مطالعات تحقیقاتی به ما نشون دادن که فرم بدن خانم‌ها به طور کلی به پنج دسته تقسیم می‌شه. استخوان‌بندی، الگوی توزیع چربی، سن، بارداری، ژنتیک و ترکیبات هورمونی همه از مواردی هستن که می‌تونن شکل و فرم اندام شمارو تعیین کنن. به نظر ما همه فرم‌های بدن زیبا هستن و ما توی این مطلب قصد داریم به شما کمک کنیم تا بهترین و متناسب‌ترین لباس‌ها با فرم بدن خودتون رو بشناسین و بی‌نقص‌تر از همیشه به نظر برسین. اگر دوست دارین با فرم اندام خودتون بیشتر آشنا بشین و به استایل خودتون یه تکون اساسی بدین این مطلب برای شما نوشته شده پس از دستش ندین.

 

فرم بدن سیب

فرم بدن سیب شکل که بهش دایره و بیضی هم گفته می‌شه به همراه فرم گلابی از رایج‌ترین شکل‌های بدن برای خانم هاست. اگر فکر می‌کنین تنها کسی هستین که با چربی‌های دور شکمتون دست و پنجه نرم می‌کنین باید بدونین همه سیب‌ ها وضعیت مشترکی با شما دارن.

خانم‌هایی که فرم بدن سیب دارن وقتی اضافه وزن پیدا می‌کنن چربی‌ها بیشتر از اینکه توی قسمت ران و باسن جمع بشن به ناحیه کمر و شکم اون‌ها می‌رن. در نتیجه کسایی که این فرم از بدن رو دارن ممکنه پاهای چاقی نداشته باشن ولی اضافه وزنشون توی ناحیه میانی بدن کاملا مشخص باشه.

فرم بدن سیب

اگر فرم اندام سیب دارین و لباس‌هایی می‌پوشین که دقیقا این فرم رو به بیننده نشون می‌ده باید بهتون بگیم که گزینه‌های خیلی بهتری هم برای شما وجود داره و لازم نیس با لباس‌ها و استایلتون فرم بدنتون رو تایید کنین. نکته‌ای که وجود داره اینه که فرم بدن شما بد نیست ولی اگر ندونید که چه لباس‌هایی رو انتخاب کنین ممکنه فاجعه به نظر برسین.

 

 

اگر سیب هستین…

  1. عرض ران و باسن شما تقریبا برابره
  2. کمر شما کمی پهن تر از بالاتنه و پایین‌تنه شماست

 

اگر فکر می‌کنین هنوز هم فرم درست خودتون رو پیدا نکردین و احتمالا اندام سیب ندارین پیشنهاد می‌کنیم پست‌های بلاگ ما راجب اندام مستطیل، اندام گلابی و اندام ساعت شنی رو هم بخونین شاید فرم واقعی بدنتون رو پیدا کردین!

 

 

سلبریتی‌های سیب

همه جای دنیا سلبریتی‌های زیادی با فرم بدن سیب وجود دارن ولی شما به راحتی نمی‌تونین اونا رو تشخیص بدین. چرا؟ چون استایلیست‌های اونا بلدن چه لباس‌هایی براشون انتخاب کنن تا فرم بدنشون بهتر به نظر برسه.

اپرا

اپرا یکی از مشهور‌ترین سلبریتی‌ها با فرم بدن سیب به حساب میاد که به راحتی می‌تونه با انتخاب درستی که درمورد لباس‌ها داره خودش رو خوش اندام نشون بده. اپرا لباس‌های معمولی و ساده‌ای می‌پوشه که همه سیب ها می‌تونن به راحتی ازش الگو بگیرن.

 

 

چطور یک سیب جذاب باشیم؟

اگه یادتون باشه توی قسمت اول این سری مطالب بهتون گفتیم که شناختن فرم بدنتون مستقیما به بهتر شدن استایل شما کمک می‌کنه. پیش اومدن این اتفاق یه راز بزرگ داره که ما قصد داریم اون رو دوباره با شما به اشتراک بذاریم:

اگر دنبال این هستین که خوش استایل به نظر برسین فقط کافیه لباس هایی بپوشین که شما رو شبیه ساعت شنی نشون بده!

در واقع نوع استایل ما از انتخاب جواهرات و اکسسوری تا لباس‌های مختلف می‌تونه ظاهر ما رو متفاوت‌تر از اون چیزی که واقعا هست نشون بده و به نوعی خطای دید ایجاد کنه. این خطای دید زمانی اتفاق میوفته که ما با استفاده از مدل‌ها  و رنگ‌های متنوع لباس نگاه بیننده رو به نقطه‌ای که می‌خوایم معطوف می‌کنیم و حواسش رو از نواقص پرت می‌کنیم.

