ما فکر نمی‌کنیم این روزا بشه کسی رو پیدا کرد که توی کمد لباسش شلوار جین نداشته باشه. این آیتم محبوب و دوست‌داشتنی با اینکه ۱۵۰ سال از عمرش می‌گذره اما توی دنیای مد هنوز هم جوان و تازه نفس به نظر می‌رسه. جالبه بدونین از زمانی که شلوار جین اختراع شده تا همین امروز این مدل در حال تکامل بوده و به همین دلیله که وقتی ما توی سال ۲۰۲۰ تصمیم به خرید شلوار جین می‌گیریم با تنوع باورنکردنی این شلوار در کالکشن برندها رو به رو می‌شیم. ما توی این مطلب تصمیم گرفتیم تا شمارو با انواع مدل شلوار جین آشنا کنیم و البته از همه مهم‌تر بهتون کمک کنیم تا متناسب‌ترین مدل این شلوار با فرم بدنتون رو پیدا کنین. پس اگر برای شما هم سفر به دنیای دوست‌داشتنی شلوار های جین جذابه با ما همراه باشین.

 

شلوار جین با چی ست میشه؟

استایل با شلوار جین

زمان‌هایی بود که شلوار جین فقط توی استایل های کژوال و غیر‌رسمی دیده می‌شد ولی با گذر زمان این شلوار ها به استایل های رسمی هم راه پیدا کردن. بنابراین خبر خوب اینه که این روزا شما می‌تونین توی هر موقعیت و با هر ترکیبی جین محبوبتون رو تن بزنین. ساختن یه استایل خوب با شلوار جین کار آسونیه ولی ما توی این مطلب سعی می‌کنیم براتون آسون‌ترش کنیم.

 

آخرش چند مدل شلوار جین داریم؟

چند مدل شلوار جین داریم؟

ما به طور معمول ۱۲ مدل مختلف شلوار جین داریم. البته همونطور که می‌دونین چندسالیه دنیای مد و فشن به هیچ قانونی وفادار نمونده و به همین دلیل ممکنه با مدل های هنجارشکنی هم مواجه بشین که ترکیبی از این ۱۲ مدل اصلی باشه. ولی به طور کلی ۵ مدل از شلوار های جین مدل های اصلی و پر‌استفاده هستند که ما قصد داریم اون‌ها رو به طور کامل به شما معرفی کنیم.

 

حالا وقتشه که با مدل های مختلف شلوار جین آشنا بشین:

 

  1. شلوار جین اسکینی

جین اسکینی

شلوار جین اسکینی چیه؟

ما فکر می‌کنیم محبوب ترین شلوار جین برای خانوم‌های ایرانی شلوار جین اسکینی (SKINNY) باشه. هرچند که آقایون هم از این مدل برای استایل خودشون استفاده می‌کنن. این مدل جین با پارچه منعطف و کشسانی که داره کاملا به پا می‌چسبه و فرم بدنتون رو به خودش می‌گیره. اگر پاهای کشیده و خوش فرمی دارین شلوار جین اسکینی بهتون کمک می‌کنه تا ظاهر زیباتر و خوش استایل‌تری داشته باشین. البته اگر این شلوار رو انتخاب کردین فراموش نکنین به خاطر پارچه انعطاف‌پذیرش، خیلی زود حالت شل بودن به خودش می‌گیره و ممکنه گزینه مناسبی برای مهمونی‌های طولانی نباشه.

 

با جین اسکینی چی بپوشیم؟

 

این بار راحت بوت های بلند رو انتخاب کنید!

اگر طرفدار بوت های زمستونی با ساق بلند هستین حتما می‌دونین هر شلواری با این مدل بوت آبش تو یه جوب نمی‌ره! شلوار جین های اسکینی و لگ‌های چرم می‌تونن به راحتی زیبایی یه بوت بلند رو چند برابر کنن. اگر می‌خواین قدتون رو بلند نشون بدین فقط کافیه دست روی یه بوت نوک تیز بذارین تا خودتون هم از نتیجه متعجب بشین!

 

مثل سوپر مدل ها اورکت و کاپشن اورسایز بپوشید!

تا حالا شده عاشق یه لباس گشاد و اورسایز بشین ولی با پوشیدنش به طور کلی از خرید پشیمون شده باشین؟ حتی اگر شما اندام کشیده و قد بلندی داشته باشین یه لباس اورسایز می‌تونه شمارو تا حدی کوتاه و تپل نشون بده. دقیقا همین جاست که شلوار جین اسکینی معجزه می‌کنه. این شلوار با کشیده‌تر و لاغرتر نشون دادن پاهای شما باعث میشه لباس اورسایز توی تنتون جلوه بهتری داشته باشه.

 

  1. شلوار جین بوی فرند

شلوار جین بوی فرند

شلوار جین بوی فرند چیه؟

این شلوار ها کاملا گشاد هستن و ممکنه در نگاه اول به نظر برسه شلوار کس دیگه ای رو پوشیدین. همچنین معمولا روی اون‌ها پارگی هم دیده می‌شه. شلوار جین بوی فرند (BOYFRIEND) می‌تونه یه انتخاب راحت برای وقت‌هایی باشه که از لباس‌های تنگ و ناراحتتون خسته و کلافه شدین. البته این کاملا به سلیقه خودتون بستگی داره که با این شلوار به چه موقعیت‌هایی برین ولی ما برای مهمونی‌ها بهتون استفاده از جین بوی فرند رو پیشنهاد نمی‌کنیم.

 

با جین بوی فرند چی بپوشیم؟

 

اینجا هرچی بلوز‌ هاتون کوتاه‌تر باشه خوش شانس ترین!

یکی از خصوصیات بارز جین های بوی فرند اینه که حتی از ناحیه کمر هم گشاد هستن و این یه فرق اساسی بین جین بوی فرند و جین مام استایل محسوب می‌شه. دقیقا به خاطر همین ما به دخترها پیشنهاد می‌کنیم موقع پوشیدن جین بوی فرند از بلوز های جذب و کوتاه استفاده کنن تا توی چیدن استایلشون از ظرافت‌های دخترونه غافل نشن. البته یادمون نره که داشتن شکم تخت می‌تونه این ترکیب رو فوق‌العاده کنه!

 

آشتی با کفش های کتونی!

اگر می‌خواین جین بوی فرند بپوشین برای انتخاب مدل کفشتون کلی گزینه پیش روتون دارین ولی مهم اینه که بدونین بهترینش کدومه! با انتخاب کتونی سفید اون هم کنار جین بوی فرند می‌تونید منتظر به وجود اومدن یکی از بهترین استایل های زندگیتون باشین. راستی اگر خواستین این مدل شلوار جین رو امتحان کنید خودتون رو برای کوتاه قد به نظر رسیدن آماده کنین؛ چون جین های بوی فرند شما رو کمی کوتاه و توپر نشون میدن و به خاطر همین معمولا به کمد افراد کوتاه قد و کسایی که اضافه وزن دارن راه پیدا نمی‌کنن.

 

  1. شلوار جین مام استایل

مام جین

شلوار جین مام استایل چیه؟

مام جین (MOM JEAN) شاید به جین بوی فرند خیلی شبیه باشه ولی شما خیلی راحت می‌تونین اون هارو از هم تشخیص بدین. همونطور که بالاتر هم بهتون گفتیم شلوار جین بوی فرند حتی از ناحیه باسن و کمر هم گشاد و آزاده ولی جین مام استایل می‌تونه کاملا توی کمر و باسن فیت و اندازه شما باشه. ضمنا مام جین ها از قسمت پایین شلوار کمی جمع و جور می‌شن ولی جین های بوی فرند از قسمت ران تا دم پا به یه اندازه گشاد هستن. این مدل با اندام‌های ساعت شنی رابطه‌ی خوبی داره و می‌تونه تاثیر خیلی زیادی روی استایل صاحبای این مدل از اندام بذاره.

 

مام جین رو چطوری بپوشیم؟

 

زدن بلوز توی شلوار فراموش نشه!

اگه می‌خواین ساده و سریع با مام جین به نتیجه برسین فقط کافیه بلوزتون رو زیر کمر شلوار بذارین! اصلا مهم نیست بلوز جذب رو انتخاب کرده باشین یا هودی اورسایز فقط کافیه هرجور شده از این قانون پیروی کنین. اگه فکر می‌کنین بلوزتون انقدر گشاده که به هیچ روشی توی شلوار جمع نمی‌شه، می‌تونین فقط قسمت جلوی لباس رو توی شلوار بزنین تا استایل بهتری پیدا کنین. البته گره زدن پایین لباس هم می‌تونه ایده خوبی باشه اما فراموش نکنین اینکار به مرور به پارچه لباستون آسیب می‌زنه.

 

کتونی یا کفش پاشنه دار؟!

شما می‌تونین مام جین رو با کتونی های ونس و کانورس و نیم بوت های اسپورت هماهنگ کنین. از طرفی بلاگرهای فشن و سلبریتی ها نشون دادن ترکیب این شلوار با کفش ها و نیم بوت های پاشنه دار هم جذاب و وسوسه انگیزه!

 

  1. شلوار جین بوت کات

شلوار بوت کات

شلوار جین بوت کات چجوریه؟

این شلوار به قسمت های ران و باسن فشاری وارد نمی‌کنه ولی آزاد یا گشاد هم محسوب نمی‌شه. ویژگی خاصی که جین بوت کات(BOOTCUT) رو متمایز می‌کنه اینه که از زیر زانو تا دم پا از یه فرم گشاد و کلوش پیروی میکنه. یادتون باشه اگر قد کوتاهی دارین، پوشیدن این شلوار با کتونی های تخت می‌تونه باعث کوتاه قد به نظر رسیدن شما بشه.

 

جین بوت کات با چی ست می‌شه؟

 

وقت پوشیدن بلیزر رسید!

اگر  به شلوار جین بوت کات علاقه پیدا کردین، احتمالا همین روزها باید به فکر خرید یه بلیزر بیوفتین. شما می‌تونین با این ترکیب فوق العاده یه استایل نسبتا خوب برای قرار های رسمی و کاری خودتون و یه استایل فوق العاده برای روزهایی که می‌خواین کمی شیک تر به نظر برسین بسازین.

 

انتخاب کفش های پاشنه دار و نوک تیز!

یادتونه چند خط بالاتر بهتون گفتیم اگر قد کوتاهی دارین پوشیدن شلوار جین بوت کات با کتونی برای شما انتخاب مناسبی نیست؟ شاید اون لحظه به طور کلی از این مدل شلوار نا امید شدین ولی هنوز خبرهای خوبی برای قد کوتاه ها وجود داره! اگر می‌خواین طوری قد بلند به نظر برسین که کسی به پاشنه های کفشتون شک نکنه، شلوار جین بوت کات این کار رو به بهترین حالت ممکن براتون انجام میده. فقط کافیه کفش پاشنه بلند و نوک تیزتون رو زیر دم پای بوت کات پنهان کنین.

 

  1. شلوار جین واید

شلوار جین واید

شلوار جین واید چیه؟

این شلوارها که به تازگی هم ترند بودن رو تجربه کردن توی کمد هر فشن بلاگری پیدا می‌شن. شلوار جین واید(WIDE) از بالا تا پایین از الگوی برش آزاد پیروی می‌کنه  و کسایی که قد بلندی دارن و لاغر هستن رو بی نظیر جلوه میده. به طور کلی اگر قد بلندی دارین جسارت به خرج بدین و یکبار هم که شده این مدل فوق العاده رو امتحان کنین.

 

شلوار جین واید رو با چی بپوشیم؟

 

کتونی های زشت!

برعکس چیزی که از اسمشون پیداست، کتونی های زشت یا آگلی اسنیکرز خیلی هم زیبا و پرطرفدار هستن. این کفش ها با ظاهر عجیب و غریب و ابعاد بزرگشون ترکیب خیلی جالبی با جین واید می‌سازن. اگر همون قدر که ترندهارو دنبال می‌کنید طرفدار راحتی هم هستین می‌تونین مطمئن باشین که این ترکیب شما رو راضی می‌کنه.

 

ترنچ کت بلندت رو آماده کن!

فقط کافیه چرخی تو اینترنت بزنین و استایل فشن بلاگر ها و سلبریتی ها رو با شلوار جین واید ببینین تا همه چیز در مورد این تیتر براتون روشن بشه. اگر دنبال یه آیتم هماهنگ با واید جین می‌گردین که هم شما رو خوش استایل نشون بده و هم اونقدری که می‌خواین راحت و کاربردی باشه می‌تونین جدی تر به ترنچ کت ها فکر کنین. همین الان چشماتون رو ببندین و خودتون رو در حالی که واید جین، آگلی اسنیکر و ترنچ کت پوشیدین تصور کنین… درسته! این استایل واقعا فوق العادس!

 

 

فهمیدن سایز شلوار جین، مسئله مهم و پرماجرا !

حالا که با مدل های کاربردی شلوار جین آشنا شدین احتمالا تصمیم گرفتین که یکی از این مدل ها رو بخرین و برای یکبار هم که شده امتحانش کنین. حالا می‌دونین که باید چه سایزی رو بخرین؟! همیشه یکی از دغدغه های بزرگ برای خریدن لباس پیدا کردن سایز مناسبه. حتی ممکنه شما بین سایز باشین و درحالی که دو سایز پشت هم توی تنتون اندازه اس به این فکر کنین که بالاخره کدومش رو باید بگیرین. واقعیت اینه که هر مدل شلوار با توجه به جنس پارچه و مدل برشی که داره ممکنه قانون همیشگی شما برای پوشیدن یک سایز مشخص رو بشکنه و روی سایز دیگه ای برای شما اندازه و مناسب باشه. مثلا اگر بین سایز۳۸ و ۴۰ هستین در مورد خرید شلوار جین اسکینی ممکنه سایز ۴۰ برای شما مناسب باشه و موقع خرید مام جین یا بوی فرند جین سایز ۳۸ انتخاب بهتری برای شما باشه. البته دونستن اندازه های خودتون هم میتونه کمک بزرگی بهتون برسونه تا سایز درست خودتون رو بشناسین. ما قبلا در مطلب راهنمای کامل انتخاب سایز برای خرید اینترنتی ترفند های پیدا کردن سایز مناسبتون رو آموزش دادیم و پیشنهاد می‌کنیم حتما مطالعه اش کنین تا از این به بعد با خیال راحت تری خرید کنین. راستی اگر از سایزتون مطمئن هستین و می‌خواین همین حالا خرید کنین می‌تونین به فروشگاه اینترنتی تگموند هم سر بزنین تا مجموعه کاملی از همه مدل های شلوار جین رو یک جا ببینین.

مجموعه کامل شلوار جین در تگموند

 

 

دسته بندی شده در: