هرسال با نزدیک شدن به سال نو میلادی خیلی‌ها بی‌صبرانه منتظر اعلام رنگ سال از طرف موسسه پنتون (PANTONE) هستن. همونطور که انتظار می‌رفت تقریبا آخرین روزهای سال ۲۰۱۹ میلادی بود که موسسه پنتون بالاخره رنگ سال ۲۰۲۰ رو اعلام کرد. اگر اهل مد و شیک‌پوشی باشین حتما می‌دونین که این رنگی که همه منتظر اعلام شدنش بودن رنگی نیست بجز آبی کلاسیک. رنگی که احتمالا شما رو یاد تاریک و روشن آسمون میندازه. اگر تا اینجا هرچی گفتیم رو می‌دونستین اصلا نگران نباشید! قرار نیست چیزهایی که ماه‌ها شنیدین رو دوباره تکرار کنیم. توی این مطلب قراره به همه چیز کاربردی‌تر نگاه کنیم و راجب مهم‌ترین چیزی که به رنگ سال مربوط می‌شه صحبت کنیم: چطوری با رنگ آبی کلاسیک استایل بسازیم؟

 

لازمه سر تا پا آبی کلاسیک بپوشیم؟

رنگ سال 2020 چیه

خیلی‌ها فکر می‌کنن وقتی رنگ سال اعلام شد باید سریع به فروشگاه‌ها برن و سر تا پا، لباس با رنگ آبی کلاسیک تهیه کنن. درسته که این کار به تنهایی اشتباه نیست ولی مهمه که بدونین استفاده از یک رنگ برای استایل ساده‌ترین راه برای استفاده از رنگ سال هستش. اگر می‌خواین حرفه‌ای به نظر برسین باید از منطقه امن خودتون خارج بشین و از ترکیب رنگی‌هایی که تا حالا نپوشیدین استقبال کنین. با دونستن همه این موضوعات اگر هنوز هم می‌خواین سر تا پا یک رنگ بپوشین پیشنهاد می‌کنیم پاراگراف بعدی رو با دقت بخونین.

 

ساختن استایل مونوکروم با رنگ آبی کلاسیک چطوریه؟

استایل مونوکروم با آبی کلاسیک

استایل مونوکروم به استایلی گفته می‌شه که همه رنگ‌هایی که توی اون استفاده شده از یک خانواده و خیلی به هم نزدیک هستن. اگر دوست دارین امسال عید از رنگ آبی کلاسیک استفاده کنین ولی نمی‌تونین برای رنگ‌های دیگه استایلتون تصمیم گیری درستی داشته باشین؛ احتمالا ساختن یه استایل مونوکروم کار شما رو خیلی آسون می‌کنه. فقط کافیه توی هرفروشگاهی که رفتین دست روی رنگ آبی بذارین تا استایل مونوکروم شما تکمیل بشه! اگر دوست دارین بیشتر از استایل مونوکروم سر دربیارین ما قبلا یه مطلب براتون آماده کردیم که توش همه چیز در مورد استایل مونوکروم رو نوشتیم. با همه این‌ها، اگر جسارت ترکیب رنگ‌های جدید رو برای استایل عیدتون دارین ما توی این مطلب براتون پیشنهادای جذابی داریم.

 

چه رنگ‌هایی به آبی کلاسیک میاد؟

رنگ لباس برای عید 99

احتمالا وقتی برای اولین بار راجب رنگ سال ۲۰۲۰ شنیدین این خبر براتون بیش از اندازه نگران کننده بوده! درسته که خیلی از آدم‌ها رنگ آبی رو واقعا دوست دارن ولی خب کسایی هم هستن که این رنگ رو به هیچ رنگ دیگه‌ای ترجیح نمی‌دن. تازه از این که بگذریم، خیلی‌ها فکر می‌کنن رنگ‌هایی مثل آبی کاربنی و آبی کلاسیک فقط با رنگ‌هایی مثل زرد و یا نقره‌ای هماهنگ می‌شه. بهتون پیشنهاد می‌کنیم همه نگرانی‌ها رو کنار بذارین و با دیدن پالت‌های رنگی زیر که موسسه پنتون اون‌ها رو منتشر کرده شگفت زده بشین!

 

  1. پالت PONDER

با آبی کلاسیک چی بپوشیم؟

اگر عاشق پوشیدن رنگ‌های ملایم و آرامش بخش هستین احتمالا این پالت رنگی دقیقا برای شما طراحی شده! وجود رنگ‌هایی مثل آبی روشن و هلویی توی این پالت، اون رو بیشتر از هروقت دیگه‌ای مناسب برای فصل بهار کرده؛ پس اگر می‌خواین موقع خریدن لباس‌های عیدتون به رنگ آبی کلاسیک توجه ویژه داشته باشین حتما رنگ‌های این پالت رو هم به خاطرتون بسپرین.

 

  1. پالت SNORKEL

به آبی کلاسیک چی میاد

این پالت برای اون‌هایی طراحی شده که از پوشیدن رنگ‌هایی مثل سبز چمنی، سفید و مرجانی نمی‌ترسن! اگر فکر می‌کنین جسارت کافی رو برای پوشیدن این رنگ‌ها کنار همدیگه دارین؛ همین الان عکس این پالت رو توی فایل‌های شخصیتون ذخیره کنین. راستی! اگر دوست داشته باشین، مثل استایلی که ما براتون گذاشتیم می‌تونین فقط از رنگ‌های سمت راست این پالت استفاده کنین و حتی باهاش استایل نیمه رسمی بسازین.

 

  1. پالت DESERT TWILIGHT

چه رنگی با آبی کلاسیک میاد

احتمالا خودتون هم به این نتیجه رسیده باشین که بارزترین رنگ این پالت از خانواده بنفش متولد شده. اگر همیشه رنگ بنفش جزو انتخاب‌های دوست داشتنی شما بوده یا حتی به تازگی تصمیم گرفتین این رنگ رو به کمدتون اضافه کنین فکر می‌کنیم عید نوروز بهترین وقت برای انجام این کار هیجان انگیز باشه! می‌تونید با رنگ بنفش و آبی کلاسیک یک استایل کاملا جسورانه بسازین یا این که با استفاده از بقیه رنگ‌های خنثی که توی این پالت وجود داره مثل مشکی، استایلتون رو متعادل کنین. در نهایت انتخاب کاملا به عهده شماست!

 

  1. پالت EXOTIC TASTES

با آبی کلاسیک چی ست میشه

شاید بهترین پالتی که برای مهمونی‌هایی مثل تولد بشه بهش اعتماد کرد همین پالتی باشه که توی عکس بالا می‎‌بینین! ترکیب فوق‌العاده دو رنگ صورتی و عسلی، اون هم کنار آبی کلاسیک می‌تونه شما رو به خوش‌‌استایل‌ترین فرد مهمونی تبدیل کنه. یادتون نره! هرچقدر از رنگ‌های سخت‌تری برای ساخت استایلتون استفاده کنین احتمال شکست اون استایل و البته فوق‌العاده شدنش بیشتره؛ پس سعی کنین اگر مهارت کافی برای استفاده درست از رنگ‌ها رو هنوز به دست نیاوردین دست روی انتخاب‌های ساده‌تر و کم ریسک‌تری بذارین.

 

  1. پالت UNTRADITIONAL

رنگای ست با آبی کلاسیک

اینجا ترکیب سه رنگ از خانواده‌های سبز، بنفش و قرمز همه چیز رو برای یه استایل بی‌نهایت شیک آماده کرده! در کنار همه این‌ها وجود رنگ سفید توی این پالت به شما این اجازه رو می‌ده که ساده‌تر در مورد این استایل تصمیم‌گیری کنین. هروقت احساس کردین برای بخشی از استایلتون هیچ رنگی مناسب نیست، سفید تمام مشکلات شما رو حل می‌کنه! پس اگر تصمیم نگرفتید هیچکدوم از پالت‌های بالا رو به کمدتون بیارین به نظر ما بهتره راجب این پالت بیشتر فکر کنین!

 

چه لباس‌هایی رو با رنگ آبی کلاسیک بخریم؟

 

مانتو و کت

مانتو عید 99

اگر به فکر این هستین که آبی کلاسیک توی استایلتون نقش اصلی رو داشته باشه پس باید برای خرید لباس با این رنگ بیشتر به کت، مانتو و یا هرلباس دیگه‌ای فکر کنین که قراره بیشترین بخش از بدن شما رو پوشش بده. مثلا می‌تونین مانتو عیدتون رو با این رنگ بخرین و برای خرید بقیه آیتم‌های استایلتون از پالت‌هایی که کمی قبل‌تر بهتون معرفی کردیم استفاده کنین.

 

سویی‌شرت و هودی

بلوز برای عید 99

درسته که آخرین روز‌های بهار به تابستون ختم می‌شه و هوای نسبتا گرمی داره ولی همیشه اولین روزهای سال هوای سردی رو تجربه می‌کنیم. اگر برای این دلیل توی لیست خرید عیدتون سویی‌شرت و هودی هم نوشته شده؛ می‌تونین آبی کلاسیک رو برای این کار در نظر بگیرین. با این ایده هم می‌تونین آبی کلاسیک رو به عنوان رنگ اصلی استایلتون انتخاب کنین؛ هم با پوشیدن هودی زیر لباس‌های دیگه مثل کت، از آبی کلاسیک به عنوان یکی از رنگ‌های مکمل استایلتون استفاده کنین.

راستی! اگر هنوز لیست خرید عیدتون رو کامل نکردین یا ایده خاصی راجبش ندارین؛ ما توی دو مطلب لیست خرید لباس عید برای خانوم‌ها و لیست خرید لباس عید برای آقایون براتون این کار رو آسون کردیم. می‌تونین با مطالعه این دو مطلب چک لیست خرید عیدتون رو کامل کنین؛ یا اینکه چک لیست پیشنهادی ما رو توی فایل‌ شخصیتون ذخیره کنین و مطمئن‌تر به خرید عید برین.

 

سرهمی و پیراهن

پیراهن برای عید 99

ممکنه شما هم از اون دسته افرادی باشین که در طول تعطیلات عید تقریبا هر روز به مهمونی می‌رن؛ اگر توی این تعطیلات به مهمونی‌های زیادی دعوت می‌شین باید دقت و وسواس زیادی برای خرید پیراهن و سرهمی خرج کنین. شما قراره ساعت‌ها با این نوع لباس توی مهمونی باشین و همه رو شیفته استایل خودتون بکنین پس یادتون باشه آبی کلاسیک بهترین انتخابیه که می‌تونین برای این لباس‌ها داشته باشین.

 

اکسسوری

اکسسوری آبی کلاسیک

استفاده از زیورآلاتی که سنگ آبی رنگ دارن همیشه شیک و جذاب بوده و حالا که آبی کلاسیک مهم‌ترین رنگ امساله باید توجه بیشتری به اون‌ها داشته باشین. البته دستبند و انگشترهایی که از جنس پلاستیک،پارچه یا رزین هستن هم اگه درست انتخاب بشن می‌تونن به استایل شما اعتبار بدن.

 

کیف و کفش

کیف با رنگ آبی کلاسیک

اگر فکر می‌کنین دنبال کردن ترند‌ها رو دوست ندارین و اگر پیراهن، مانتو یا هرچیز دیگه‌ای با رنگ آبی کلاسیک بگیرین خیلی زود قدیمی می‌شه هنوز یه راه برای شما وجود داره! می‌تونین برای جا دادن آبی کلاسیک توی استایل خودتون از کیف و کفش کمک بگیرین. اینطوری اگر مدل‌های کلاسیکی رو انتخاب کنین هیچوقت قدیمی و از مد افتاده نمی‌شن و می‌تونین خیلی راحت تا سال‌ها ازشون استفاده می‌کنین.

 

چطوری آبی کلاسیک بپوشیم؟

 

جین روی جین

پوشیدن لباس های جین با هم

خبر خوب اینه که رنگ آبی کلاسیک توی لباس‌های جین به راحتی پیدا می‌شه. می‌تونین یه جین با این رنگ رو با جین‌های یخی و رنگ روشن ترکیب کنین و یه استایل فوق‌العاده بسازین. راستی! باور کنین پوشیدن لباس‌های جین با همدیگه اشتباه نیست! فقط کافیه از چندتا قانون کوچیک سرپیچی نکنین تا خوش استایلی خودتون رو در هر شرایطی حفظ کنین. یادتون باشه اگر همزمان از دو آیتم جین استفاده می‌کنین، اکسسوری‌های جذاب و کوچیک و پارچه‌های گلگلی می‌تونن ظاهرتون رو از این رو به اون رو بکنن.

 

داستان جذابیت و کاربرد؛ کیف و کفش

کفش با رنگ آبی کلاسیک

احتمالا تا الان با دیدن عکس‌های این مطلب متوجه شده باشین که آبی کلاسیک رنگیه که توجه‌ها رو به سمت شما جلب می‌کنه. اگر می‌خواین از این رنگ استفاده کنین ولی از طرفی دوست ندارین مرکز توجه‌ها باشین می‌تونین با خریدن کیف و کفش آبی کلاسیک به همه خواسته‌هاتون برسین. البته اگر دوست دارین توی هر جمعی بدرخشین و همه نگاه‌ها به سمت شما باشه ما توی این مقاله براتون پیشنهاد‌های بهتری هم داریم.

 

اسپرت و امروزی

استایل اسپرت با رنگ آبی کلاسیک

به لطف ترند پوشیدن لباس‌های ورزشی توی خیابون، می‌تونین یه ژاکت بهاری با رنگ آبی کلاسیک انتخاب کنین و از پیاده روی توی روزهای خلوت عید لذت ببرین. اگر عاشق لباس‌های اورسایز(OVERSIZE) هستین خوشحال باشین چون با وجود این ترند موقعیت خوبی برای خرید این‌ مدل لباس‌ها نصیبتون شده!

 

خلاقیت در کنار کت بلیزر

کت آبی کلاسیک

اگر فکر می‌کنین کت‌های بلیزر فقط به درد محل کار می‌خورن متاسفانه یا خوشبختانه وقتشه که این تصویر رو از ذهنتون پاک کنین! کافیه یه کت بلیزر با رنگ آبی کلاسیک بخرین و اون رو با شلوار جین و اکسسوری های کوچیک بپوشین؛ حتی تصورش هم فوق‌العاده و شیک به نظر می‌رسه.

 

جسارت رنگی پوشیدن!

رنگ سال 99 چیه

تا حالا فکر کردین اگه فقط یک رنگ توی دنیا وجود داشت چیکار می‌کردین؟ قطعا لباس پوشیدن برای همه ساده‌تر می‌شد. هر روز یک رنگ می‌پوشیدن و هیچ وقتی رو صرف انتخاب رنگ یا ترکیب رنگ لباس‌ها با همدیگه نمی‌کردن. حتی الان که بیشمار رنگ توی جهان وجود داره خیلی‌ها به رنگ مورد علاقه خودشون پایبند هستن و در طول عمرشون بعضی رنگ‌ها رو هیچوقت انتخاب و امتحان نکردن!

اگر می‌خواین خوش‌پوش باشین و جسارت خودتون رو به محیط اطرافتون اثبات کنین دست روی رنگ‌هایی بذارین که همیشه ازشون می‌ترسیدین! ما توی این مقاله سعی کردیم بهتون نشون بدیم که چطور می‌شه با رنگ‌ها بازی کرد و دنیای رنگ‌ها چقدر جذاب و غیرقابل پیش بینیه. اگر تصمیم گرفتین یه رنگ جدید رو امتحان کنین می‌تونین همین الان به فروشگاه اینترنتی تگموند سر بزنین و خیلی راحت از بین لباس‌هایی که می‌خواین یک رنگ خاص رو فیلتر کنین و هدفمند و سریع خرید کنین.

اگر نکته‌ای می‌دونین که به بهتر شدن این مطلب کمک می‌کنه یا بعد از خوندن این توضیحات سوالی ذهنتون رو درگیر کرده خوشحال می‌شیم که برامون زیر همین مطلب بنویسین و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارین.  

رنگ سال ۲۰۲۰ چه رنگیه؟

در پایان سال ۲۰۱۹ موسسه پنتون رنگ آبی کلاسیک (CLASSIC BLUE) رو به عنوان رنگ سال ۲۰۲۰ معرفی کرد

آبی کلاسیک با چه رنگ‌هایی ست میشه؟

پنتون ۵ پالت رنگی و مجموعا ۳۵ رنگ رو معرفی کرده که با آبی کلاسیک هماهنگ هستن مثل بنفش، عسلی، صورتی و…

برچسب ها:

,