چطوری ساعت شنی به نظر برسیم

شما به عنوان کسی که فرم بدن سیب داره باید تمام تلاشتون رو بکنین تا بدون اضافه کردن حجم به بالاتنه و پایین‌تنه، کمرتون باریک‌تر از چیزی که هست به نظر برسه. شما می‌تونین با استفاده از فرم لباس و کمربندتون باریک‌ترین قسمت ناحیه میانی بدنتون رو (که احتمالا نزدیک سینه‌هاتونه) به عنوان کمرتون به بیننده نشون بدین. یادتون باشه اهمیتی نداره کمر شما دقیقا کجاست؛ می‌تونین بدنتون رو هرطوری که دلتون می‌خواد به بقیه نشون بدین. فقط کافیه با لباس‌ها بیشتر دوست باشین. علاوه بر این استفاده از آستین‌های حجم‌دار هم می‌تونه گاهی به ساعت شنی به نظر رسیدن شما کمک کنه پیشنهاد می‌کنیم برگردین و دوباره نگاهی به استایل اپرا بندازین!

فرم بدن سیب چطوری لباس بپوشه

یکی دیگه از روش‌های خوب برای باریک به نظر رسیدن استفاده از روش ستون رنگیه. توی این روش شما قراره روی بلوزتون کت یا ژاکت جلوباز بپوشین ولی این همه ماجرا نیست. شما باید بلوزتون رو از خانواده رنگ‌های شارپ یا به اصطلاح جیغ انتخاب کنین و بعدش برای ژاکتی که قراره روش بپوشین یک رنگ خنثی و سخته کننده انتخاب کنین. با استفاده از این روش چشم به طور خودکار به بخشی از بلوز که از زیر ژاکت معلومه توجه می‌کنه و در نهایت شما رو باریک‌تر و کشیده‌تر تشخیص می‌ده.

 

 

سیب ها چی بپوشن:

 

تاپ‌ / بلوز:

در مورد انتخاب بلوز و تاپ همیشه سعی کنین کمرتون به اندازه کافی توی لباس مشخص باشه. مثلا قسمت کمر لباس به وسیله تغییر رنگ، چین‌خوردگی و یا هر چیز دیگه‌ای مشخص و برجسته شده باشه. اگر هم لباستون همچین مشخصاتی رو نداشت می‌تونین خودتون روی لباس کمربند ببندین و ظاهرش رو بهتر کنین.

کت / کاپشن:

کت و کاپشن‌هایی که جلوباز هستن و رنگ خنثی دارن اگر درست انتخاب بشن به راحتی فرم بدن شما رو اصلاح می‌کنن. فقط کافیه به بقیه آیتم‌های استایلتون و رنگ اون‌ها توجه کنین.

دامن:

بهترین دامن برای فرم بدن سیب باید فاق بلندی داشته باشه، ماکسی باشه یا دقیقا بالای زانو وایسه و از همه مهم‌تر کمر شما رو مشخصا نشون بده.

شلوار:

شلوارهای بوت کات و واید برای فرم بدن سیب بهترین انتخاب هستن. اگر به استایل اپرا دقت کنین متوجه می‌شین هیچوقت شلوارهای اسکینی نمی‌پوشه. راستی یادتون نره که شلوارهای فاق بلند دوست شما هستن. تا می‌تونین باهاشون خوش بگذرونین.

راستی اگر دقیقا مدل‌هایی مثل واید و بوت کات رو نمی‌شناسین ما قبلا توی مطلب ۵ مدل شلوار جین که باید بشناسین در مورد اون‌ها بهتون توضیح دادیم.

پیراهن:

موقعی که پیراهن انتخاب می‌کنین بیشتر از همه باید به کمر لباس توجه کنین. پیراهن‌هایی که کمرشون چین‌خوردگی یا تغییر رنگ داره می‌تونه انتخاب خوبی برای شما باشه. به طور کلی نگران قانون‌های مد نباشین. خودتون با دیدن مدل‌های مختلف می‌فهمین کدومشون برای فرم اندام شما مناسب‌تره.

 

سیب ها چی نپوشن:

 

تاپ‌ / بلوز:

هرچیزی که بیش از اندازه کمر تنگی داشته باشه برای فرم بدن شما مناسب نیست. اگر می‌خواین لباسی رو انتخاب کنین که کمر تنگی داره اول مطمئن بشین که پارچه‌اش به اندازه کافی محکم و ضخیم باشه و اصلا کش نیاد. همچنین از لباس های خیلی گشاد و بی‌شکل دوری کنین بجز وقتی که می‌خواین روی اون‌ها کمربند ببندین.

شلوار:

ما می‌دونیم شما شلوارهای اسکینی رو دوست دارین اما اون‌ها اصلا مناسب فرم اندام شما نیستن. شلوار‌های اسکینی احتمالا شما رو شبیه ذره بین نشون بدن. شلوارهای فاق کوتاه هم واقعا برای فرم بدن شما انتخاب بدی هستن.

پیراهن:

لازم نیست دنبال پیراهن‌های گشاد برین تا شکمتون رو پنهان کنین. و البته از پیراهن‌هایی که کاملا به شکم می‌چسبه هم دوری کنین.

 

حرف حساب با سیب ها!

درسته که چیدن استایلی که شما رو ساعت شنی نشون بده به نظر کارآسونی نمی‌یاد ولی این اصلا باعث نمی‌شه شما خوش اندام به نظر نرسین؛ فقط کافیه کمی کمرخودتون رو باریک نشون بدین تا ببینین چقدر نتیجه رضایت بخش‌تر می‌شه. پس بیشتر از همیشه بدرخشین و فراموش نکنین که شما ارزشمند هستین.

دسته بندی شده در:

برچسب ها:

,