدیمی روی ناخن چی می‌شه؟ ما توی این مطلب سعی کردیم با آموزش یک روش ساده برای پاک کردن ژلیش، به شما کمک کنیم تا به تنهایی و در خانه ژلیش روی ناخن خودتون رو پاک کنین.

  1. برای پوست اطراف ناخن از ماده محافظ استفاده کنین

مراقبت بعد از ژلیش

به خاطر این که قراره برای پاک کردن ژلیش از روی ناخن، انگشتتون رو آغشته به استون کنین؛ لازمه قبل از هرچیزی یک ماده برای مراقبت از پوستتون در نظر بگیرین. برای ایجاد یک لایه محافظتی روی پوست، می‌تونین از روغن‌ها و کرم‌های مخصوص کوتیکول ناخن و یا حتی وازلین استفاده کنین.

  1. روی ناخن‌ها بافر بکشین

ریموور لاک ژلیش

قبل از این که در مورد این مرحله توضیح بدیم لازمه بدونین بافر به چه چیزی گفته می‌شه. همونطور که در تصویر بالا می‌بینین، بافر یکی از ابزارهای مراقبت از ناخن و مانیکور به حساب میاد که از لحاظ ظاهری و کاربرد به سوهان ناخن شباهت داره؛ اما برخلاف سوهان از بافت نرم و اسفنجی برخورداره. شما می‌تونین این محصول رو از اکثر فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی تهیه کنین.

در این مرحله از پاک کردن لاک ژلیش، باید روی ناخن‌ها رو بافر بکشین و تا زمانی که کاملا برق ناخن‌ها از بین نرفته به این کار ادامه بدین. در نهایت باید ناخن‌هایی داشته باشین که لایه ژلیش آن‌ها نازک شده، دیگه برق نمی‌زنن و مات شدن. دلیل اصلی این کار اینه که وقتی در مرحله بعدی انگشت‌ها آغشته به استون می‌شن، این ماده بتونه به خوبی بین مواد روی ناخن نفوذ کنه و درنهایت باعث پاک شدن ژلیش بشه.

  1. پنبه‌ها رو به استون آغشته کنین

ریموو لاک ژل

در قدم بعدی برای هر ناخن یک تکه خیلی کوچک از پنبه رو آغشته به استون کنین؛ حواستون باشه ماده‌ای که استفاده می‌کنین باید استون خالص باشه نه هیچ ترکیب پاک‌کننده لاک دیگه‌ای! خیلی از موادی که به عنوان پاک‌کننده لاک در داروخانه‌ها فروخته می‌شن فقط درصدی از استون رو توی خودشون دارن و از ترکیبات دیگه‌ای هم در ساخت اون‌ها استفاده شده. بعد از اینکه پنبه‌ها رو به خوبی به استون آغشته کردین اون‌ها رو روی ناخن‌ها بذارین.

  1. دور ناخن‌ها فویل بپیچین

پاک کردن لاک ژلیش از روی ناخن

حالا بدون این که پنبه‌هایی که آغشته به استون بودن رو از روی ناخن‌ها بردارین، دور انگشت‌ها فویل بپیچین. برای این کار احتیاجی به مساحت زیادی از فویل ندارین؛ همچنین بهتره قبل از این که پاک کردن ژلیش ناخن رو شروع کنین، ۱۰ تکه کوچک مستطیلی از فویل برای این کار آماده کنین. یادتون باشه لازم نیست کل انگشت شما توی فویل قرار بگیره! همین که ناخن‌ها به خوبی پوشیده بشن برای شما کافیه.

  1. ۱۰ تا ۱۵ دقیقه منتظر بمونین

ریمو ژلیش در خانه

بعد از این که حدودا ۱۵ دقیقه از بستن فویل‌ها گذشت، می‌تونین اون‌ها رو باز کنین. یادتون باشه اگر بعد از ۱۵ دقیقه فویل اولین ناخن رو باز کردین ولی متوجه شدین ژلیش به خوبی پاک نمیشه؛ به بقیه ناخن‌ها دست نزنین و مدت بیشتری صبر کنین. ممکنه با توجه به کیفیت ژلیش شما، زمان لازم برای پاک شدنشون بیشتر از ۱۵ دقیقه باشه.

  1. با عقب دهنده ناخن ژلیش رو بردارین

پاک کردن لاک ژل در منزل

بعد از این که از آسیب‌پذیر شدن ژلیش مطمئن شدین، با فشار ملایم و به کمک عقب دهنده گوشت ناخن، ژلیش رو از روی ناخن‌ها پاک کنین. البته ممکنه کمی از ژلیش روی ناخن شما به خصوص در قسمت‌های کناری ناخن باقی بمونه که با سوهان می‌تونین به راحتی از شر این قسمت‌ها هم خلاص بشین. در نهایت با کشیدن بافر و سوهان روی ناخن‌ها، می‌تونین ظاهر اصلی و طبیعی اون‌ها رو بهشون برگردونین.

  1. به ناخن‌ها رسیدگی کنین

ریمو ژلیش

با توجه به این که ناخن و پوست انگشت شما مدت زیادی در تماس با استون بوده؛ حالا به مراقبت بیشتری احتیاج داره. بعد از این که مراحل پاک کردن ژلیش ناخن‌ها تموم شد، به آرومی روی اون‌ها رو بافر بکشین. یادتون باشه این کار رو خیلی با ملایمت و کم انجام بدین تا به ناخن‌ها آسیب وارد نشه. بعد از این که کار با بافر رو تموم کردین وقتشه که پوست دستتون رو به روغن آغشته کنین و بعد از چند دقیقه بشورین. انتخاب روغن به عهده خودتونه ولی در هر صورت روغن‌های آرگان، نارگیل و یا زیتون هرکدوم می‌تونن گزینه مناسبی باشن. در نهایت لازمه به دست‌ها کرم مرطوب‌کننده بزنین و این کار رو تا چند شب به طور مداوم انجام بدین تا از آسیب دیدن ناخن‌ها جلوگیری بشه و دوباره مثل روز اول بشن.

اگر حس می‌کنین این روزها، به دلیل شستشوی زیاد پوست دست و ناخن‌های شما آسیب دیده؛ پیشنهاد می‌کنیم مطلب ما در مورد بهترین روش‌های خشکی پوست دست رو حتما مطالعه کنین!

 

حرف آخر!

وازلین برای خشکی پوست دست

به عنوان آخرین نکته یادتون باشه اگر خواستین دوباره ناخن‌های خودتون رو ژلیش کنین؛ حتما بین پاک کردن ژلیش قبلی و گذاشتن ژلیش جدید مدتی رو به ناخن‌ها استراحت بدین و ازشون به خوبی مراقبت کنین. اگر به هر دلیلی امکان مراجعه دوباره به سالن‌های زیبایی رو ندارین تا ناخن‌های خودتون رو ژلیش کنین، بهتره بدونین لاک‌های غلیظ و باکیفیتی هستن که می‌تونن به مدت چند روز برای دست شما زیبایی بخش باشن. شما می‌تونین با توجه به سلیقه خودتون، در فروشگاه اینترنتی تگموند مجموعه کاملی از لاک‌های باکیفیت رو مشاهده کنین و درصورتی که تصمیم به ژلیش دوباره ناخن‌ها نداشتین از این لاک‌ها استفاده کنین.

مجموعه کامل لاک‌ها در تگموند

راستی! باعث خوشحالی ماست که نظرتون راجع به این مطلب رو پایین همین صفحه برای ما بنویسین تا با دیدگاه شما بیشتر آشنا بشیم🙂

دسته بندی شده در: